/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fidusmageri og egen reklame.
Fra : ellebye
Vist : 543 gange
1 point
Dato : 03-05-04 20:54

Jeg skal her gennem dette spørgsmål, bede om, at man hver især finder eksempler frem på enten "fidusmageri", så som "tjen penge på reklame", eller "dette er absolut ikke et pyramidespil", (måske ikke men det er det rene fup og fiduser), samt personer der i dette forum i kommeciel øjemed er med til at løse problemer, som eks. unlock mobiltelefoner, og lignende som giver disse personer en fordel ved at henvise til egen virksomhed. Dette er for at sige det på godt dansk, røvirriterende når andre gør en indsats for at hjælpe, og der "lige" dukker en sådan person op.

Ikke så meget mig selv, da jeg som det kan ses, har trappet meget ned, men for de der ellers yder en god og sober indsats.

Jeg skal venligst bede om en sober tone, da vi dermed har større muligheder for at få Kandu til at gøre noget ved nævnte problemer.

Diskusioner er altid velkomment, men HOLD jer til emnet.

Ordet er frit.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-04 20:59

Måske Kandu.dk får øje på problemet, hvis det giber om sig. Indtil nu synes jeg ikke, det er til unødig megen gene. Der bliver gjort opmærksom på nogle af disse 'tilbud'; folk takker nej ..og så går det som regel i sig selv igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 21:00

Personligt har jeg ikke noget imod, at kommercielle, professionelle deltager med gode råd og vejledning, men så skal det selvfølgelig være åbne svar og ikke henvisninger til virksomheden.
Når detkommer til spørgsmål, som alene har til formål at promovere et koncept eller en vare så "fri os fra det onde". Opsøgende reklame til private er ikke tilladt i DK. Det ville da være mere passende og fair hvis de pågældende købte en bannereklame hos Kandu.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 21:29

Dette tip gav 3½ stjerne så nogen må mene, at det er ved at være for meget:
http://www.kandu.dk/dk/tip/7806

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-05-04 21:40

Det var også foranlediget af bl.a. det tip jeg skrev spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-05-04 22:05

Jeg vil gerne starte med at give eks. på dårlig måde, at gøre opmærksom på sig selv ....
http://www.kandu.dk/dk/spg/39811 ... jeg mener den er dårlig da alt opmærksomhed bliver opfyldt med tilbyd om møde m.m. Derefter en måde jeg intet har imod ... http://www.kandu.dk/dk/tip/7803 Det er i bund og grund samme fidus og man vil også her hvis man begiver sig ind I deres dejlige blå universt få tilbud om hurtige penge gratis glæder samt grønne skove lige så snart man bare lige indbetaler... Men her kan folk købe en vare os selv bestemme om de vil gå vidre eller hvad de vil.

Ps. unlock af mobiltelefoner, syndes jeg skal fortæles, så tit som mulig. Da mobiltelemonselskaber, ingen ret har til at lukke deres mobilfoner, sælg et ordenlig produkt i steden for.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 22:07

Jo tak - men det er jo "kun" meningen fra 5 ud af 47, men måske en meget god %
Tak ellebye, det var jeg godt klar over.
Men det der irriterer mig mest ved disse "salgsfremstød" er muligheden for økonomisk uføre hos godtroende mennesker.
Det kan godt være, at man ikke skal blande sig i det, men jeg kan ikke lade være.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-05-04 22:19

Dette må også siges at være en fordel til sig selv:

Jeg unlocker NOKIA og SONY ERICSSON mobil telefoner se mere her
www.openphone.dk
her får du koden til din NOKIA >GRATIS<

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 22:20

Emesen i betragtning af den hårde medfart den slags tip sædvanligvis får så syntes jeg, at det er pænt, men OK nogen videnskabelig meningsmåling er det ikke.
Det der har irriteret mig mest er, at en markedsführer direkte går efter en bestemt kritiker i et tip, så er man godt nok emsig og usaglig.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-05-04 22:33

Go´aften til jer alle.
Ind i mellem må jeg da sige det er r*v irriterende med tips der henviser til firmaer. Det er det jeg kalder reklame og manipulerende opførsel.
Værre bliver det når "reklamen" maskeres i kommentarer der skulle hjælpe en stakkel med et problem. Når man har et problem er man lidt ude i tovene og kan måske ikke lige her og nu skelne mellem den ægte hjælp og henvisninger til firmaer eller enkeltmands virksomheder der lever af at hjælpe. I øvrigt er der jo intet odiøst i at tjene til livets ophold ved at hjælpe. Det skal bare ikke foregå her på siderne. Her deler vi alle ud af den viden vi hver især har. Gratis forstås.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-05-04 22:34

Lige et par stykke mere:

Jeg er ejer af www.helloo.dk og har arbejdet med mobiltelefoner i 4 år. Jeg var med som unlocker helt fra starten og syntes selv at denne brance er helt vild voksende..
Men jeg lever efter at vi er til for at hjælpe hinanden.
-----------------------------------------------
www.denlillebix.dk
E-mail:jimmi@denlillebix.dk
-----------------------------------------------

Det er den slags unfair "konkurence" som giver fordele til "professionelle" samt reklamerer for sig selv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 23:37
Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 04-05-04 00:28

han har sq heller ikk fået særlig mange stjerner for det lort...

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 04-05-04 08:41

hejsa
jeg vil da opfordre alle til, når de skal bedømme et sådant tip, at man ikke giver nogle point for det overhovedet.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-05-04 08:44

Gaaaaab - gammel sang.

Der har været råbt og skreget mod reklamerne jeg ved ikke hvor længe. Der er kun EEN der ikke må reklamere på kandu, og det er Mogens - Zonker. Alt andet er tilladt.

Hjemmeservice - unlock - hjemmesider - håndværkere, you name it. Bliver man rigtig smart bruger man et nick der kan henlede opmærksomheden på ens forretning, hjemmeside eller hvad vi har. Men det er altsammen ok med kandu, de griber ihverttilfælde ikke ind.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 04-05-04 09:01

>3773 + alle andre indlæggere
Du har nok ret i at alt er tilladt og OK med kandu, men det gør jo ikke sagen bedre eller mere legitim. At undlade svar og undlade at give stjerner, det er nok noget der ville hjælpe en hel del. Så er vi tilbage i selvjustits og etik, og det er en svær størrelse at have med at gøre. Det JEG synes er forargeligt er helt Ok med "naboen" og så har vi balladen og optakten til fnidderfnadder.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 1 point
Dato : 04-05-04 09:44

Gammel vin på nye flasker.

Se dette tip fra Kandu.

http://www.kandu.dk/dk/tip/2985

Citat
Dette indebærer også, at der fra tid til anden er en forvildet sjæl, som i sin iver efter at tjene point henviser til en konkurrerende site. Det har vi til stadighed ikke i sinde at blande os i. Ligeledes kan vi sige, at enkeltstående henvisninger af ens (eget) yndlings site er i orden, det er så at sige, ikke i strid med almindelig sund fornuft eller adfærd. Så alt i alt vil vi påstå, at Kandu.dk er et frit sted, som kan anvendes af et bredt publikum til mange formål, og hvor tolerancen samt kvaliteten er høj.

Så skulle det vist være sat på plads en gang for alle.

Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-05-04 10:07

>Brians klare indlæg fra Kandu taler for sig selv. Jeg håber dog, at visse personer om ikke andet så har læst denne streng, og fremover modererer sig.
Spørgsmålet vil blive lukket i løbet af dagen.

ellebye

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 04-05-04 10:41

Tjjjaaaaa, Hvad skal man sige ? Klar tale, ingen tvivl om det. Så nu som før er det op til os selv.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : ellebye

Dato : 04-05-04 20:47

Tak for du fandt det frem fra Kandu. Tilsyneladende skal der meget til, før de reagerer, men pt. 3 "professionelle" indenfor unlock mobil er nu i overkanten.
Ikke så meget for min skyld, for jeg aner intet om det, men for andre der bruger spildte tid og kræfter.

Mvh
ellebye