/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSN Messenger (Fjernsupport)
Fra : dbl
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 03-04-04 18:52

Hej!

Forleden skulle jeg hjælpe en ven via MSN Messenger Fjernsupport. Men fik bar beskeden at jeg skulle hente den nyeste udgave af MSN, og et link dertil. Når jeg så trykkede på linket kom jeg frem til en side med Messenger v. 4.7 :-/
Jeg vil da mene at v. 6.1 som vi begge bruger er nyere. Og vi bruger også WindowsXP Home.
Nogen der har en idé om hvad der kan være galt? Vi kan sagtens snakke med headset via Messenger, og alt andet bare ikke fjernsupport.

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-04-04 19:19

jeg kender ikke noget til MSN-Fjernsupport. Men jeg bruger selv "Remote Administrator" og har brugt det gennem mange år efterhånden da det efter min overbevisning er det bedste fjernsupport program der findes. (jeg bruger det næsten konstant. hehe)
Programmet installesres på begge computere.. på den man skal "styre" installeres det som en "system server" så sætter man password på.. det er faktisk meget nemt..
http://tucows.tdconline.dk/preview/194731.html

Prøv det istedet for det der windows skrammel.

Mvh Brommi

btw. nogle forkorter programmets navn til "radmin"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-04 19:29

Windows messenger er i udgave 4.7, så det er nok den du er kommet ind på? Msn messenger er noget andet, men mange har begge versioner når de kører winxp, da windows messenger er indbygget i winxp! Det kan konflikte, åbentbart osse i links! Prøv at gå ind under Kontrolpanel >> Tilføj fjern programmer, og se om begge messengers ligger der?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-04 21:35

Hejsa

Først går du om i dit kontrolpanel og kliker på tilføj/fjern ,og sletter alt det der ligger af messenger

For at være sikker på at messenger er helt væk fra din maskine

Så kopier denne linje ned i kør og klikker på ok.

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf, BLC.Remove

Bagefter henter du den sidste nye messenger version 6.1 her

http://messenger.msn.dk/

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : dbl

Dato : 05-04-04 15:32

Tak for svaret briani.
Det var lige det der skulle til

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-04-04 15:48

Hejsa igen

Jamen det er bare dejlig at kunne hjælpe

Mvh
Brian