/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Straf for vælger løfte svigt
Fra : svendgiversen
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 05-11-17 17:23

Ifølge vor avis, er der kun få valgløfter, der bliver ført ud i livet.
Vi kan jo så undlade igen at stemme på den pågældende,

men er der andre måder at udtrykke vor utilfredshed på?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-11-17 20:42
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-17 20:52

Gå selv ind i politik, og gør noget ved det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-17 16:02

Svigt og svigt?

Var det ikke DF der som valgløfte lovede: Vi vil ikke pille ved kontanthjælpydelsen?

Det gjorde DF heller ikke !!! ...de lagde blot et LOFT over 'ydelsen' ..med mindsteydelsen som udgangspunkt og mindste fællesnævner. Resten af kontanthjælpydelserne? ...blev omdøbt til : Undervisnings- og Integrationsydelse

Det var ikke vælgerbedrag, men ""NEW-SPEAK"

..og SÅDAN er den politiske virkelighed idag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-17 16:06

Ps. svendgiversen: Du kommer jo selv med svaret:

Citat
men er der andre måder at udtrykke vor utilfredshed på?

Du har jo selv rejst denne debat ...og er selvfølgelig også velkommen til at ytre dig i andre mediers debatter.

Det er din demokratiske ret; at udfolde din ytringsfrihed ...under ansvar for dine ord.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-17 16:17

Fine links katekismus
problemet er blot, at alle jeg tidligere stolede på, har svigtet.

Og Eyvind, jeg er for gammel til at gå ind i politik,
og det er flertallet af de kandidater, der stiller op her også.

Og Molo, vi må jo erstatte kontant ydelsen,
med noget der bedre bidrager til vor fremtidige indtjening i lille Danmark.
Med din store viden er du et godt eksempel.

Her på vejen gik et team af kontant modtagere en hel uge og ryddede stranden
med håndværktøj, ugen efter blev det højvande og der nu mere tang end før

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-11-17 16:59

I den situation at et enkelt parti har flertal (Absolut flertal) kan man med rimelighed forvente at de fleste løfter kandidaterne for det parti har udstedt, bliver opfyldt, så´n mer eller mindre.

http://www.kl.dk/Kommunalpolitik1/Hvor-er-der-absolut-flertal-id152031/

Hvis man boede i en af disse kommuner, og stemte for en fra vinderpartiet ved sidste kommunalvalg, og løfterne ikke er blevet opfyldt, bør man nok overveje hvorfor!

Men at en enkelt kandidat har lovet noget, betyder ikke at alle fra det parti er enige om alt.

Ligesom i Folketinget gælder det i regioner og kommuner, at

"Det er et alment princip, at de enkelte politikere alene er bundet af deres overbevisning og ikke ved nogen forskrift fra deres vælgere."

Kort sagt, det er ikke som forbrugerloven, ingen garanti og ingen bytteret, og det er der heller ikke om 4 år.

Man kan jo stemme på noget andet næste gang

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-17 19:22

Tak Molo, og undskyld hvis jeg presser dig til at søge et nyt, ide fyldt, job,
du er jo en af de klogeste her, og måske den eneste, der ved hvor Torfa Vej ligger.

Min kone er nu taget på maler kursus i Sønderborg,
hun savner den gamle, hyggelige malerkoloni, i den røde bygning, der nu nedlægges,
men kan nu parkere på en af de 395 tomme parkeringspladser ved det nye kulturhus.

Lige ovenfor er den gamle sergent skole, tomt, til salg,
der kunne have været 3-4 kulturhuse der for ingen penge,
i stedet for har man ofret milioner på det nye kulturhus.

Også mit udmærkede gamle bibliotek er flyttet dertil,
godt at jeg er flyttet væk fra Sønderborg.

Og hvordan skal jeg nu stemme lokalt, på de politikere, der i den grad har svigtet?

Selv om jeg er gammel venstre bonde, stemte jeg sidste gang, for første gang rødt,
på en lokal kandidat, også her langt ude fra, vest for Sønderborg; han blev valgt,
men han har i den grad svigtet sit opland, er nu faldet til patten, også for havnefronten.

Der er flere lokale politikere, der ser at der er nu noget helt galt,
en fatal skævvridning, af ressourcerne i Sønderborg kommune,
men de fleste af dem er fra mit gamle parti, venstre,

og hvis jeg stemmer på en af dem
bliver en endnu værre lokal politiker, fra venstre, måske valgt som ny borgmester,
så hellere ham den røde her vestfra, han kan jo også forbedre sig...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-11-17 12:35

Herfra er det slut med at deltage i det såkaldte danske demokrati: Slut med at stemme, i en koruptions befængt "demokrati". Vil ikke længere bevæge min krop ned i en stemme lokale, for gang på gang, at føle sig til grin. Slut fenito.

Et udpluk fra de seneste dages aviser: En kandidat der ikke kan styre sin privat økonomi. Har bl.a. flere års gamle ubetalte regninger til mekaniker og gartner, vil ind at "hjælpe med at styre kommunens økonomi. Borgmestre og Regions formænd, der tjener formuer i forskellige bestyrelser. Og som selvfølgeligt får modydelser af "anstrengelserne".

Byråds medlemmer, der (igen) lefler for lønforhøjelser, på grund af stigende "arbejdspres". Samtidig har de sikkert diarré, for ikke at blive genvalgt. Bankdirektører, der "lovligt" kan tilegne sig formuer, ved at lade deres bank kuldsejle. Gyldne håndtryk?? Og jeg kunne blive ved.

Skulle jeg måske lige nævne Militæret og SKAT. Nok ikke nødvendigt, alle ved hvordan det kører.

Hvor er loven?? Hvor er vores "retssamfund" ??

Danmark har efterhånden udviklet sig til et sygt og beskidt samfund, hvor eneste drivkraft er personlig ragen til sig. Men det bliver ikke mere, med min stemme.

Links? Læs/hør selv nyhederne, der bliver mere og mere deprimerende, for hver dag der går.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-11-17 13:18

Et "lille" lokalt eksempel, der virkelig gavner "demokratiet":

Vores borgmester, Lene kjelgaard Jensen, Venstre, fik en modkandidat opstillet, i form af Niels Jørgen Pedersen, også Venstre. Efter tegn i sol og måne, vil han blive ny Borgmester.

Hvad gør man så?? Jo, man springer højt og flot over til de Konservative. I håb om at bevare posten.
I håb om fortsat milion hyren, og forlorne grin til fotograferne, når hun er ude at grave. (Første spadestik).

Konklusion: Jeg har mistet min politiske barnetro. Det er efterhånden for nemt at gennemskue dem.

Folkets vel..............................næh.....mit vel.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-11-17 14:24

Konstitueringerne efter valg er det rene hestehandel, du får min stemme som borgmester, hvis jeg får det fede ben i det lokale forsyningsselskab el. lign!

Sjovt nok minder det om virkeligheden:

Money talks, bullshit walks

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-17 16:19

Man har hørt det under utallige (lokal-)'valgkampe' :

BULLSHIDO !

Personligt ..jeg som ligger en smule langt ude på VENSTREFLØJEN. En smule mere rabiat end:

Formand Mao, Stalin & Pol-Pot ..
..stemmer ved mit Kommunevalg ...HOLD nu FAST Hr. svend: På en lokal kvindelig Socialdemokrat som vil kæmpe for lokale Jobcentre med fokus på Job i nærområdet. Sympatisk og tiltrængt tankegang om de knap 141.000 jobparate ledige, som hjertens gerne vil have et ordinært arbejde, hvor de kan honorere de kompetencer der efterlyses.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-17 16:37

Ps. Jeg ved ikke med jer?
Jeg stemmer lokalpolitisk efter min aktuelle situation og mine egne interesser i lige netop dét jordbærbed ..jeg plukker mine bær i.
Når det kommer til folketingsvalg?
Så stemmer jeg med den indvendige side af hovedet ...istedet for med pengepungen. !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-17 18:07

Forståeligt at nogen ikke vil stemme, på kandidater, der svigter og kun rager til sig,
men hvis man slet ikke stemmer, sætter man sig jo helt uden for indflydelse.

Så godt Molo, at du stemmer, måske ikke på din favorit kandidat,
men på en, der vil gøre noget, for det du går ind for.

Det vil jeg også gøre, men har problemer her, lokalt med at finde den rigtige,
og er ikke helt klar over, hvilket tovtrækkeri vi vil opleve sidst på måneden?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-17 09:54

Igen typisk dansk politik:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vejtavler-til-millioner-slukket-det-er-fuldstaendig-grotesk/6903179

Tavler til måske en mia., og så manler man 30 mill., for at få dem til at fungere.
.... ikke mere end en enkelt gyldent håndtryk til en afgående chef.

Måske ikke kommunal politik. Men ialt fald magthaverne.........

Ak ja, mor Danmark, hvem har skamredet dig SÅ grusomt.......

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-11-17 16:25

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vejtavler-til-millioner-slukket-det-er-fuldstaendig-grotesk/6903179

Jeg har lige købt en dyr Jaguar E-type, nu har jeg ikke råd til benzinen

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-11-17 11:36

Tak for svaret molokyle.