/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Muskel-øvelser???
Fra : mizz86
Vist : 894 gange
100 point
Dato : 05-12-03 10:21

Jeg har set utallige reklamer for maskiner der, ved hjælp af elektriske impulser, går ind og trækker ens muskler sammen et antal gange i minuttet.
Så var det så jeg kom til at tænke på, om man egentlig ikke lige så godt selv kunne sidde og lave "spænde-øvelser" med fx. mavemuskler, lårmuskler osv. Det burde jo egentlig give lidt det samme resultat..... Eller hvad????

Knuz Lea

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-03 10:24

Jo....

..og der der maskiner har været testet i diverse forbrugerprogrammer. Det nærmer sig tortur. Hvis du iøvrigt har et tykkere fedtlag (har brug for motionen), hjælper de mindre. Fedt isolerer elektrisk.

Der findes ingen genvej......

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 10:28

Glem alt om kunstig stimulans...
Natur metoden må altid være det bedste. Brug af musklerne, naturlig, vil altid være den bedste, og sundeste øvelse, uanset hvilke snedige apparater, griske producenter fremstilller.
Forøvrigt også min mening om slankekure. Glem det kunstige, spis mindre, og mere bevægelse.

JMS

Kommentar
Fra : Don_Pepe

Dato : 05-12-03 10:28

Kender godt ovennævnte maskiner fra reklamer og tv-shop. Jeg har dog aldrig fået et udførligt bevis på at de virker, ej heller har jeg hørt fra bekendte at de virker. Så din egen metode er mindst ligeså god hvis ikke meget bedre.
Never send a machine to do a mans/womans job

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-03 10:33

Hvis du syntes du trænger til at få lidt motion Lea, gå en tur, tag dig en cykeltur, tag et smut i svømmehallen, tag trapperne i raskt tempo istedet for elevatoren. Gør det frække med din kæreste/mand en ekstra gang. Der er masser af små motionsture i det daglige. Har du et par kilo der skal væk. Undlad fedtstoffet i madlavningen. 0-slik og kager samt ovenstående. Så¨ryger kilo'erne lige så stille og roligt.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-12-03 10:35

Rigtigt nok.
Det er arbejde der gør forskellen. De der impulser eller hvad det nu er de gør hjælper ikke en hylende fis. Det eneste der taber sig er din tegnebog. PS. Den får ej heller en bedre kondition.
Besøg du hellere denne her. Der er hjælp at hente. http://www.gomotion.dk/pe.asp?p_id=1
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-03 10:59

Jo, Søren. Det hjælper angiveligt. Men hvis du er tyk - Nej. Samtidig gør det ondt at få stød, du skal op på nogen strømstyrke inden musklerne trækker sig sammen og det er ubehageligt. Hvis det var så pissenemt, var der jo nok også flere der brugte det.

Men prøv at se følgende scenarie for din indre biograf: Forsøg at koncentrer dig, altimens du er tilkoblet noget "strømnoget" a'la dyrehegn, der giver dig stødimpulser på maveskindet. Det er vist kun reklamefolkene der kan se det. Det virker lige så troværdigt som smarte cremer der fjerner appelsinhud og gør babserne større. For ikke at tale om ham der den "pålideligt" udseende unge mand, der har det der universelle rengøringsmiddel, der afløser alt andet og er ca femten gange bedre end ajax manden fra biografreklamerne. Jo reklamens magt er stor. Gentages en usandhed tilstrækkelig mange gange, kan den ophæves til en sandhed.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-03 11:01

...iøvrigt har man de der forskellige stepmaskiner osv. Det er da særdeles effektivt. Men prøv lige at tage en skammel og så lav step i højt tempo samtidig med at du står med håndvægte. Pust & støn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-03 11:41
Kommentar
Fra : mizz86

Dato : 05-12-03 12:16

Tak. Det mente jeg også nok.
Jeg har også hørt det med at de giver temlig store stød, og det er jo ikke ligefrem fordi der er nogle der kan nyde det!!!

Knuz Lea

Godkendelse af svar
Fra : mizz86