/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Hvordan åbner man flere billeder i samme~
Fra : klodomir
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 11-10-04 09:55

God morgen!

Dette er sikkert såre simpelt, men jeg kan ikke finde ud af at indstille PSP 7 til at åbne alle billeder i samme vindue, når jeg åbner dem fra f.eks. Windows Stifinder. Hjemme har jeg PSP 8, og der åbnes alle billeder i samme vindue, men jeg kan ikke finde den rigtige indstilling her på arbejdet. Hvem kan hjælpe?

Mvh. Vicki

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-10-04 10:03

Først op i file,dernæst Browse,så skulle du få alle dine mapper frem,
og derefter er der kun at trykke på de forskellige mapper,så har du billederne.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 11-10-04 10:07

Hej Keldd,

Tak for svaret, men det var ikke lige det, jeg mente. Jeg mente, hvis jeg står i Windows Stifinder (eller for den sags skyld Outlook) og dobbeltklikker på filerne for at åbne dem.

Mvh. Vicki

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-10-04 10:53

Prøv at markere alle de billeder, som du vil have åbnet.

Tryk enter. Mon ikke, de så åbner alle i samme vindue...

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 11-10-04 11:00

Hej Hanne,

Jeg forsøgte mig lige med dit forslag, men de 4 billeder åbnede nok så fornøjet i 4 PSP-vinduer. :(

Mvh. Vicki

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-10-04 11:08

Måske dette kan hjælpe.
Hvis du har eller kan få adgang til billedbehandlingsprogrammet ACD .. så kan du åbne en hel mappe ad gangen. Billederne vises som Thumpnails. og undertekst fortæller størrelsen wide x height.
/ PG

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-10-04 14:33

Hvis Billede filerne ikke er associeret til psp7 så kan du ikke få den løsning som du tænker på
jeg kan forstå at du vil åbne alle billederne fra sti-finderen ind i paint shop pro 7 på en gang, er det ikke korrekt.

Men du vil få dem åbnet som enkelte billeder i pro 7 du kan lige så godt bruge browse løsningen i pro7 det er da lige så enkelt.

Jeg har lige testet dit spørgsmål og lige umiddelbart kan det ikke lade sig gøre, uden at du bruger browser løsningen i Paint Shop Pro7.
Jeg ser nærmere på det og vender tilbage.
Hilsen Bevi 54

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-10-04 15:46

bevi54
har også rodet lidt med spørgsmålet,men da jeg både har Paint Shop 7 og 8,kommer der enkeltbilleder i 8ren.
Sikkert fordi 8ren bliver associeret som "førstedanser".
klodomir:Egentlig forstår jeg ikke spørgsmålet,for det er da helt enkelt at bruge Browseren i 7ren som også bevi57
er inde på.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 12-10-04 10:48

Hej igen,

Hmmm.... det kan da godt være, at det er et problem, som er specifikt for PSP7, jeg synes bare ikke at jeg erindrer det fra dengang jeg selv havde den installeret derhjemme.

Grunden til at det at bruge browseren ikke helt løser mit problem er, at jeg også får en del billeder via Outlook, og så skal jeg jo først gemme dem på harddisken for at kunne bruge den løsning. Det ville være rart, hvis jeg bare kunne åbne dem direkte fra Outlook og at de så som sagt ikke åbnede i hvert deres vindue.

Mvh. Vicki

Accepteret svar
Fra : Carsten_Poulsen

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-04 18:14

Hej Vicki

Hvilken version er din PSP7 - 7.01 eller 7.02 og hvilket operativsysem er det indstalleret under.
Det er muligvis operativsystemet som forårsager problemet.
Jeg har en PSP 7.02 installeret under WIN98 sp2 og her åbner alle billeder i samme PSP vindue.

En alternativ måde du kan anvende er, at have Outlook samt PSP åbne og synlige på skrivebordet og flytte billedet med træk-og-slip metoden
Mvh Carsten

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 14-10-04 11:41

Hej Carsten,

Det er 7.02 installeret på Windows XP. Gad vide, om det kan være det, der er problemet.

Mvh. Vicki

Godkendelse af svar
Fra : klodomir

Dato : 11-12-05 12:03

Tak for svaret Carsten_Poulsen.