/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Føder "STORE"
Fra : ivanovic1
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 26-04-04 21:55

Hej Alle,

Kan det passe at folk har større føder end i gamle dage, bl.a. fordi man har nogle super gode sko nu om dage, og fordi folk konstant går i sko. På denne måde kan foden få "RO" til at vokse i???? Er dette sandt eller bare skrøne. Hvis I kan komme med nogle hjemmesider eller andet som bekræfter dette ville det være super..

MVH Ivanovic1

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 26-04-04 21:58

Nu nævner du jo ikke hvor gamle dage du taler om, men i takt med at gennemsnitshøjden er steget gør det samme sig givetvis gældende for størrelsen på fødderne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-04-04 22:01

Jae jeg har da større fødder end i gamle dage
Nu er de 45
Mvh Sune

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 26-04-04 22:09

Jeg kan kun give Better_Performance ret!
Højde og drøfte må følges ad (langt hen af vejen) og dermed også sko-størrelsen!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 22:15

Det kan ikke være skoene - for både i gamle og meget gamle dage gik mange i træsko med rigelig plads.
Men renlighed / tørre fødder / god kost har givet os et bedre helbred og mulighed for at vokse og dermed også fået større fødder.
Emesen.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-04-04 22:56

hej
jeg tror ikke det har noget med fodtøj at gøre - som betterperf. sagde - så bliver folk jo højere og højere og derfor må fødderne jo følge med. f.eks. jeg er 41 år og bruger str. 38 - min datter er 9 år og bruger str. 36...
hvad skal det dog ende med... haha - sådan er udviklingen, men der må jo være en grænse på et eller andet tidspunkt.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-04 08:33

Hejsa
En sjov lille ting at bemærke (og så er armene jo også blevet længere)
Din fods længde er den samme som afstanden fra din håndledsknogle til dit albueled.
Altså hvis dine fusser har været mindre, ja så er udviklingen bremset kunstigt af dine sko (som Japanske kvinder i gammel tid).
Med i dags bevisthed (og velstand) omkring fodtøj, ja så kan din teori godt passe. Førhen var der ikke så mange, som havde økonomi til at købe det "rigtige" fodtøj - ditto blev det nok ikke udskiftet hurtigt/tit nok.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-04 08:35

NB: Hvis fusserne vokser og vokser, ja så står det skidt til for skibranchen om et par år

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-04 08:39
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-04 08:42

NNBB: Med i gamle dage (nævnt ovenfor) ja så skete dette tit og ofte i store børne fam.
Citat
Lad ikke børn gå med brugte sko. De er allerede formet efter fødderne på den person, der har gået dem til.

http://www.brantano.dk/brantano.dk/dk/drbrantano/childfeet.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 13:46

En anden lille sjov måleenhed er hvis man tager langemand og bukker ind i håndfladen så langt man kan op mod håndleddet sætter en anden finger fra den anden hånd som markering retter fingeren ud igen Jaaae så har du målet på Kalorius på en mand og invordesmål på en kvinde og s¨å er det sku rigtigt

Hav en god solbeskinnet dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-04 13:59

Ja, ja... og afstanden fra langemand til langemand (med udspredte arme) = din højde !
Sune... Du glemmer at fortælle hvilken "anden" finger DU bruger fra den anden hånd

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 20:22

Hvis man holder sin højre hånd lodret foran sin næse og tager tommeltotspidsen under næsespidsen passer det også med at pegefingerens spids lander lige for enden af næseryggen
Ps Clan det ka da være lige meget hvad for en finger
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-05-04 01:03

Tak for svaret Better_Performance.