/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
åbne hjemmeside i fuld skærm
Fra : kaptajnkaber
Vist : 1088 gange
100 point
Dato : 03-11-04 23:45

Dette spørgsmål er sikkert blevet stillet før, men jeg ku ikk lige finde noget brugbart blandt de gamle spørgsmål...

Hvordan åbner man en hjemmeside i fullscreen så man kan udnytte pladsen lidt bedre? Jeg laver hjemmesiden i flash mx 04, så hvis der er et smart trick der, er jeg også interesseret.

Vh KK

Kommentar
Fra : perdude

Dato : 04-11-04 01:48

Tryk F11 når den er åbnet, så bliver det fuld skærm.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 04-11-04 07:35

men kan man ikke få den til at gøre det automatisk? Så besøgende ikke behøver at gøre dette? (ikke fordi det kræver så meget...)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 08:05

Molokyle har lavet sådan en helsideåbner.
Jeg kan bare ikke lige finde den.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-04 08:21

Således :

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Fullscreen</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="description" content="Fullscreen">
<script type="text/javascript">
<!--
function Redirect(url)
{
Full(url);
window.opener='';
window.close();
}

function Full(url)
{
window.open(url,'_blank','fullscreen=yes');
}
-->
</script>
</head>
<body onload="Redirect('Fullscreen.html')"><div></div></body>
</html>

..i dette eksempel lukkes den side der åbner en URL i fuld skærm.

Hvis blot man onsker at åbne en ny side i fuldskærm uden at lukke den kaldende skal man blot lade være at kalde Redirect(URL); , men nøjes med at kalde Full(URL);

Man kan ikke lave en side der blot åbner sig selv i fuld skærm. En fuldskærmsside skal åbnes fra en 'fremmed' side, men bruger du mit eksempel som det står, vil den åbnende side lukke sig selv. Dette 'ødelægger' dog browserens historik, da man har overskrevet denne med en 'tom' værdi : window.opener=''; og man kan således ikke bruge tilbageknappen, når man når den side der åbnede fuldskærmen ...eller kalde javascriptfunktionen : history.go(-1); for at gå længere tilbage.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 08:23

Her kan du se den i funktion.
http://www.hirsenet.dk/molokyle-screen.html
Med ALT+F4 kommer du ud igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-04 09:22

Lige et ps. Hvis du vil bruge koden som den står, så bemærk :

Sæt inline kommentaren // foran --> : //--> i javascriptsektionen, da nogle browsere ellers vil tolke --> som 'minus minus' (netælling) 'større end', hvilket giver en fortolkerfejl.

Da !DOCTYPE er sat til HTML 4.01 strict.dtd er <div></div> koden blot med for at dokumentet validerer korrekt hos W3.org
Du kan sagtens udelade !DOCTYPE linien (..der forøvrigt er gået kluddermor i, som den tolkes her på kandu.dk) og de omtalte <div>'s

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 05-11-04 09:20

Alt godt stammer fra molokylerne. Tak for hjælpen!