/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Uddannelser uden studentereksamen?
Fra : Herbman
Vist : 6700 gange
198 point
Dato : 07-05-04 23:57

Jeg vil gerne ind og læse et og andet igen. Men jeg fik aldrig min HF taget færdig. Og da jeg kun er 30 år, så er det jo langt fra for sent.
Og lad nu være med at lokke mig til at tage en hf, da jeg simpelthen ikke gider

Men mit spørgesmål er:

Hvilke uddannelser kan man tage uden en studenter eksamen?

Jeg er interresseret i alt inden for IT, humaniore, business.
Ikke noget med håndværk osv...

Nogle ideer?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-05-04 00:00
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-05-04 00:34

Lidt inspiration herfra:

http://www.ivuc.dk/

her kan du også læse hvilke forudgående eksamener du skal have.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-04 08:21

Tjahhh! Du kan blive, lige hvad du selv ønsker at drive det til, men det kræver selvfølgelig en stor portion "gå-på mod", ellers er der også dem her at kigge på... "Hvad kan jeg blive" ?

http://www.google.dk/search?q=Hvad+kan+jeg+blive&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Held og lykke
Søren

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 198 point
Dato : 08-05-04 09:56

Hvis du ikke gider tage en HF, vil jeg mene du slet ikke er studieegnet. Så glem alt om uddannelse

HF kan færdigøres som privatist. Du lægger selv pensum og literaturvalg efter undervisningsministeriets retningslinjer. Indsender din pensum opgørelse. Tilmelder dig eksamem. Lukker øjnene og håber på det bedste, når du går op.
Da du er 30 burde du bestå med ca. 6 i snit uden at have åbnet en bog

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : binky

Dato : 08-05-04 14:37

Du kan låne bogen "Hvad kan jeg blive", der kan du se uddannelserne, og hvad forudsætninger, der kræves. Lidt synd, du ikke fuldførte din HF, for der er mange lukkede døre, når man ikke har en gymnasial uddannelse. Jeg har lige lånt ovennævnte bog, og den er en god hjælp.
Håber, du finder ud af noget.
mvh
binky

Godkendelse af svar
Fra : Herbman

Dato : 09-05-04 23:09

Ekstra ordinært godt indlæg...
Det er jo det jeg gør. Så er vejen åben. Jeg er ligeglad om jeg får 7-8 eller 9 i snit..

Genialt.