/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Koordinatsystem på computer.
Fra : majbritt05
Vist : 3704 gange
100 point
Dato : 07-03-04 15:53

Hejsa.

Kan man lave et koordinatsystem på computeren fx. i excel?
Jeg har leget lidt med de eksempler der er under guiden diagram, men synes ikke jeg får det til at virke som jeg ønsker.

Jeg tænker på et koordinatsystem, hvor jeg kan sætte punkter ind i, fx (8,6) og (0,4) og lignende. Eller hvor jeg simpelthen kan sætte en ligning ind i, fx: y=20-1/5x osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 16:12

Du kan godt lave et diagram som et koordinatsystem, men du kan ikke få den til at løse ligninger med mindre den har et sted at hente tallene.
Det du kan gøre vil være at henvise til f.eks. 2 celler hvor du taster ind og så tegner den selv grafen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-04 18:22

Mon dette er noget du kan bruge ??http://www.sslug.dk/emailarkiv/misc/2003_02/msg00462.htm
Mvh Sunel

Kommentar
Fra : kimboje

Dato : 11-03-04 21:56

På min hjemmeside er der links til et par gratis freewareprogrammer til graftegning og til plotning. Jeg kan højt anbefale programmet MathGV Function Plotting Software. Det bruger jeg både privat og som matematiklærer.

http://www.kimboje.dk/matematiklinks.html

mvh Kim Boje

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:23

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : themighty

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-04 10:26

du kan også få fat i et gratis program på nettet det hedder graphmatica og kan præcis det du skal bruge. kan hentes fra www.graphmatica.com i flere forskellige versioner håber det er noget der kan bruges mvh
themighty

Kommentar
Fra : kimboje

Dato : 19-03-04 21:46

For at gentage Sune

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre!

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 28-03-04 16:01

Tak for svaret themighty.