/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Min forside skifter?
Fra : Better_Performance
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 30-03-04 09:47

Når jeg åbner min browser (Avantbrowser) åbner den to forskelllige startsider, og det er som sådan i orden det har jeg selv bedt den om... MEN den ene af dem er begyndt at skifte efter et par mintter.

Uddybning:
Den ene startside er Kandu.dk, og den anden er min egen Betterperformance.dk

Typisk starter je gmin browser op, og går direkte på Kandu, og efter 3 minutter kan je gse at min egen (BP) er blevet skiftet ud med http://www.easytemplates.com/.

Hvordan kan det være?

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 30-03-04 09:51

Virus !!!

/Bofh

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 09:55

Tilsyneladende ikke, jeg har opdateret og scannet i går

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-03-04 10:01

Hejsa
Har du prøvet at køre spybot som du kan hente på
www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 10:02

Jepper

Kommentar
Fra : calista

Dato : 30-03-04 10:07

BP, har du prøvet ad- aware?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-03-04 10:11

Mit råd er så du opretter dig som bruger på www.spywarefri.dk jeg er sikker på de, ved hjælp af en logfil, kan hjælpe dig af med det, for noget tyder på det er noget snavs, der ligger og driller

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-04 10:33

Har du lavet siden på basis af http://www.easytemplates.com og er din flash fil en der fulgte med? Så er det derfor. Muligvis er der 'indbygget' en timet redirect, når siden ikke har focus.

Jeg har ikke downloadet og kigget på dine *.js filer, men måske kunne der ligge en ledetråd der, hvis ikke det har noget med flah filen at gøre.

Alternativt kunne du være hijack'et, men så vidt jeg ved burde så gælde alle sider. Ikke kun din.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 10:37

Det skulle ikke være tilfældet, siden er lavet i Dreamweaver, jeg har ikke benyttet templates, og det er opstået for nyligt

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 10:55

Mon der er en af jer andre som har lyst til at åbne en browser med min hjemmeside, for at se om det er lokalt på min maskine, eller om det er mit site der er inficeret??

www.betterperformance.dk

Som nævnt bruger jeg Avant Browser, jeg ved ikke om det har betydning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 10:59

Ja ja, jeg ska' nok prøve ,men skal jeg holde mig på velkomstsiden eller skal jeg klikke frem til forsiden?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 11:02

For mig sker det på velkomstsiden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:07

Ps. Jeg bruger alså Win98 SE med IE 6 Sp1 128-bit Kryptering.

Har haft venkomstsiden åbnet nogle minutter nu og den er netop skiftet. (ca. tre minutter)

Dette kunne tyde på, det er selve din side der inderholder et automatisk URL skift, som jeg beskrev højere oppe.

Skal jeg kigge på dine *.js ? ..eller mener du de er 'sikre' ? Lidt af et projekt, så det kommer nok til at tage et stykke tid.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:08

Hvor har du hentet din flash min gode mand?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 11:10

Den er KØBT hos anim-fx.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:14

Har du kilde koden?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:18

Filen hedder *.fla

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 11:21

Jeg har en der hedder *.swf det er ikke den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:31

*swf filen er den compilerede *.fla fil. Ligesom en *.exe fil er en compileret *.bas,*.pas,*.c,*.cpp,*.asm kildekodefil.

Bed anim-fx.com om kildekoden eller skod dem evt. med krav om penge retur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:35

Tjekker lige om problemet er det samme på din 'hovedside'. Det kunne jo være din udbyder der er 'kuk' i

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 11:37

Nu har je gforeløbig sendt en mail til easy templates, så må vi se hvad de siger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:45

Hmm... problemet gælder kun din velkomstside, så jeg hælder stadig til at der er lusk i den flash fil du har købt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 11:47

Jeg har i mellemtiden fundet ud af at linket optræder i en txt fil med samme navn som selve appletten, men er det nok at fjerne det i den fil?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:47

Du kan evt. prøve midlertidigt (skriv det på siden) at indsætte end anden HTML fil uden flash.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 11:50

Prøv at skrive navnet på din hovedside ind txt filen. Så får du en automatisk viderestilling til din hovedside efter 3 minutter ...måske. Smart

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 12:00

Tak for svaret molokyle.

Det hjalp at rette txt filen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 12:09

Du fik løst problemet og så er alt jo i den skønneste orden

Ha' en go' dag Better_Performance

</MOLOKYLE>