/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm under installation af MS Win X~
Fra : jacob123
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 12-06-04 22:46

Hey..
Jeg har netop skiftet mit bundkort ud til et Asus A7V333 (tidl. ECS k7s6a), men hver gang jeg laver en partion (NTFS eller FAT32) og installerer xp på den, går den i blå skærm lidt efter første genstart af installationen (34 min tilbage af installationen, installerer drivere mener jeg der står)

Hvad kan det dog være, der kommer ingen fejlbeskrivelse!
Har prøvet med anden HD, men den går også i blå skærm under "starter windows xp"
Har også prøvet at pille lydkortet ud, men hjalp ikke!

På forhånd TAK!

Mit system:
Amd Athlon Xp 2000+
512mb pc2700 Corsair ram
80gb Western Digital HD, 8mb cache, 7200rpm
Creative Sound Blaster Live 5.1 lydkort
400watts psu
Sapphire Radeon 9500 Pro, 128mb DDR ram

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-04 23:12

Hvad med at deaktivere dit onboard lydkort (Cmedia). Jeg har ofte oplevet problemer som du beskriver på grund af konflikter med driverne til det kort. Ifølge ASUS skulle der være sådan et på dit MB.
Onboard lydkort deaktiveres i BIOS.

Kommentar
Fra : jacob123

Dato : 13-06-04 09:48

Nu har jeg prøvet at deaktivere onboard-audio, som skulle gøres ved at rykke en jumper på bundkkortet og sat mit Creative Sound Blaster Live 5.1 lydkort i, men den går stadig i blå skærm.. denne gang siger den: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Er det lydkortet?
Når den booter fra cd-rom siger den først:
"no emulation"

Hjælp!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-06-04 11:32
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-06-04 11:33

Hej
Fejlen IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, fremkommer når der er problemer med IRQ-adresser på den installerede hardware, så som grafikkort, HD-Controller, lydkort, netkort osv. Hvilken model er dit bundkort P2B-DS, P2B-S eller P2B-LS? Der står noget på ASUS's FAQ omkring diske større end 65 MB.
Jeg fandt dette link http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7V333&Type=Latest, her skulle du kunne finde diverse download's. Jeg tror du skal starte med at checke din BIOS-version og så evt. opdatere den til sidste nye version. Der er både værtøj og updates på ASUS's side.
Good Luck

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-06-04 11:35

Du skal undgå at installere nogen som helst drivere under selve installationen så du skal ikke montere nogen enheder før Windows kører. Du behøver jo ikke andet end grafikkortet, der fungerer tilstrækkeligt i standard VGA under inst.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-06-04 16:07

sorry ikke tid til at læse,men med 34 min tilbage har jeg 2 erfaringer
1.grafikkort er geforce 2 og kan ikke læses ind.
løsning tag det ud og put et aNDET I genstart indstallation fra 39 min(tænd bare for pc igen)måske osse andre grafikkort ?
2.tag netkortet ud.