/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Explorers adresse-felt "driller"
Fra : BerndJ
Vist : 447 gange
200 point
Dato : 02-11-04 20:08

Når jeg bruger tastekombination Ctrl F4 plejer jeg i Explorer's adresse-felt kunne se hvilke hjemmesider jeg fornylig har besøgt ... og ved hjælp af piletasten (down) hurtig finde frem til én af de sider som jeg besøger meget.

Af en eller anden grund (bare jeg vidste hvorfor ???) "fungerer" dette pludselig ikke mere. Når jeg trykker Ctrl F4 vises kun den allersidste side som jeg har været på.

Hvad er der sket? Hvordan "kom jeg til" at slå det fra? Og, endnu vigtigere, hvordan slår jeg denne praktiske funktion til igen (har været i "Funktioner - Internetindstillinger", men synes ikke at kunne finde noget der)?

Pc'en "opfører" sig ellers helt ok - der er ingen tegn på "snavs" (kører næsten daglig Ad-aware og Spyboot: search & destroy, har Norman Antivirus og Norman Firewall).

Bruger win xp og explorer 6.0.29.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-11-04 20:27

Ja og når du imuniserer (Spyboot search & destroy) hvilke hak er der så forneden som omhandler explorer.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 02-11-04 20:54

"Enable permanent blokking of bad addresses in Internet Explorer" har et hak. Og nedenunder står: "Blokér alle uønskede sider stiltiende".

MEN jeg har haft Spyboot i mange måneder og har ikke rørt ved dennes indstillinger for nylig - alligevel "skete" der et eller andet!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-04 21:01

Sådan sletter du poster til Autofuldførelse på adresselinjen
Tror du ikke du har slettet i autofuldførelse, eller brugt et program der fjerner cookies og tidligere indtastninger af webadresser?
Men der vil efterhånden komme ny, efter du kommer omkring på nettet og indtaster nye adresser.
Funktionen Autofuldførelse gemmer tidligere indtastninger af webadresser, formularer og adgangskoder. Hvis du vil slette poster til Autofuldførelse på adresselinjen, skal du rydde mappen Oversigt. Du kan ikke slette enkelte poster.

Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner i Internet Explorer.
Klik på fanen Generelt.
Klik på Ryd oversigten under Oversigt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 02-11-04 21:06

Til Palle,
jo, jeg har selv en mistanke om at jeg kom til at rydde mappen Oversigt. Men det er flere dage siden, og jeg HAR været meget omkring på nettet i flere dage - alligevel kan Adresse-feltet ALTID kun huske én adresse, nemlig den sidste hhv. næst-sidste.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-04 21:23

Det er kun de indtastninger du selv laver der bliver stående, og ikke hvis du går ind i foretrukne.

Sådan angiver du det antal dage, oversigten skal beholde oplysninger om de sider, du har besøgt

Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner i Internet Explorer.
Klik på fanen Generelt.
Ret det antal dage, oversigten skal beholde oplysninger om de sider, du har besøgt, under Oversigt.

Klik på Ryd oversigten for at tømme mappen Oversigt. Det vil frigøre diskplads på computeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 03-11-04 17:15

Til Palle.

Det er helt fint med Oversigten - det fungerer helt som det skal.

Mit spørgsmål går ud på: når jeg bruger tastekombinationen Ctrl F4 og får jeg på denne måde adgang til Adresse i Explorer. Under Adresse dukker der en lang liste af tidliger besøgte sides op (eller rettere: sådan har det været hos mig indtil for et par dage siden) - se venligst spørgsmålet i toppen af denne side.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 03-11-04 21:17

Ja jeg er med på det er i adressefeltet, men da du er enig i at du nok har slettet dem, skal der jo tid til at komme nye, og det kommer der jo først når du indskriver nye adresser/link
Prøv feks. at skrive www.krak.dk og søg, derefter www.dba.dk og www.dgs.dk
genstart så puteren og fortæl om de ikke stadig findes, for så er alt jo ok, ikke?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 03-11-04 21:28

OKAY - du har ret - denne gang ER de der!!! Jeg aner ikke, hvad jeg har gjort forkert tidliger ... Tak for svaret (og din vedholdende tålmodighed) pallebhansen.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 03-11-04 21:32

Har lige fundet ude af hvilken fejl jeg har begået:
Jeg har indtastet nye adresse ved hjælp af tastekombinationen Ctrl O i den tro at adressen vil blive lagret / husket ... men det gør det altså KUN når jeg indtaster adressen DIREKTE i adresse-feltet.
TAK endnu en gang Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-04 22:06

Selv tak.
Ja Windows er forunderlig, ligesom kvinderne, man finder nye sider af dem.
Lige til man bliver gift med dem, så ved man hvordan de er.
VN Palle Hansen