/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mærkeligt "ikon" opstår ???
Fra : bennymanden
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 05-11-04 23:10

Jeg ved ikke om dette spørgsmål måske skulle have været under "sikkerhed" - men nu prøver jeg her. Der opstår et mærkeligt "nyt" ikon på mit skrivebord først er det et lille blåt vindue og derefter bliver det de fleste gange til tre små byggeklodser - to forneden ved siden af hinanden og en ovenpå, de er grøn, blå og gul/brun og der står tre bogstaver, et i hver klods F - M - C nedenunder står der så Q548361.
Her i aften lagde jeg mærke til at det opstod da jeg klikkede på Incredimail på nederste værktøjslinie, jeg mener ikke det hver gang har med Incredimail at gøre !!!
Nogen gange kan jeg ikke slette ikonet, andre gange kan jeg godt, jeg mener dog at jeg hver gang efter "genstart" godt kan slette, og så bagefter tømme papirkurven.
Hvad er det for et ikon, hvor kommer det fra og er det et som kan skabe problemer ?
mvh Benny

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 210 point
Dato : 05-11-04 23:15

H klik på Incredimail ikonet og luk Incredi mail,slet ikonet og gå til www.arlet.dk og følg hans anvisn mht spyw -adaware

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-04 23:20

Hmm? Tror lige du skal sende en hijackthis log fil ind!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-11-04 23:22

OK Fjante, vil det sige jeg IKKE må bruge Incredimail, jeg har godt læst at så mange har meget imod det, men hvorfor, det er da et meget "sødt" mailprogram og det har mange små sjove finesser.
Spybot - Search & Destroy finder ikke nogen problemer med det.
Benny

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 23:23

Ja,naturligvis!!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 23:25

Puh Ha,det var et tillæg til Tedd´s forslag,ikke om du skulle eller ikke skulle bruge Incredi mail

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-11-04 23:36

Ja - OK tedd, det kan jeg sagtens gøre, men er der nogen af jer som så ved hvad der skal slettes (ændres) og hvad ikke ? For nogle dage siden i forbindelse med et andet problem, jeg iøvrigt heller ikke har fået løst endnu, var der en vis "lengberg" der også bad om en "hijackthislog" hvorefter han rådede mig til at slette et par linier eller tre, det gjorde jeg så, og så begyndte problemerne først for alvor med f.eks. diverse programmer der ikke kunne åbnes, flere genveje til nettet der ikke længere virkede osv. - det tog flere dage at genoprette. Det er ikke for at klantre lengberg, han har uden tvivl prøvet på at hjælpe af bedste hjerte, men alligevel !
Kan du forklare mig "tedd" - hvorfor er det pludselig blevet så populært med de der hijackthis logfiler, dem synes jeg ikke vi hørte så meget til for blot nogle få måneder siden ? Benny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-04 23:41

Nogle gange er hijackthis det eneste der kan finde frem til synderen!
Du kan jo lave en backup af de ændringer der skal laves, så kan du jo vende tilbage hvis du er utilfreds! Men generelt sker der ofte det at når man fjerner spyware/adware, at det program hvor de blev installeret med, osse holder op med at virke!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 23:42

spy -adware og andet møg bliver stadig hyppigere ,alt efter hvor og hvad man laver på nettet,derfor er Hijack lister ,uundværlige for dem der virkelig kan læse dem,blandt andet ARLET,der har læst dem upåklageligt hidtil .Jeg har også fornemmelsen af at andre af og til prøver noget de ikke rigtigt mestrer.Men indsend en til Arlet så er du godt hjulpet

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-11-04 23:50

<tedd> det kunne jo godt være en forklaring på de problemer jeg fik sidste gang, det med at programmerne også holder op med at fungere efter at spy/adware´n bliver fjernet. Dig <Fjante> kan jeg også kun give ret, det er det med ikke at accelerere i fremmedord så længe man ikke er defekt i dem, men som skrevet, så tror jeg nok de fleste prøver at hjælpe efter bedste overbevisning. Jeg hørte at Arlet havde temmelig travlt for tiden, men jeg kan da prøve at kontakte ham og høre om han gider.
Foreløbig tak til jer begge. Benny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-04 23:50

Lengberg er nu rimelig cool til at læse hijackthis logs! Og der er osse andre herinde der kan! Man kan så diskuttere om f.eks. MSN plus skal afinstalleres hvis man ikke har installeret de skadelige programmer der følger med til den!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-04 00:33

Hej
Har du prøvet at højreklikke på ikonet, det kunne jo være det kunne give et hint?

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 06-11-04 01:33

Tak for svaret Fjante. Jeg fulgte Arlets anvisninger til at køre "Trojanhunter" -
den fjernede ikke mindre end 25 trojanere og nu kommer ikonet ikke op mere.
Jeg har også lavet en log og sendt til Arlet, men han er på kursus hele denne måned.
Tak til i andre også... Benny