/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hva´i alverden snakker hun mon om ???
Fra : miritdk
Vist : 375 gange
10 point
Dato : 07-11-04 10:32

Har en veninde der desværre bor så langt væk at jeg ikke lige orker at finde ud af hvad hun snakker om. Hun fortæller at en it-ekspert har fikset hendes pc og sat en boks op ved siden af der gør at den kører hurtigere.
Hvad mon hun snakker om ????????????????????????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-04 10:34

volapyk
måske har hun skiftet et 56K modem til ADSL

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 10:35

nul Teil - hun har kørt adsl siden jeg engang installerede det hele - og jeg fatter ikke en dyt.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 07-11-04 11:03

var det måske ikke lige en idé at sende hende en mail og spørge efter evt. et serienr på den boks
men det kunne måske være en blackbox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 11:13

huntermis - jeg har forsøgt at udspørge hende over telefonen - men hun aner faktisk intet udover at den er der.

Nu er jeg på den - hvad er en blackboc ( vi snakker jo ikke om fly her vel )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 11:13

BOX mente jeg jo - lol

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 11:17

Var det ikke nemmere at lade damemennesket logge sig på Kandu og spørge.

Kommentar
Fra : Becuzz

Dato : 07-11-04 11:18

har hun et digitalkamera??

mvh
becuzz

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 11:20

emesen ....... nej - hun vil ikke og er meget usikker i brugen - har forsøgt men med total afvisning - men jeg er filene da nysgerrig

Hun har en helt ny pc - temmelig stor - men har aldrig rigtigt fattet at sætte sig ind bare i de mest almindelige ting. Derfor jeg blev nysgerrig - for jeg tror faktisk ikke det passer som hun siger det - men hvem ved.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 11:21

becuxx.... nej det har hun ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 11:23

Ellers må vi vide:
Sættes der strøm til.
Sættes den til USB
Hvilke ledninger sidder der i den
Er der telefonstik sat til
Hvad er den fysiske størrelse.
Hvilken farve har den
Er der nogen lamper som lyser/blinker og hvor mange.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-04 11:24

Hvis hun har en ny, temmelig stor pc.
Så kan der ikke være behov for større hastighed.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 11:28

emesen - alt virker ok - dine forslag er gennemgået - pc´en virker ingen problemer der - det er den åndsvage boks der irriterer både hende og mig - dvs - hun lever bare med den men jeg er blevet nysgerrig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 11:30

Jeg mangler svar på de spørgsmål

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 11:32

gør jeg jo også emesen *GGG* - derfor jeg forsøgte mig her !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 07-11-04 11:33

en blackbox= feks. en box med et sæt ram modul eller et sæt xtra cpu .
men det var noget man gjorde i gamle dage.

men det kan du vist godt glemme for her er der tale om en ny pc , men er det internettet der køre hurtiger eller er det
selve pc der køre hurtiger , og hvilket opkobling har hun ? tdc , cybercity, a+ ;

for det kunne jo tænkes at hendes internet er blevet boostet.

der er nok en helt logisk forklaring på det , så hvis hun ikke vil ud med noget så lade hende være i fred og lade hende punge ud til montører og den slags.
men hun kan da fortælle hvordan den ser ud og hvormange ledninger der sider på den og hvordan den er evt sat til

evt. fra ant stik i væg til box - fra box1 til box2 - fra box 2 til pc.

for hvis hun er total afvisende hvad vil hun så med en pc.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-11-04 11:35

Står der ikke et navn eller et serie nummer på denne boks?
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-11-04 11:36

det kan f.eks. stå på en mærkat i bunden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 11:38

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-11-04 12:40

.. måske "it-eksperten" blot har glemt madkassen ved siden af computeren ?
/ PG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 12:45

Guild... storgriner

jer andre jeg forsøger lige pt at få hende til at forklare sig - men for H.........ulen hvor er hun da ikke til at få noget ud af - mest fordi hun ikke aner en disse selv *G*

Vender tlbage og håber nogen kan være med til at hjælpe her

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-11-04 13:40

Hvor hunden bor hun???? Hun må da fejle et ller andet når hun ikke kan læse hvad der står på boksen?
Hvad med at spørge den torsk der har sat boksen op. Han må da for s.... da vide hvad det er. Det er nok bare en tom kasse som ikke gør en skid. Snyd og bedrag. Giv hende fingeren hvis hun ikke h´kan forklare sig nærmere. Det kan jo være knolden har sat en spændingsdobler op så PC'n nu køre på 440 Volt HO! HO! HO! 96-)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 14:30

Er hun blondine?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 14:30

Jeg har et par spørgsmål som måske kan lede ind på hvad denne box kan være.
Hvis du eller din veninde gider svare på nogle af disse spørgsmål.

Sættes der strøm til.
Sættes den til USB
Hvilke ledninger sidder der i den
Er der telefonstik sat til
Hvad er den fysiske størrelse.
Hvilken farve har den
Er der nogen lamper som lyser/blinker og hvor mange.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 14:47

NÅ... så fandt jeg ud af at det er en boks der gør at der kan sættes en ekstra pc til uden dikkedarer - hvad så end den hedder - f..............ilans til besvær med at hitte rede i det

Tak for jeres svar - nu mangler jeg lige at finde ud af at være retfærdig og finde frem til hvem der skal have de arme point

Hvem skal - stemning bør foreligge

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-11-04 14:57

.. nåh, en router måske ?
.. mener at "tedd" kom meget tæt på svaret, og "blondine-teorien"
/PG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 15:01

Guild - nej ikke router som jeg forstår det - men skidt nu ved vi hvad den er der for - lol.

Og......... nope den går ikke med Tedd -

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 10 point
Dato : 07-11-04 15:15

.. nåh, så er det måske en HUB
.. helt enig, man kan ikke bedømme en person ud fra hårfarven .. der er jo mange skallede i Danmark.
/PG

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-11-04 15:15

Halløjsa
Det kunne måske være en HUB, men det får sku' da ikke PC'n til at være hurtigere?????????

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 07-11-04 15:17

kan det være en router

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 07-11-04 15:19

rodet !!!!!! og jeg blev fyret hvis jeg lavede det sådan ..

men
http://www.nightfall.net/pics/network.jpg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 15:22

altså jeg må jo indrømme at jeg jo ikke har sagt noget om hendes evner vel ???? (håber filene ikke hun ser det her *G* )

Og hvad i alverden skulle jeg tro når hun ikke kunne beskrive den bedre end jeg i første omgang skrev - ikke underligt at jeg blev nysgerrig - slet ikke da hun overhovedet ikke har behov for at sætte en ekstra pc op osv osv - fortryder lidt jeg stillede spørgsmålet - men kan jo ikke gøre det om *GGG*

Ja det er vel en hub - og nej klart den ikke kan få pc´eren til at køre hurtigere - men hvad skulle jeg tro ??? Sådan fortalte hun det - og hvad skulle jeg så tro.

point til jer alle kan jeg ikke give - så Guild får dem fordi hun lige huskede hvad den hed da jeg forklarede - det er jo umuligt at få lukket her ellers

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 15:24

Må lige undre mig - siden hvornår er en hub blevet så stor at den er på størrelse med en madkasse ????????? tsk tsk tsk - nå tror alt er ok så lukker hermed

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-04 15:24

Sikkert en switch, den er hurtigere en både router og hub.

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 15:25

Tak for svaret Guild. O g ......... jeg har undret mig i flere dage over den kasse - *GGG*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 15:27

Teil det lyder faktisk rigtigt men jeg havde ikke set dig - sorry *S*

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 07-11-04 15:42

hun er vel sikker på at det er en pc hun har og ikke mac ??
nå spøg til side
men fortæl hende at hun skal abonere på f.eks computer eller et andet blad for at lære lidt om det dyr hun har stående.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 16:03

Det er ikke en hub/switch/router ..................men en ny ADSL modem som er hurtigere og der kan kobles en eller flere PC til................ganske bestemt.
[hør]

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-11-04 16:59

.. til alle I andre, der også svarede korrekt på dette spørgsmål: Jeg er villig til at dele de 10 point !
.. såh, "miritdk": Kom med en fair fordelingsnøgle !
/PG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 17:28

Guild sorry med de arme point - men havde nu mine tanker *G* - og emesen altså - nej det er filene ikke noget med modem eller router - tror det er en gulerod eller en hawaiost- men er jo ikke mig der skal leve med noget jeg ikke ved hvad er - lol

Huntermis - det er umuligt at fortælle hende noget som helst så jeg har stoppet her - pyyyyyyyh vidste jeg ikke skulle have blandet mig *G*

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-11-04 16:26

hej
it expert hans firma må da kunne fortælle hvad det er
hvis hun kun har en pc sætter man ikke swits/hub op men
direkte i adsl modem