/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Bulgarien
Fra : kattejammer
Vist : 1115 gange
50 point
Dato : 15-08-04 20:19

Hej
Har skrevet en gang før om det samme, men kom ved en fejl til at lukke spørgsmålet, efter en enkelt som havde været i Albena havde svaret.

VI skal til Bulgarien næste sommer 2 voksne og 3 piger.
Vi er lidt i tvivl hvor der er bedst. Golden Sands, Albena eller Sunny Beach.
Det vi forventer af en ferie er en god strand og afslapning.
Nogle har sagt at det er fyldt med ludere og lommetyve i Golden Sands
Har nogle nogle erfaringer. Evt. nogle som har prøvet flere steder.
Jeg er også bange for at der er fyldt med fulde unge mennesker. Ikke fordi jeg har noget i mod dem men... Det skulle jo også gerne være et sted for børn.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 15-08-04 21:37

Hej Kattejammer

Vi var i Albena sidste sommer med 2 unger!! En på 5 år og en på 8 mdr. Det var en super fed billig ferie. Dejlig strand, børnevenligt badevand og servicen var perfekt..
Det kan kun anbefales!! Men i skal være forberedte på at det er slidt der men rent og pænt..

Rigtig god tur

Hej fra Anentte

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 15-08-04 21:39

Forresten... Der var ingen fulde unge mennesker - til trods for at der er meget billig sprut og vin der!!

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 16-08-04 09:00

Jeg var i Golden Sands i 2002, og der var som du skriver masser af ludere, lommetyve og fulde folk, men kun om aftenen/natten, om dagen var det ingen problemer med at opholde sig uforstyet på stranden.

God tur

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-08-04 10:25

Min datter og svigersøn og 2 børn (4 og 14år),er lige kommet hjem fra "Sunny Beach",
alt var godt ,overhovedet ingen brok.
Jeg sidder og kigger på postkortet dernedefra,og det ser da virkelig ud til at være et sted man kunne opholde sig,
et par uger eller mere.
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : ahtn

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-04 11:45

vi har lige været 14 dage i Golden Sands på hotel Siniger. Vi var 11 personer, der fulgtes i alderen fra 9 til 41 år.
Vi er yderst tilfredse og ludere og lommetyve mærkede vi ikke - politiet er temmelig påpasselige med at holde de typer ude af byen, men man skal selvfølgelig selv passe på (det skal man jo alle steder). Og hvis man tager til Varna, skal man passe meget på lommetyve. Håber I får en dejlig ferie - husk kufferten skal kun være halvfyldt når I tager afsted, for der er meget billigt at købe med hjem.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : kattejammer

Dato : 18-08-04 21:28

Tak for alle jeres svar. Jeg lader den lige stå åben nogle dage endnu.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 28-08-04 22:44

iflg. Tjæreborg (tror jeg nok det var) skulle Albena være det mest rolige og børnevenlige af turist-områderne ved Sortehavet.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : kattejammer

Dato : 18-09-04 13:28

Hej Ahtn
Jeg tror det er hvis du har børn med på 2-3 års alderen, for det var der en fra rejseselskaberne der fortalte os. Det er p.g.a. vandet er så lavvandet.
Den yngste af vores bliver snart 8 år.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 22-09-04 21:05

hvis du er lidt mere interesseret i Bulgarien end lige turistområderne er her et par links:
http://www.thybo.net/
http://www.chepelare.dk/
der står ikke så meget om turistområderne - men der der mange gode links og oplysninger om befolkningen.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 22-09-04 21:13

hejsa igen
kom lige i tanke om en hjemmeside mere:
www.buldan.dk
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : pkj66

Dato : 31-10-04 18:02

Hej kattejammer !!!
Det absolutte dyreste sted i BG er ferieområdet Sunny Beach. Men der er pokkerme også meget at se på. Sunny Beach har simpelthen alt. Priserne er høje i forhold til den bulgarske indkomst men stadig billig i forhold til den vesteuropæiske indtægt. Af andre muligheder har du f.eks Sarafovo. En lille landsby på den anden side af lufthavnen i Bourgas. Der er et par rigtig gode hoteller, bl. a. Mirana, og priserne er væsentligt lavere end i de traditionelle ferieområder. Der er ca. 20 min. kørsel med bybussen til Bourgas - BG´s 4. største by - og prisen er 2,00 kr.. Ind mod Sunny Beach skal du regne med lidt højere pris, men der går busser ca. hver ½ time. Vil du længere syd på mod den tyrkiske grænse. er der en mulighed i Chenemorest. Der er mere turisme dér end i Sarafovo, men priserne er også på vej opad.
Uanset hvad du bestemmer dig for, er Bulgarien et aller tiders sted at tilbringe tiden.
P.S.: Balkan Holiday er den bedst kendte operatør på BG og du kan købe flybillet uden hotel. Go´tur.
Mere P.S.: Blkans katalog udkommer i december måned, og Star Tour er udkommet på nuværende tidspunkt.

Godkendelse af svar
Fra : kattejammer

Dato : 30-11-04 21:00

Tak for svaret ahtn.
Vi har bestilt ferie nu, og det endte med Sunny Beach, da de får afgange fra Jylland næste år.
Men tak alle sammen for nogle gode svar.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 10-01-05 18:06

go tur

Kommentar
Fra : kattejammer

Dato : 21-02-05 21:57

Tak

Kommentar
Fra : spirrillen

Dato : 26-04-06 04:12

Har selv været i Sunny beach de sidste 2 somre,
Det er først efter midnat at festen er rigtigt igang mest skandinavere og tyskere, på det tidspunkt er børnene lagt i seng. På de fleste hoteller er der vagter som sørger for ro og orden.
Håber i får en god ferie. Tager selv til Bangkok først i maj, men regner med at tage til bulgarien igen sidst på sæsonen.