/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ophæng af valgplakater
Fra : vic200
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 01-11-17 11:49

Hejsa alle sammen. Jeg regner med at alle I brugere er spredt rundt omkring i hele landet. Jeg ved der findes 1 eller 2 kommuner som for flere år tilbage forbød al ophæng af valgplakater. Er er en eller flere KANDU'er der bor i sådan en kommune og hvad hedder den eller de kommuner?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-17 13:43
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-11-17 13:43

Helsingør var en af dem, men kunne alligevel ikke føre det ud i livet!

Fanø har en uskreven regel
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-10-28-i-denne-kommune-er-der-ingen-valgplakater-det-hele-skal-bare-braendes-alligevel

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-17 21:03

Og, vi er ikke så heldige, det vrimler med valgplakater, selv her på en lille villavej.

Så i dag fik vi den lokale ugeavis,
også her så vi de største partier med alle deres kandidater og hvad de går ind for,
det er da bedre end de dødssyge valgplakater.

Lokalt var en kandidats valgplakat blevet overmalet, og så som noget positivt,
en anden lokal politiker vil nu opfordre os til at dekorere hans valgplakater...

Det jeg hæftede mig ved, er at kun to kandidater har nævnt mine mærkesager,
selvfølgelig en bro fra Fyn til Als, så vi kan spare Femern og Spagetti broen.

Og så den jeg vil stemme på, der går ind for: "Helhed i Kommunen",
ikke kun havnefronten i Sønderborg.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-11-17 21:58

Hej svendgiversen

Jeg tvivler meget på, at en motorvej/broforbindelse over Als ville blive billigere end Femerntunnellen!

Først skal der laves motorvej fra Odense til Bøjden (ca 35 km a ca. 100 mio kr/km), så bro til fynshav, derefter nogle km ekstra motorvej over Als, tæt på eller over Augustenborg og Sønderborg, borgerprotester over larm mv., og ikke mindst, flere km kørsel til Tyskland end over Femmern!

Nyd hellere roen på Als, end larmen fra motorveje og højbroer.

Jeg bor over en km fra motorvej, sætter jeg mig ud i haven er der altid støj fra motorvejen som baggrundstapet.

I mit sommerhus er den eneste støj fuglekvidder, og en sjælden gang en motorbåd der sejler forbi, ren nydelse (gælder dog ikke speedbåde).

En anden fornøjelse, ingen gadelygter, intet lyshav om natten, kun stjerner

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-17 17:11
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-17 21:23

Valgplakater med denne form for skrift ??????? ????? ?? ??????? ??????? er ikke særlig hensigtsmæssige i et vestlig demokrati.
Om ti tyve år, ses sikkert 10 gange så mange.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-17 21:26

Citat
??????? ????? ?? ??????? ???????
Ha ha ha ha ha ha , det ville den skutte. Det skulle ha' været arabiske skrifttegn. CENSUR !!!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-17 21:42

Ja, når man nu har så mange direkte forbindelser på nettet,
hvorfor så ofre ressourcer og på at hænge de dødsyge politikere op.

Som så også kan blive forskønnet, nogle med et flot overskæg, andre mindre pænt...

Noget der undrer mig, skal den førende politiker altid hænge øverst,
har vi ikke demokrati, også på valgplakater?

En seriøs meddelelse på på nettet om, hvad de står for og hvad de vil gå ind for,
er langt bedre end de nu forblæste og sikkert også, for de fleste, forrige politikere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-17 22:05

Citat
har vi ikke demokrati, også på valgplakater?
Folket har altid fået at vide, at Danmark er et demokratisk land.....
- Men er Danmark nu også det...? Hvor meget bliver folket egenlig spurgt ? Ik' møget, da !!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-11-17 18:45

Hallåååååååååååååå, hvor meget bliver folket spurgt...?
Jaaaaa......rigtigt............. Stort set, ikke en skid!!!...... Eller,- én gang hver 4. år - det gælder både kommunal -og folketingsvalg.

Når pamperfolket skal vælges til 4 nye pamper år, vil de utroligt gerne i kontakt med stemmekvæget. Ellers hører man stort set ikke fra pampervældet.

Det nye slogan: Tænk dig om, hvis du undlader at stemme, burde hedde: Tænk dig om, før du stemmer. ER du i tvivl, så undlad at stemme.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-17 19:21

>ER du i tvivl, så undlad at stemme.
Slet ikke enig, så sætter du jo dig selv og folkestyret uden for indflydelse.

Et greelt eksempel, vi har nu fået 395 nye parkeringspladser, som der slet ikke er brug for,
igen stort frådseri på havnefronten, her ved det nye kulturhus i Sønderborg.

Skal de politikere, der er med til denne fejlinvestering, ikke have et modspil?

Hvis man spredte kulturen lidt,
her hvor vi bor, ved den lige så kulturelle gendarm sti, er der parkerings pladser nok.

Lige ovenfor det nye multi dyre kultur hus, er den store tomme kaserne nu til salg,
en af Carl Holst fejl trin, hvor han flyttede alt fra Sønderborg til hans hjemegn, Åbenrå.

Han stiller nu op igen, men får ikke mange stemmer her,
men skal de lokale politikere, der er skyldig i de nye fejl investeringer,
ikke også have det at vide, på stemmesedlen??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-11-17 21:29

Citat
>ER du i tvivl, så undlad at stemme.
Slet ikke enig, så sætter du jo dig selv og folkestyret uden for indflydelse.
NEJ!!! Det har kandidaterne allerede gjort.

Citat
Skal de politikere, der er med til denne fejlinvestering, ikke have et modspil
Jo, gu' skal de så. Læg mærke til hvilket parti de kommer - og. hvem der bliver genvalgt.......De samme.
OG, hvor får du i tale igen..? Om 4 år.

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 05-11-17 05:01

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-11-17 09:07

Tak, vic200!