/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Eksempler på eksamensspørgsmål.
Fra : knallert1234
Vist : 1024 gange
300 point
Dato : 04-06-04 16:18

Hej.
D. 4 skal jeg op i biologi på obligatorisk (C-) niveau.
Jeg synes det er meget svært at læse op til det, når man ikke har noget lidt mere konkret at gå udfra end pensumopgivelsen.
Derfor vil jeg høre om der er nogen der har (eller ved hvor jeg kan finde) nogle eksamensspørgsmål (eller eksempler på dem) til biologieksamen på dette niveau, så jeg kan få øvet mere konkret op til eksamen.
Jeg har kigget på google, men der var ikke lige noget jeg kunne bruge til noget.

På forhånd tak!
Mvh.

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 310 point
Dato : 04-06-04 17:25

Jeg kan desværre heller ikke finde eksempler på spørgsmål, men på denne side kan du læse om eksamensspørgsmålene og deres udformning:

http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/censor/mdt/bi2000.htm

Du kan måske bruge denne side med biologinotater:

http://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=106

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 04-06-04 17:55

Her er lige et link til et eksamensspørgsmål om Jord & rødder:

http://www.nordfyns-gym.dk/biologi/HardDrivePublish/Classes/3BIO/3BIO1%20(PH)/eksamen/eksempel_paa_et_spoergsmaal.htm

Har I ikke fået eksempler fra jeres lærer??
MVh. Andreas.

Kommentar
Fra : knallert1234

Dato : 05-06-04 14:41

Hej!
Vi har fået 1 eksempel vedrørende kulstofs kredsløb.
Det er ikke så meget udformningen af spørgsmålene der "bekymrer" mig.
Det er mere indholdet af dem: dybest set ved jeg jo godt , hvad jeg skal læse/vide (pensumopgivelsen), men det ville hjælpe mig meget at kunne træne eksamenssituationen bl.a. med hensyn til det at sætte de kendte oplysninger i perspektiv i forhold til bl.a. ukendte figurer osv..
Håber nogen finder noget, indtil videre tak for svarene!!
Mvh. Martin.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-07-04 21:42

Helt ærligt knallert1234. Det du bliver udsat for i eksamenssituationen, afviger jo slet ikke fra det, du kommer ud for når/hvis du nogensinde får et job! Grunden til at eksaminer afvikles på den måde de gør, er jo netop at forberede de studerende på, at de også i deres fremtidige jobs, ikke selv vælger spørgsmålene, men ALENE QUA deres faglige dygtighed skal kunne løse de stillede opgaver! Har du fulgt forelæsningerne, taget gode notater og har bare noget selvtillid, klarer du det også. Som så mange tusinde før dig. Husk Eksamenskommisionen er ikke en standret, men er der kun for at sortere de ABSOLUT uegnede fra. ER du uegnet, bliver du sorteret fra, ellers ikke! Venlig hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : knallert1234

Dato : 17-08-04 23:38

Tak for svaret SonjaAS.

Kommentar
Fra : knallert1234

Dato : 17-08-04 23:42

-->arne.jakobsen
Det er ikke et spørgsmål om blot at klare det; ambitioner er forskellige fra person til person. Jeg skal ikke have noget biologi-relateret job, men jo; eksaminationen afviger i høj grad fra et sådant.
Under alle omstændigheder gælder det om at spille spillet, også i forb. med eksamen.
Anyways; eksaminationen er forlængst overstået, tak for hjælpen!!!
Iøvrigt kan det oplyses at undertegnede klarede det til topkarakter.
-Knallert1234