/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Keldd måske er det min nye comp
Fra : emesen
Vist : 368 gange
2 point
Dato : 14-10-04 22:31

Nu vil jeg vise hvad jeg har tænkt at købe af dele til ny comp.
Jeg er dog ikke sikker endnu.

http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800%20SE&langs=11#
http://www.pc-netto.dk/default.asp Asus P4P800-SE (Socket 478) 874 kr.

http://www.pc-netto.dk/default.asp
Intel Pentium 4E Prescott 3000 MHz BOX (Socket 478) 1.449 kr.

http://www.pc-netto.dk/default.asp AOpen H500C (300W / ATX) 482 kr.
http://www.aopen.nl/products/Housing/H500series.htm
http://www.aopen.nl/products/Housing/H500series_feature.htm

AOpen Cooling Fan 80x80mm (RGB-Tricolor) 48 kr. X 2 96 kr.

Der er ikke nogen speciel årsag til at jeg køber hos pc-netto, men jeg har
handlet der et par gange og er tilfreds.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 12 point
Dato : 14-10-04 23:10

Ja,det ser godt ud,og du har selv nogle ram du kan proppe i.
Men jeg vil nu godt have grafikkortet for sig selv,og også lydkortet,men det er jo et prioritetsspørgsmål.
Jeg tror nu jeg vil købe en der er færdig,men som sædvanlig,er jeg i 7 sind,der skal i hvert fald være godt med PCI slot i,
så nu får vi se.
Du ligger foreløbig på Ca.3000 kr.
Hvad har du af ram?
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 08:42

512 DDR og måske 512 mere
Den har ikke indbygget skærmkort men AGP slot
Jeg er ligeglad med lyd udover at der skal være tilslutning fortil (skype)
Og den har plads til to 80 mm blæsere som så kan drosles ned
I en der færdig kan du ikke selv bestemme hvad der skal være i
Og 5 stk PCI slot (dog ikke expres)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-10-04 09:25

Jeg vidste ikke at der var noget der hed expres,i PCI slot.
Og mit lydkort,er jeg nødt til at være up to date med,for jeg spiller alle mine Anders And film på computeren,
og så også skærmkortet,som så skal være med TVout,men et nyt et.
Men nu har jeg jo nogle af de PCI kort,men hvad er det med ekspres PCI slot?Det er noget jeg ikke har hørt om.
Det er altså svært det her.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-04 09:57

Pci ekspress den næste/nye grafikkort standart,efter AGP,hurtigere og så kan man sætte to
grafikkort sammen på det samme bundkort så de sammenarbejder for at forbedre ydeevnen.
http://graphics.tomshardware.com/quickbyte/20040617/index.html

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040310/pcie-07.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-04 10:00
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-04 10:01
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-04 10:02

kandu formatere helt af h til

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-10-04 11:54

Godt at høre fra dig Manse9933,kigger på det.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 17:20

Keldd......................du må simpelthen følge med tiden og her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/51552
casemod - det er dagens trend
For slet ikke at tale om vandkøling, som lige må være noget for dig.

Manse9933 - du er velkommen til at kritisere mine valg.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-04 18:07

Hej eme,jeg kigger forbi i morgen og kritisere dine valg,jeg er her lige på et hurtig kig,så jeg kan få renset ud i mine 10.000+ emiler før jeg skal videre i dagen's txt,jeg skal ud og kigge på damer i aften +
Mansse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-04 18:18

men jeg kan sige med det samme at købe et kabbinet med PSU er som reglen en dårlig ide
fordi de plejer at være de billigeste løsninger,og kan man som reglen ikke tjekke hvor
mange amp der er på de forskællige strøm linjer, 12volt helst over 18 amp, 5volt over 25 amp volt 3 volt over 25 amp,og mindst 400wat for et stabilt system + fremtidige opgraderinger.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-10-04 18:21

og så kan man som reglen, stammer jeg?volt,nå jeg vil gå i byen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 18:38

OK - hils alle damerne fra mig - de ved hvem det er.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-10-04 19:31

eme:
Bare nu Manse ikke kommer galt afsted,og med hensyn til det casemood skæg,så har jeg en 1" 3vejs ventil til
at styre vandtemperaturen.
Sp2 opdateringen driller i dag.Den spærrer for nogle små programmer jeg har købt over nettet.
Det bliver altså svært ,at vælge det rigtige,jo mere jeg læser jo mere rund på gulvet bliver jeg,ser ud som Manse ved hvad der rører sig.
Det troede jeg også jeg gjorde,men jeg må læse lidt mere på lektien.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-04 21:49

Så er jeg lige her i denne tråd.

Jeg ved, det har ikke noget med emnet at gøre.
Emesen tjener ikke point og hverken Keldd eller undertegnede skal betale

Citat
Keldd et lille regnestykke.
Man kan højest få 50% af sine point igen.
Da der på Kandu ikke findes ½ point får man så et point tilbage (ud af et)
Når man så har fået 1 p = 50% kan man ikke få flere.
Kandu får resten.
Eyvind.
Håber Ans er enig.

Jeg er ikke enig i, hvis man stiller et spørgsmål til 1 point, det bliver lukket, svaret bliver købt, spørgeren får godskrevet 1 point, så er det da 100% der bliver godskrevet.

Så snart det er et spørgsmål til mere end 1 point, så er det kun 50% der bliver godskrevet.

Taler af erfaring fra i går, jeg fik kun 1 point retur for mit spørgsmål til 2 point

> Keldd

Husk nu at emesen kan fordoble det ene point

Skal ikke forstyrre mere i denne tråd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 21:57

Forstyrrelser er velkomne - det er jo smalltalk.
Regnestykket er rigtigt, for i virkeligheden skal man kun have 5 x 10% = 50% = ½
Men det kan Kandu's database ikke gøre da mindste værdi er 1

Jeg forøger lige med 1 point, bare for at prøve.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-10-04 23:10

ja ja ,nu går der matematik i tråden,godt nok.
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-04 00:01

> emesen
Hvis jeg skriver et spørgsmål til 1 point. Lukker spørgsmålet. En bruger køber sig til svaret. Jeg får 1 point retur. Så har jeg da fået 100% retur.
Uanset kandus database, så har jeg da fået 100% retur ik'
Det må du da sige ja til

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-04 07:30

Jeg har ikke andet at sige end,jeg ville købe et andet kabinet f.eks.>
Chieftec(tysk kvalivare)
Hvis du er ligeglad med størrelsen(Big Tower,sort)743,00 DKK >
Model Chieftec Dragon DA-01B-D - bigtower - udvidet ATX
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=45286
Antal interne bays 6
Antal bays med frontadgang 8
Bredde 20.5 cm
Dybde 47 cm
Højde 67 cm
Vægt 15 kg
Farve Sort
Ekspansion / Konnektivitet
Expansion Bays Total (Fri) 6 ( 6 ) x frontadgang - 5.25" x 1/2H
2 ( 2 ) x frontadgang - 3.5" x 1/3H
6 ( 6 ) x intern - 3.5" x 1/3H
Antal Expansion Åbninger Total (Fri) 7 ( 7 ) x Ekspansionsholder
Diverse
Overensstemmelsesstandarder CE
Effekt
Effektenhed Strømforsyning
Strømforsyning 360 Watt
Ovenstående har jeg selv,men har skiftet Psu'en ud,ikke fordi der er noget galt med denne,men fordi jeg skulle opgradere Psu'en på min nr2 pc og valgte så at opgradere min nr1 pc's Psu og så sætte Chieftec(360Wat/+12,linjen-17A/+3.3,linjen-28A/+5,linjen-35A,1,80mm fan) Psu'en over i min nr2 pc.
Chieftec 360 så og sige lydløs,jeg har i hvert tildfælde aldrig hørt fra den
Den jeg skiftede den ud med er lidt af et monster,med tanke på fremtiden,fed Psu>
BQT=Tysk kvalivare520Wat(+12,linjen-28A/+3.3,linjen-28A/+5,linjen-52A)så den bliver
jeg aldrig nød til at opgradere igen,den kan tage alt hvad man smider efter den,så den får
lov til at slide sig selv op.
Så er der Midi

MidiTower,blå>683,00
Chieftec Dragon DX-01BLD-U - miditower - ATX
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=45288
Understøttet mainboard model ATX
Antal interne bays 6
Antal bays med frontadgang 6
Bredde 20.5 cm
Dybde 47 cm
Højde 52.2 cm
Vægt 16 kg
Farve Blå
Ekspansion / Konnektivitet
Expansion Bays Total (Fri) 4 ( 4 ) x frontadgang - 5.25" x 1/2H
2 ( 2 ) x frontadgang - 3.5" x 1/3H
6 ( 6 ) x intern - 3.5" x 1/3H
Interface 2 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A
1 x IEEE 1394 (FireWire)
Effekt
Effektenhed Strømforsyning
Strømforsyning 360 Watt <samme psu

Hvorfor Chieftec
1)Gode stabile strømforsyninger med gode standarter.
2)Meget rummelige og masser af opgraderinge mulighedder
3)Fan's skal ikke skrues fast I kabinettet,der er holdere til disse som
man bare klikker blæserne(80mm) ind I og så skubber man dem bare ind I
de dertilhørende slots I babinet vægen.
4)Der et drive bays til HDD'er,som er fastholdt med en skyde lås,så
når man skal have disse ud og ind I kabinettet så skubber man bare
låsen til den ene side og tager hele drive bay'en ud og så kan man
sidde og skrue diskene af og på uden for kabinettet og så er der også
inde I disse drive bays,en 80mm fan holder så man kan sætte en low noise
blæser I, f.eks. pabst 12 db,kan overhovedt ikke høres,til at nedkøle H diskene
med(mere stabile mindre fejl margin og længre levetid på HDD'er)
5)Slides til 5.25" Diskdrev/fanstyring o.a,man skruer disse skinner på en gang og så er det
bare at tage fronten(skrue løs) af kabinettet og trykke disses lås ind(med to fingre) og trække
dem ud,man skal selvfølig tage kablerne af først
6)Dør på fronten,så vis man ikke lige kan finde de farver på Cd rom/brændere drev o.a
som ens kabinet har så kan man bare lukke døren,så ser det ikke så rodet ud og
så giver det et godt helheds indtryk.
7)Pci slots bag på kabinettet skal ikke brækes af,skrues løs og gemmes væk til
fremtidig brug.
8)Skrue sortiment medfølger til bundkort og HDD/drev/skinner.
9)Ingen skarbe kanter .
10)o.s.v o.sv
1000)Chieftec fås I flere modeller og farvet dissse to er Dragon modellen,min favorit,det er ikke til at tro"vel"vis du vælger en af Chieftec modellerne så gå efter dem med 360wat psu,og
Chieftec kan muligvis fås billiger,tjek Edb priser.
Dit valg af bundkort,tommen op,har selv Asus og Abit, men med Amd Cpu(smags sag)
Amd for ever op på barikaderne
Jeg anbefaler altid venner og bekendte(som jeg bygger pc'er til/for,en af mine hobbys)altid
Asus og/eller Abit bundkort vis de ikke selv har en ide om hvad de vil have og det
er fordi et eks, Asus har altid software til opdatering af bios indefra systemet
klik på Asus update>update bios from internet>hent>flash>genstart og det er
så det,lettere kan det ikke være,man kan selvfølig også opdatere bios via diskette og cd rom,og så/krash free bios(selv oprettende,ved fejl så går den selv tilbage til standart o.a, lang historie man selv skal læse)

Så har Abit og Asus også gode hjemme sider hvad fremtidige opdateringer angår,som bliver
opdatered ret ofte, som ikke altid er tildfældet med andre bundkorts producenter,jeg
tjekker latid bundkort's producentrnes HP for at se hvvordan deres service er før
jeg køber et bundkort,det er også altid en god ide at hente en manual fra disses
hjemme sider og læser denne før man køber kortet.
Der er kun et problem med det Chieftec Big Tower jeg har og det er at det kun kan
tage 80mm(5 ud/indsugnings åbninger)og en 90mm åbning og jeg foretrækker
120mm,fordi(variabel speed) mindre omdrenginger for at flytte den samme
mængde luft som en 80/90mm fan,altså mindre omdregninger mindre støj,
hvor en 80mm der kører 4500 omd skal en 120mm kun køre mellem 1000
og 1500 omd for at flytte den samme mængde luft mindre larm,men men
jeg har så fusket lidt og skåret og klippet lidt I kabinettet så jeg har fået
plads til to 120mm og med en fan kontrol så ligger begge på 1400 omd
svag summen og en bund kort tmp på 35C hved normalt brug og højest
40C når det går hedt for sig,Cpu'en(Amd Barton 3200+) ligger på det samme med den store
Zalman Cpu køler max 2500 omd men ligger på 1800omd(90mm fan) som også styres af Zalman Fan kontrol(sammet med de to 120mm blæsere)så alt I alt en ret lydsvag pc med en meget
god køle evne,så er der to pabst 80mm 12db(kan slet ikke høres)i de to HDD bays.
Det var såmendt den smule jeg havde at sige/skrive om
God fornøjelse med din nye pc,hvad du så end vælger af dimser og dingenoter

MVH:Manse99Hamderglædersigtilhverdenførsthvorhankankøbesigennydimstilsinpcoghvor
dengammledingenotsåbliversmidtheniethjørneogfylderop33

Rigtige mænd gider ikke at redigere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-04 08:06

tmp på 35C/40C-hved en stue tmp på 22C.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-04 08:08
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 10:33

Ans - jo det har du da.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 10:38

Manse9933 - den må med i overvejelserne, selvom det ser lidt fancy ud til mig.
Med hensyn til blæsere havde jeg tænkt på, at sætte hastigheden ned på 2 x 80mm kabinetblæsere i stedet for een stor. Jeg ved godt at en stor 120mm kan flytte meget luft uden at køre så hurtigt. Måske skulle jeg vælge 360 watt i stedet for 300 w. Der kommer ikke nogen HD ind i selve kabinettet, men kun i skuffer, da jeg kører med mange styresystemer og Linux bliver en af dem der skal afprøves for alvor.
AMD/Intel - jeg har ikke noget argument for Intel, men Intel har aldrig drillet mig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-10-04 11:10

okay emesen,lidt farve på tilværelsen skader nu ikke,Chieftec har også kedelige kabinetter som en hver konservertiv politiker ville være stolt af lad os høre hvad du kommer frem til
,det er skide sjovt at høre om hvad folk propper i deres kabinetter,jeg er bidt af et galt stykke hardware,2 80mm med nedsat hastighed giver ikke et særlig godt air flow i kabinettet,go vind/blæst i det lille kabinet på prærien.
Manse9933

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 11:14

eme:
Citat
men Intel har aldrig drillet mig

Det er da et rimeligt argument.
AMD,har jeg nu på 4Md,og har i godt 4år haft Intel,ingen problemer med nogen af dem,
så igen en hovedpine, når der skal vælges,eller ingen om man vil.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 15:43

Lige nu 450 mhz på et lidt ukendt motherboard nemlig "transcend" som jeg købte da jeg havde ødelagt to stk Iwill.
Med dette "Transcend" bundkort har jeg kunnet gøre næsten hvad jeg vil uden nedbrud.
en skuffe med styresystemer og Image backup af forskellige dato på logisk drev.
en skuffe med lager af filer og Image backup
en DVD brænder
Flere USB HD
Og mit uundværlige diskettedrev til rescuedisketter
to skærmkort til hver sin skærm
Fremtid
3 ghz på bundkort med 5 pci slot
to skuffer med styresystemer måske i Raid 1 (mirror)
en skuffe til lager
en DVD brænder
Der kommer stadig ikke nogen HD ind i kabinettet.
en gb Ram som sikkert er nok til film/billedbehandling
mit uundværlige diskette drev
TV-out kort til grabbing af film
CF-kortlæser indbygget

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 17:56

Jeg har et par DVD`er,og i computeren en CD brænder og en kombineret CD og DVD læser.
Nu kunne jeg godt tænke mig at læse DVD`erne ind på harddisken.
Hvilket program kan klare det???
Har I nogen Idèer.Jeg har rodet rundt i alle mine blade,men der er ikke rigtig noget.Eller har jeg overset noget???
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 18:03

eme:
Det hedder hvist ikke et Tv-out kort,hvis du vil grabbe noget,
men et Tv kort,som så har sin egen signalindgang.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 18:35

Jow tak TV kort.
Jeg mener Nero 6 kan lægge CD ind, men DVD ??

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 19:16

Jeg har Nero 5.5 og den klarer fint CD,men det gør Mediaplayeren også.
Nero 6 opererer også med DVD,men jeg ved ikke om den kan lægge dem på harddisken.
Det burde den jo kunne,for filmen kommer vel på harddisken inden den bliver brændt! Øh,tror jeg nok.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 19:23

DVD-læser til DVD-brænder................den kommer ikke på HD.
kun DVD-brænder til HD og tilbage på en ny DVD
Jammen vil du køre DVD filmen fra HD
Jeg kan ikke se om min Nero 6 kan gøre det. (det er vist noget med et virtuelt drev)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 19:45

Ja,det var det jeg ville,altså køre filmen fra harddisken,for jeg har et Tvout kort så jeg kommer over i fjerneren.
DVD-læser til DVD-brænder,det hedder "on the fly" i Neros quide.
Men hvis man kun har DVD-brænderen,som så må læse filmen ind til harddisken,og så bagefter brænde den på en tom DVD,så er den vel på harddisken.
Nu Nero 5.5, den har overhovedet ingen DVD funktioner,det er altså svært det her.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 19:56

Jeg har kun DVD-brænder og det hele tager en tur over på HD
Men den fil kan ikke køres umiddelbart.
Jeg har set et sted her inde hvordan man gør men kan ikke huske hvor det var.
Leder lidt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 20:11

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9Series/GettingStarted//personalization/plugins.asp?page=4&lookup=Plugins
Det her skulle være en Patch til Windows Mediaplayeren,og så tror jeg den kan det nummer.
Jeg har en Patch i, i forvejen,så den kan lave super Mp3 filer,og den er rigtig god.
Jeg skal lige hen og se hvad den koster,det er nok ikke galt,Mp3eren kostede under 100kr.
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 20:12

http://www.kandu.dk/dk/spg/50216
http://www.slysoft.com/en/anydvd.html
Jeg ved ikke så meget om det, men det er noget med clone
Og jeg tror ham her har skrevet noget om det.
http://www.hcma.dk

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 20:25

Næh det gør jeg heller ikke,men nu finder vi ud af det.
Se her:
http://www.intervideo.com/media_pack/jsp/Product_Profile.jsp?p=DVDXPack
Features:
Enables playback of DVD in Win.M.Player.
Kigger lige på de link du har sat ind.
Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 20:37

Jamen så er der lidt at gå i gang med,det ser spændende ud altsammen.
Jeg skal snart til København,og så må jeg hellere lade plastickortet blive hjemme,
ellers går det nok galt som det plejer.
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 20:41

Kbh. så er det computerstreet, (falkonér Alle) at man bruger alle sine penge.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-10-04 20:52

YES,jeg er allerede begyndt at ryste over det hele.
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-10-04 20:18

Så nu har jeg bestilt.
Aopen H500C 300 w/atx miditower (får manse9933 ret køber jeg en ny strømforsyning)
Asus p4p800-se socket 478
Intel prescott 3ghz med box er den ikke god nok køber jeg en bedre køler
ca. 3000 kr.
Resten har jeg.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-10-04 21:04

Du må nok lige tage de sidste 512ram med,for rigtig at udnytte prescotten,
det er jo en alvorlig sag det her.
Den der med Falkoner Allè, jeg mener den bliver kaldt for Sillicon Alley,men jeg kan jo tage fejl.
Nu har jeg kigget rigtig meget på linkene til at køre DVD`erne over på harddisken,det ser rigtigt ud,
jeg har bare lidt om ørene i øjeblikket, venter lige lidt,så skal der eksperimenteres.
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-10-04 21:10

Yes måske 1 gb ram - lad os nu se, jeg er dog lidt påholdende, selvom det er konens penge jeg køber for.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-10-04 21:33

Ja selvfølgelig 1 Gb er da ikke for meget.
Og hør så lige her:Hvis du kun har brugt 3000Kr.er der da sagtens råd til en Gb.ram.
Du skal også have et TV-kort--Terratec Cinergy 400,er det fedeste i øjeblikket,fem stjerner i et eller andet computerblad,og en fremragende omtale.Der følger fjernbetjening med og 2 programmer,så du kan lave PC`en om til en
"videooptager"og lave optagelserne om til DiveX.Ca.550Kr.
http://productsen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=2&topic=&allstories=1&menu=4&POSTNUKESID=27970859b1de789d7a7ce9cd127ea736
Kig her. Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-10-04 08:04

Den er sat i den indre ram Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-10-04 11:05

Jamen alligevel,solen skinner i dag.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-10-04 15:39

eme:
Hvordan går det?Kan det lade sig gøre at samle den,så det bliver til noget,
eller er du rendt ind i småproblemer?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-04 16:17

Ja der har været lidt småproblemer.
Jeg fik lige dyret hjem onsdag, men blev afbrudt af et par dages ophold på Herlev - lidt ventilationsproblemer, og tilstoppede luftfiltre.
Nå men comp er da under afprøvning, men det agp kort jeg havde passer ikke til det nye bundkort - i øvrigt er der intet der virker før alle strømstik er sat til på bundkortet. Det blev hurtigt et billigt Aopen Geforce til 500 kr.
Lige nu er jeg ved at teste en Linux Suse 8 med staroffice som jeg havde liggende.
Det går rimeligt hurtigt - det her nye dyr.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-10-04 18:27

Så har du snart styr på det.
Og med hensyn til ventilationsproblemerne,og de tilstoppede luftfiltre,
skal luften jo bare være ren,så stopper de ikke til.(rigtig god bedring eme)
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-04 19:04

Jep renere luft og måske lidt tyndere blod så går det fint.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-04 13:25

emesen

Har du været syg? Du skriver, at du har været et par dage på Herlev, troede det var på Frederiksberg du plejede at være.
Har læst din anden tråd om rygestop.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 14:46

Ja og vel ikke helt rask endnu............masser af blodfortynder og forskellige prøver.
Ja Herlev brugte jeg som hotel et par dage - Frbg bruger jeg mest til at arbejde i.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-04 23:19

eme:
Jeg har lige installeret Skype,men mangler et headset.
Øh,jeg mener du nævnede noget om Skype et eller andet sted.
Er det noget der gør ondt??
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 23:29

Ja og jeg har glemt hvad jeg nævnte.
Skruer du op for lyden kan det gøre ondt i ørerne
Desværre har jeg endnu ikke fået købt et bluetooth headset, og jeg ved ikke endgang om det virker.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-04 23:36

Nå,men jeg har fået besked på at købe et headset i morgen.
Så skal der rodes lidt i morgen aften,og en rapport vil følge.
Er du ikke sent oppe i dag,eller har du droppet arbejdet?
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 23:45

sygemeldt............chefen sagde at jeg ikke skulle komme før jeg er helt frisk.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-04 23:54

Godt nok-tag det roligt, jeg vil også
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 06-11-04 17:07

Tak for svaret Keldd. Jeg lukker lige det gamlespørgsmål.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-11-04 17:33

Selv tak eme.
Nu har jeg besluttet at få en ny computer til januar.Når jeg
så har "stumpet" den sammen,vil jeg lægge det ud her,og spørge om lov til at købe den.
Express PCI slot,lyder godt,gud ved hvad det ender med.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-11-04 17:39

Ja ja Express pci ..............har du set hvad de pci-kort koster.
Og der kan ikke sidde alm. pci i de stik.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-11-04 17:57

Næh,det aner jeg ikke,men jeg MÅ eje sådan nogen øh, tror jeg nok.
Hilsen
Keldd