/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Forstår det ikke!
Fra : CyB0rG
Vist : 860 gange
30 point
Dato : 22-07-04 16:40

Først vil jeg fortælle lidt om mig selv...
Jeg har haft ud af kroppen oplevelser og ekspermiteret i nogle måneder.
og mit spørgsmål lyder sådan her:

Bare jeg lukker mine øjne ser jeg billeder(bevægende billeder)
og har gjort det i over et år og jeg forstår det ikke...

håber i kan hjælpe mig mvh. Cyb0rG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 18:20
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-07-04 19:13

Normalt "fryser" det/de sidste billede(r) man ser, inden man lukker øjnene, fast på nethinden, det er ikke specielt speritistisk, det er ganske normalt.

Dog beskriver du ikke hvilke oplevelser, og hvilke eksperimenter du har foretaget??

ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 19:24

CyB0rG -> Når du ser en hvid plan flade, som f.eks. et loft eller en hvid væg. Virker den så 100% plan i dine øjne ..eller gynger/bølger den let i en langsom bevægelse ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 19:32

Prøv denne diagnostig ting : http://www.sundhedsguiden.dk/symptomguide.aspx?categoryId=2081&guideId=68

..læs også : http://sundhed.jubii.dk/index.php?page=messages&MID=42 denne 'aura' (har intet med spiritisme at gøre) kan også forekomme uden smerter.

Hvis det virkelig er noget der plager dig, vil mit råd som altid være : SØG LÆGE !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-07-04 21:13

MOLO..hold dig nu væk fra disse tråde du tror jo ikke en skid på dem aligevel..hvad laver du her?

mangoheksen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 21:23

mango -> Nix , Dét forbyder mit hjælpe-gen. Jeg tror CyB0rG måske har et medicinsk problem. Det er derfor jeg spørger ind til det

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Ringo_Gringo

Modtaget 30 point
Dato : 22-07-04 22:06

når først bevisthede har åbnet sig for en ny ide kan denne ide ikke bare undertrykkes igen (ikke uden stort besvær)
Det lyder som om du har haft en oplevelse der har påvirket din krop i så stærk grad at den har udviklet sig!!!

de billeder du ser er de autonome eller er det en del af din fantasi?
Hvis det er autonome billeder bør du observere dem, da de højest sandsynligt er et eller andet udtryk fra din underbevisthed/kollektive underbevisthed!
og så bør de betragtes med undren! og nysgerighed!

når jeg siger at din krop har udviklet sig mener jeg at den har fået en åbning til et andet energi system, en ny resurse i dig selv!

Uanset om "problemet" er medicinsk eller ej er det altid resultatet det handler om!
hvis det du oplever er følelsesmæssigt betoned kan det have meget stor betydning!

ja det var da et udlæg straight out of my mind! :] brug det eller lad være

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-04 00:35

Kandu kan stadigvæk overraske! Anede ikke der fandes en spiritisme katagori her!!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-07-04 00:49

Mit råd til dig er, at du ikke skal eksperimentere med ud-af-kroppen oplevelser på egen hånd. I visse kulturer har ud-af-kroppen teknikker været praktiseret i flere tusinde år, så der er ikke noget nyt under solen på dén måde, men det er ikke teknikker du bør eksperimentere med på egen hånd. Kyndige folk bruger mange år på at træne psyke og krop til disse oplevelser, som kan være både berigende og udviklende, hvis de udøves forsigtigt og korrekt. Så søg hjælp/støtte/vejledning istedet for at foretage rejsen på egen hånd.
Jeg kender selv til at se billeder på min indre nethinde, når jeg lukker øjnene. I perioder af mit liv har det været et rent "lysbilled-show" af omgivelser, landskaber, mennesker, rum og genstande, som jeg ved, at jeg aldrig har set før. Det vil sige, at det ikke har været dagsrester i sindet eller hukommelse. Jeg ved godt, hvad alle disse billeder var, - jeg har i perioder i mit liv haft adgang til områder i mit sind (uden brug af stoffer, vel at mærke), som jeg ellers ikke normalt kan dykke ind i. Og i forhold til de ting, jeg søgte dengang og interesserede mig for, gav disse billeder og "film-strimler" stor mening.
Nu ved jeg jo ikke, hvordan du har det med dine oplevelser; om de er gode for dig, skræmmende, voldsomme, betryggende, bekræftende eller uhyggelige.....? Men de hænger muligvis sammen med dine ud-af-kroppen oplevelser, og kan måske blive for stor en mundfuld for dig på et tidspunkt. Så somsagt: søg vejledning hos kyndige folk, som kender til dén slags.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-07-04 08:24

Axelise
Er det ikke lige at "gøre en fjer til ti høns".?
Skal det virkelig noget overdrevent spirituelt, fordi man har "flash-billeder" på nethinden, det er vi da mange der har, og der er absolut INTET mystisk eller åndeligt forbundet med det.
Spørgeren har endog ikke engang defineret hvad vedkommende lægger i ordene: "oplevelser og ekspermiteret", hvem siger det er på et åndeligt plan. Eller på noget plan overhovedet?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-07-04 10:36

Nej, det har du ret i. Selvfølgelig kan jeg ikke lægge alt muligt spirituelt i spørgerens ord, men han/hun fortæller om eksperimenteren med ud-af-kroppen oplevelser, og det får bare mine alarmklokker til at ringe, for jeg ved (mener), at det kan være farligt psykisk stof at lege med. Så selv hvis vi dropper al snak om spiritisme, vil jeg råde CyBOrG til at være varsom. Men selvfølgelig har du ret i, at det med billederne ikke behøver at være noget somhelst. Men det KAN være det, og eftersom andre har givet helt andre og mere konkrete og jordnære bud, ville jeg lige indskyde en anden vinkel på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-07-04 23:27

På den anden side - ellebye - så har spørgeren valgt at stille sit spørgsmål i en kategori, der hedder "spiritisme", så måske han/hun alligevel har lagt noget spirituelt i sine oplevelser....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-07-04 23:42

Måske, men der skal lidt flere oplysninger til for at vide, hvad spørgeren overhovedet mener med spørgsmålet.
Ellers vil jeg give dig ret i, at hvis man tror man har "evner" kan man godt blive skør i hovedet af blot troen, og det i sig selv kræver behandling.

Kommentar
Fra : CyB0rG

Dato : 24-07-04 00:29

Hej Folkens...

Først til dig Molokyle, har ALDRIG prøvet stoffer(og skal heller aldrig gøre det). men tak for dine (ubrugelige)svar alligevel...

Når jeg ser billederne for jeg en positiv følelse i kroppen og de folk jeg ser er glade mennesker... som alle har det godt og alt hvad jeg ser, ser ud som her... jeg har prøvet at blive suget ind i billederne(næsten som ud af kroppen oplevelser) men vare kun nogle få sekunder... og har det ikke dårligt eller skræmende med at se disse billeder... og Axelise du beskriver os at du ikke har set dem før, samme her... har i læst om Bruce moen(Monroe instituet)?? Her forleden nat havde jeg en skræmende oplevelse... jeg sov og så kom jeg ind i en form for"ud af kroppen oplevelse" Jeg hørte en masse form for skrig! og ligesom
Bruce Moen skriver:

Der er i øjeblikket over 5 milliarder mennesker stuvet sammen på planeten Jorden. Hvert af disse menneskers følelser og tanker har en eksistens i den ikkefysiske verden. På en måde er vi alle lidt ligesom radiostationer der konstant sender vores tanker og følelser ud i æteren. Hvis vi ankom til denne fysiske verdens virkelighed med vores ikkefysiske sanseevne fuldstændig åben, ville det være som konstant at høre 5 milliarder forskellige radiostationer på en gang. At blive udsat for det ville fuldstændig blokere vores bevidsthed med drønende larm. Så som en del af det at komme til dette bevidsthedsplan, denne fysiske verdens virkelighed, lukker vi ned for det meste af vores bevidsthed om ikkefysiske virkeligheder:

Tror i at det kan have noget med det at gøre??

Mvh CyB0rG.
Ps. tak for jeres svar indtil videre!:)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 09:09

Nåeh... så er jeg mere rolig. Du er bare almindelig mærkelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CyB0rG

Dato : 24-07-04 09:37

Det er vi jo så 2 om at være... Molokyle!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 09:48

Jepper !

..hvis det ka' gøre det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-07-04 10:54

Molokyle er ikke mærkelig, han kan have en anden mening, men ikke ondt ment.
Han sætter pris på, at andre er ærlige, og er ikke bange for at kalde "en spand" for en spand og en "spade" for en spade. Herved skal forstås, at han pakker ikke tingene ind, blot for at "skrabe" point til sig. Til gengæld får man også både gode ord og råd, hvis man spiller med "åbne kort".

ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 11:13

Joeh ellebye ; jeg er skam mærkelig. Jeg kan dog ikke mærke lig

CyB0rG -> Vi har alle forskellige opfattelser af sindet og hvordan verden er skruet sammen. Jeg var blot nervøs for du evt. havde et reelt fysisk/medicinsk problem og derfor kommenterede jeg, som jeg gjorde. Jeg må give mango ret : Jeg tror ikke en skid på det hokus-pokus du efterspørger et svar på. Imidlertid vil jeg ikke kaste mig ud i en længere eksistentiel diskussion af emnet, så jeg trækker mig fra spørgsmålet her.

Håber du finder et brugbart svar.

Fortsat go' week-end til ALLE

</BEVAR CHRISTIANIA>

Godkendelse af svar
Fra : CyB0rG

Dato : 26-07-04 12:57

Tak for svaret Ringo_Gringo.
ja billederne er autonome... jeg tænkte på om du kunne definerer energi system og en ny resurse... ikk fordi jeg ikke ved hvad det betyde... men i sammenhæng med mig... det vil jeg sætte stor pris på...

Mvh. Cyborg
God Sommer!

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 03-04-05 13:17

Hej CyBorg

Din evne til UKO (ud af kroppen oplevelser) er en fantastisk evne at kunne gøre.
Er di sikker på du er i kroppen når du ser disse billeder, eller har du en uko?

Måske leder du efter noget? Spørg hvad du leder efter?

Hilsen Shamanen