/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Systemet lukker ned
Fra : Fattig
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 30-03-04 21:00

Når jeg er på nettet kommer der pludselig en meddelelse om at systemet lukkes, af NT authority\system, computeren "dør", og der er ikke andet at gøre end at vente på at den genstarter. Hvad er der at gøre ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-03-04 21:06

Det lyder som blastervirus - tæller den også ned inden den lukker.
Gå evt. her over og kig.
http://www.spywarefri.dk
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 21:12

Troede den var udryddet? Ak ja! Lyder godt nok som den! I windows update er der en blaster remover hvis du kan nå at komme der ind! Åben browseren gå ind under Funktioner >> windows update! Og under vigtige opdateringer vil der ligge en blaster remover, men kun hvis du har blaster! Ellers prøv hvad emesen foreslår!

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 30-03-04 21:20

Hej Fattig...

1. Prøv evt. at skriv "SHUTDOWN -A" i "Start" -> "Kør"...

2. Virker det ikke så følg nedestående link!

3. Hent dette program til removal da du har virus!!!
http://www.vcatch.com/PatchBlaster.exe

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 30-03-04 21:22

gå ind i kør og skriv
cmd
Så får du en dos-lignende kommandoprompt frem hvor du skriver
shutdown - a

Derefter burde du have masser af tid til at gå ind alle de rigtige steder (indforstået windows update, spywarefri og symantec der har en glimrende blaster remover).

Held og lykke
Kaos

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 30-03-04 21:24

Hmm... "dscoop80" to sjæle en tanke, vi skrev åbenbart det sammen samtidig
Point til Cooper og få så opdateret dit styresystem med det samme.

Kaos

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 30-03-04 22:11

Hejsa

Når dennne meddeelse kommer går du som de andre skriver ned i kør og skriver shutdown - a

Bagefter skal du have lukket hullet for blaster

det gør du med følgende programmer

Klik på den der passer til dit styresystem

Windows XP Home og Professional Edition Dansk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Windows XP Home og Professional Edition Engelsk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/9/8/b/98bcfad8-afbc-458f-aaee-b7a52a983f01/WindowsXP-KB823980-x86-ENU.exe

Windows 2000 Professional Server og Advanced Server, Dansk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/8/c/1/8c1edc6a-3189-4922-8ac0-db8d83c8b710/Windows2000-KB823980-x86-DAN.exe

Windows 2000 Professional Server og Advanced Server, Engelsk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/0/1/f/01fdd40f-efc5-433d-8ad2-b4b9d42049d5/Windows2000-KB823980-x86-ENU.exe

Bagefter laver du lige en genstart

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-03-04 22:21

Tillæg

Du skal selfølgelig lige også hente denne her.

Windows-værktøj til fjernelse af Blaster-ormen

http://shor.ter.dk/49573285

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-03-04 00:03

Hmm.

Tror ikke det er blaster men en virus med samme kedlige tendenser. Jeg døjer med en mage til og jeg har lige formateret min harddisk og geninstalleret og opdateret Norton. Norton finder den ikke !! Istedet angriber den Nortons CCAPP og får systemet til at hænge. Symptomerne er de samme som for Blaster den benytter Dcom service til at smitte andre. Du kan selvfølgelig lukke denne service med Q815021_WXP_SP2_x86_ENU.exe og WindowsXP-KB823980-x86-ENU.exe opdateringerne som jeg tror der refereres til ovenfor, men hvis vi har det samme skidt i vores computere hjælper Norton endnu.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-03-04 00:09

....Norton ikke = Norton endnu ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-04 00:22

Hvis den ikke tæller ned, er det ikke Blaster-orm, men højst sandsynlig grafikkort-driveren der laver numre, og skal geninstalleres.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 01-04-04 10:45

Tak for svaret briani.Jeg opdarerede mit anti vir XP der fandt virus filer BDS/ agobot.200192 og 3.230.489, det har tilsyneladende hjulpet. det har også hjulpet på problemet med at pcén var uforskammet langsom når jeg tilsluttede mig outlook.