/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Logfil fra HijackThis
Fra : Haps
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 24-03-04 20:48

Hej! Min startside er blevet hijacket! Er der nogen som vil tage et kig på logfilen??

Den er her!

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\INSTAN~1.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
C:\Programmer\Delux\PS2 Keyboard English Edition\keyboard.exe
C:\Programmer\Skyr@cer PC Card 3044 & Skyr@cer PCI 144\WLANMON.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
G:\Martin Munk\hijackthis.exe
G:\vnc-3.3.7-x86_win32_viewer.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\OPScan.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINDOWS\secure.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\secure.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://searchmyrequest.com/hp.php
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [rundll32] C:\windows\rundll32.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: PS2 Keyboard English Edition.lnk = ?
O4 - Global Startup: Skyr@cer PC Card 3044 & Skyr@cer PCI 144.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {093F9CF8-0DE1-491C-95D5-5EC257BD4CA3} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/dtc32_EN_XP.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37864.2848263889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6536E15E-F51D-4AEE-9D28-93D50D325E2E}: NameServer = 212.54.64.170 212.54.64.171
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{AD2ED632-6F88-48A5-83E8-68B0619514B7}: NameServer = 193.162.159.194,193.162.145.130

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-03-04 21:06

Der er en variant af coolwebsearch og den kan tages af CWSHredder, som du finder her:
http://www.arlet.dk/cwshredder.htm
genstart og ny hijackthis log

Kommentar
Fra : Haps

Dato : 24-03-04 21:23

Nu har jeg kørt CWSHredder og genstartet. Her er den nye HijackThis log.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\INSTAN~1.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
C:\Programmer\Delux\PS2 Keyboard English Edition\keyboard.exe
C:\Programmer\Skyr@cer PC Card 3044 & Skyr@cer PCI 144\WLANMON.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
G:\Martin Munk\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINDOWS\secure.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\secure.html
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: PS2 Keyboard English Edition.lnk = ?
O4 - Global Startup: Skyr@cer PC Card 3044 & Skyr@cer PCI 144.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {093F9CF8-0DE1-491C-95D5-5EC257BD4CA3} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/dtc32_EN_XP.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37864.2848263889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{AD2ED632-6F88-48A5-83E8-68B0619514B7}: NameServer = 193.162.159.194,193.162.145.130

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-04 21:27

Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.

Kommentar
Fra : Haps

Dato : 24-03-04 21:53

De nævnte linier er fixet. Her er den nye log!

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\INSTAN~1.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
C:\Programmer\Delux\PS2 Keyboard English Edition\keyboard.exe
C:\Programmer\Skyr@cer PC Card 3044 & Skyr@cer PCI 144\WLANMON.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\HijackThis\hijackthis.exe
C:\Programmer\WindowsUpdate\wuaudnld.tmp\cabs\com_microsoft.828035_WXP_SP2_WinSE_50219\WindowsXP-KB828035-x86-DAN.exe
c:\ddff0be85206d925bd14e5078b22\xpsp1hfm.exe
c:\ddff0be85206d925bd14e5078b22\sp2\update\update.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINDOWS\secure.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\secure.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\secure.html
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: PS2 Keyboard English Edition.lnk = ?
O4 - Global Startup: Skyr@cer PC Card 3044 & Skyr@cer PCI 144.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O15 - Trusted Zone: www.portalbank.dk
O16 - DPF: {093F9CF8-0DE1-491C-95D5-5EC257BD4CA3} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/dtc32_EN_XP.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37864.2848263889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{AD2ED632-6F88-48A5-83E8-68B0619514B7}: NameServer = 193.162.159.194,193.162.145.130

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-03-04 07:31

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

Godkendelse af svar
Fra : Haps

Dato : 25-03-04 08:31

Tak for svaret arlet. Du er en kammerat!!! Pointene er dine! Brug dem fornuftigt!!!!