/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
lexmark 1180 farve patron virker ikke
Fra : rejsby
Vist : 962 gange
20 point
Dato : 27-09-04 22:44

jeg har en lexmark 1180 jeg har fylt den kamle patron op 4-5 gange så ville den ikke mere jeg har fået at vide at en patron kun har en vis leve tid men så købte jeg en ny og det har heller ikke hjulpet hvad kan der være galt håber der er nogle der kan hjælpe mig
hilsen rejsby

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-09-04 22:54

ja det vil jeg også gerne vide, jeg har stort set det samme problem, og det hjælper nada at rense dyserne nok så mange gange. de nye jeg købte er godt nok kopipatroner fra inkclub.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-09-04 23:06

Hvis patronerne har ligget for længe i forretningen,eller hos inkjet (længe er 2-3 md.)er de højst sandsynlig tørret i dyserne,og så kan det være ret så svært at få dem igang igen.
Du som har købt i Inkjet,prøv at ringe til dem,de plejer at bytte uden problemer.
Et trick for at få en "frossen" patron igang,hold den i kogende vand i Ca.2min.
En anden ting man bør gøre,for at holde patronerne igang.Kør en testside een gang om ugen hvis maskineriet ikke er blevet brugt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-09-04 23:08

Ikke inkjet, Inkclub
Keldd.

Kommentar
Fra : rejsby

Dato : 27-09-04 23:13

det er ikke fordi at min patron har ligget for længe den giver farve når jeg trykker den ned på et stykke køkkenrulle

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-09-04 23:45

det gør mine også !

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 30 point
Dato : 27-09-04 23:53

rejsby
det kan patronen godt gøre ,selvom den er stoppet,lyder underligt men sådan er det.
Inde i patronen,er der en svamp,som optager farven,når den bliver fyldt op.(svampen er inde i en plastickpose,som er svejset til selve printerhovedet)Nu er det sådan,at der skal være et tilpas tryk af farven inde i svampen,og hvis den ikke er blevet fyldt rigtigt,der kan være kommet luft,injektionssprøjten,har ikke været tilpas langt nede i svampen,så sker der underlige ting.
Jeg har selv fået mange forskellige patroner i gang,men kun for en kort periode(1-2dage)
Hvis I selv fylder patronerne (god idè),så gør det endeligt inden de er tomme.Hvis de er 1/3 fyldte ,så fyld op,
hellere for tidligt end for sent.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : rejsby

Dato : 27-09-04 23:57

hej Keldd men den er jo hel ny den patron

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-09-04 00:14

rejsby
jeg har også fået pengene tilbage (efter mange skænderier)for en ny patron.
Den kan sagtens have ligget og gemt sig et eller andet sted,inden du købte den,og fabrikanterne datomærker jo ikke patroner,har I nok lagt mærke til.(eller har I?)
Mit forslag til jer begge,prøv at få dem byttet.
Vent med at lukke tråden til printerne kører,og lad os så hører hvad I fandt ud af.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 16-11-04 14:41

Det er sådan at man ikke kan blive ved med at fylde den samme op... Den bliver brugt efterhånden og de siger at man kan fylde den omkring 5 gange, så skal den skiftes med en ny, som man så kan fylde op igen.

Og hvis det er, kan du jo prøve at lægge den i kogende vand i et par minutter, og håbe at det opløser det der er størknet.

Prøv at kigge om det sidder snavs der hvor blækket kommer ud INDE i printeren, det kan være der sidder et eller andet skidt.
Eller prøv at køre et renseprogram med printeren...

Håber du kan bruge det!

Mvh. Chrille

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 17:15

Helt rigtig,og så er det på tide at lukke spørgsmålet.
Keldd.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 16-11-04 17:21

ja, og give det lidt flere point? :)

Godkendelse af svar
Fra : rejsby

Dato : 22-11-04 01:33

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-11-04 11:00

Ok,rejsby
Keldd