/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Aktuelle problemer 2
Fra : svendgiversen
Vist : 504 gange
106 point
Dato : 18-10-17 19:31

Højere drejningen i EU,

først det tyske valg, hvor AFD fik alt for mange stemmer, dog mest østpå,
og så nu i Østrig, hvor en j armerende ung mand får majoritet med indvandrer floskler.

Heldigvis er der mere socialt ligevægt i det mere demokratiske NiederSaksen,
men hvordan genopretter vi den sociale tolerance i Europa?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-10-17 19:48

Citat
Højere drejningen i EU,

Jeg vil så hellere kalde det "Højre drejningen" i EU.

Jamen, det er jo lige så logisk, som vand løber nedad. Det må/måtte jo komme. Og det vil brede sig, som ringe i vandet.

Og skylden har alene de europæiske parlamenter, der valgte Strudsens adfærd.

M.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 19-10-17 15:01

Citat
men hvordan genopretter vi den sociale tolerance i Europa?

for mig - og heldigvis for flere og flere ud over Europa - såre simpelt:

i min forståelse af, hvad et land er, indgår GRÆNSER - ikke bare de fysiske, men måske i lige så høj grad de grænser vi har for hvordan og hvem vi ønsker at dele territorium med.
Det er noget fundamentalt og dybtliggende i alle mennesker siden tidernes morgen.

Støt i ord og gerning den igangværende stemning for fysiske grænser og du vil se den tolerance, også vi danskere har som en naturlig del af vort mentale dna, udfolde sig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-17 21:03

Citat
hvor en j armerende ung mand får majoritet med indvandrer floskler

Vel ikke værre end DANSKE politikere der ´lurer´ på solarium piger, samt meget andet - listen er efter hånden ikke til at huske mere, men det vel bare normalt at tage GAS på Stat og dem der vælger hvem/ hvad osv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-17 10:19

Minder lige om: En enkel sang om frihed:

"
Hvorfor han man valgt at have grænser,

og dele bror og søster med en mur?

Hvem kan være tolk

for alle verdens folk,

så de høje statsmænd ser, det ikke du´r?
"

Verden er ikke blevet bedre med nye grænser siden denne protestsang.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-17 15:33

Minder lige om en anden sang, nu, vi er i gang...........

Det danske sprog har et særpræg
som skal bevares med en særlig respekt.
Det tales og synges fra egn og til egn
vi behøver ingen fremmede dialekt.
Men landet er truet, visse personer
gi´r fa´n i vor gamle kultur.
Det er på tide at Holger på Kronborg igen
li´som før vågner op af sin lur.

Danmarks jord for de danske
vi har plantet vort flag.
Det bli´r stående på pletten
ingen tvivl om den sag.
Vi har ejendomsretten,
værn om hver mark og hvert skel.
Danmarks jord for de danske
for vi har pløjet den selv.

Musik & tekst af John Mogensen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-17 17:36
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-17 19:37

I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme,
der har jeg rod, derfra min verden går.
Du danske sprog, du er min moders stemme,
så sødt velsignet du mit hjerte når.
Du danske friske strand,
hvor oldtids kæmpegrave
står mellem æblegård og humlehave,
dig elsker jeg! - Danmark, mit fædreland!

Hvor reder sommeren vel blomstersengen
mer rigt end her, ned til den åbne strand?
Hvor står fuldmånen over kløverengen
så dejlig, som i bøgens fædreland?
Du danske friske strand,
hvor Dannebrogen vajer, -
Gud gav os den - Gud giv den bedste sejer! -
Dig elsker jeg! - Danmark, mit fædreland!

Engang du herre var i hele Norden,
bød over England - nu du kaldes svag,
et lille land, - og dog så vidt om jorden
end høres danskens sang og mejselslag.
Du danske friske strand, -
plovjernet guldhorn finder. -
Gud giv dig fremtid, som han gav dig minder!
Dig elsker jeg! - Danmark, mit fædreland!

Du land, hvor jeg blev født, hvor jeg har hjemme,
hvor jeg har rod, hvorfra min verden går,
hvor sproget er min moders bløde stemme,
og som en sød musik mit hjerte når!
Du danske friske strand
med vilde svaners rede,
I grønne øer, mit hjertes hjem hernede,
dig elsker jeg! - Danmark, mit fædreland!

H.C. Andersen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-17 19:40

Ovenstående sang burde være vores nationalsang.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-17 20:04

Enig, men som det fremgår at mit forrige link,
havde alle førende lande tidligere en hævdende/erobrende pasus i deres national sang.

Rule Britanie er nu vist forstummet og det samme er Førerfolket med den Tyske Ørn.

Og med en amerikansk præsident uden tilstrækkelig global erfaring,
er det nu verdens folkerigeste stat Kina, der er ved at overtage magten?

Håber ikke det bliver i min tid og på deres præmisser.
Vi skal være gode ved hinanden i en global fri verden...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-17 21:02

Citat
Rule Britanie er nu vist forstummet og det samme er Førerfolket med den Tyske Ørn.
Såvidt mig bekendt, er det "God Save the Queen" der er den engelske nationalsang.

Deutschland, Deutschland über alles, er tyskernes nationalsang - og har været det siden 1921.

Hvis vi lige læser et vers fra nationalsangen :

Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt,
Wenn es stets zu Schutz und Trutze
Brüderlich zusammenhält,
Von der Maas bis an die Memel,
Von der Etsch bis an den Belt -
|: Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt. :|
Wenn es stets zu Schutz und Trutze
Brüderlich zusammenhält,
Von der Maas bis an die Memel,
Von der Etsch bis an den Belt -
|: Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt. :|

Jaaaa, så må man vist konkludere: Intet er forandret. Frau Mærklig har læst og forstået at ; Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt,

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 21-10-17 16:59
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-17 19:13

Citat
Vi skal være gode ved hinanden i en global fri verden...

Fortæl lige det til araberne.

Meget god artikel, lgs. Taget lige ud af daglidagen. Men for vore politikere, er det nok en slags science fiction, da de åbenbart ikke lever på samme jordklode, som os.

Heldigvis (endnu) et land, der kæmper for frihed, og selvbestemmelse.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/tjekkiets-svar-p%C3%A5-trump-st%C3%A5r-til-at-blive-premierminister/ar-AAtNKln?li=AA4RE3&ocid=spartandhp

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-17 10:47

Undskyld det med Rule Britania, den rigtige engelske national sang er ikke så slem,
og det er den amerikanske heller ikke, men den franske er jo en ren march, og
den tyske herre mentalitet fremgår jo tydeligt af deres national sang.

En god artikel lgs, men lidt ensidig efter min mening,
vi har vel også haft fordele af indvandringerne, og har det stadig væk?

Og Ja, højre drejningen fortsætter, nu også i Tjekkiet, der ellers har været underkuet i generationer. Men det nye vinderparti ANO, er vist mere på linje med Trump end AFD??

Og så, Gud Hjælpe Mig, en Mussolinis demonstration i Italien,
Det næste bliver vel en Franco demonstration i Spanien,
når Barcelonas friheds trang er knækket...

Husk revolutionen i Frankrig: Frihed, Lighed og Broderskab,
gentaget i USA, hvor Friheds Gudinden nu skammer sig under Trump...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-17 15:23

Jeg ser nu at også de to rige delstater i Nord Italien vil have mere selvstyre,
og jeg ved de er afhængige af billig arbejdskraft udefra, primært fra det tidlige Jugoslavien.

Måske vil friheds trangen i Europa overskygge højredrejningen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-17 19:43

Danskere og mange andre frihedselskende folk, vil gerne være sammen med andre og arbejde sammen med andre.....................men det er ret træls med den fodlænke, når de andre ikke vil arbejde sammen, men kun lede og bestemme. Nogen vil bare bestemme for selve magtens skyld men ikke for at gøre noget godt.

Der vil altid være folk med en lille diktator i maven - vi skal bare sørge for ikke at fodre den, i vores lalleglade naivitet.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-10-17 20:20

Den tyske nationalsang VAR i gamle dage med "ûber alles" - men er det vel ikke mere. Prøv at læse wiki her:
https://da.wikipedia.org/wiki/Lied_der_Deutschen

Omkring højre-drejningen - så kan jeg også bedst lide ferier i Italien hvor man faktisk møder italienere - uden alt for mange turister og uden alt for mange afrikanske indvandrere eller andet godtfolk.

Nogen gange tænker jeg at globaliseringen går for stærkt i disse år, og tænker at der er noget smukt ved de Svenske piger med lyst hår og de mørke negroide mennesker i afrika - og at en stor pærevælling/sammenblanding af alle kulturer ikke er at foretrække i hele den globaliserede Verden.
Italien for italienere
Sverige for svenskere
Danmark for danskere ?

Fint med en lille indvandring - men måske kun maksimum ½% udskiftning af befolkningen om året - så ikke ½-delen af hele danmarks befolkningen er udskiftet på en menneskealder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-17 20:28

Citat
Fint med en lille indvandring - men måske kun maksimum ½% udskiftning af befolkningen om året - så ikke ½-delen af hele Danmarks befolkningen er udskiftet på en menneskealder.

Ja og tænk så, at alle de middelalderkulturelle mennesker, kan benytte vores gode gamle demokrati, til at stemme (læs stene) os langt tilbage i tiden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-17 20:33

>en lille diktator i maven

Hvorfor mon, jeg tror ikke Merkel har den, og er hun så for blød?

Den værste jeg husker, efter Hitler, er Stalin, men der er tilsyneladende mange efterfølgere,
og somme tider kan det være svært at skelne??

Kammerat, vi skal alle være lige, men sjældent har man set så store forskelle,
som i Lenins efter ladnings skaber.

Så hellere tone rent flag, som de nye højre ekstremister gør...

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 106 point
Dato : 22-10-17 21:35

https://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2017/10/21/merkel-skaber-et-nationalkonservativt-europa/
Læs bloggen -og spørgsmålet må være; Har Kasper Støvring en pointe..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-17 22:05

Ja han har, og helt enig,

men det er jo ikke det du selv mener,
i hvert fald ikke hvad du tidligere har givet udtryk for,

i din kritik af Merkel, og forsvar for Trump.

men vi bliver jo alle klogere hen ad vejen...

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 22-10-17 22:16

Citat
men hvordan genopretter vi den sociale tolerance i Europa?

sådan lød Svend Giversens oplæg -

måske vi nu skulle bede SG uddybe, hvad han mener mere specifikt med ordene - vil du det?

Så er der lissom lidt mere konkret at diskutere ud fra - og tak for i det hele taget at have lagt op til en diskussion, som jeg synes Kandu er blevet temmelig fattig på.

For selv at lægge ud, så inkluderer min tolerance f.eks ikke, at romaer tilbringer sommeren heroppe med betleri, udendørs campering etc. med ALT hvad det medfører etc.

Ejheller rækker min empati til at inkludere accept af migration - skeln her mellem flygtning og migrant! - alene ud fra den synes jeg retfærdige selvopholdelsesdrift, de vestlige, mestendels kristent prægede samfund MÅ udvise, hvis ikke vi vil lade os trække ned i samme søle, som typisk samfund, hvor islam hersker, befinder sig i.

OG så til en af mine yndlingsaversioner:

de vestlige samfund har p.g.a. demografien, aldringen uden tilsvarende egen reproduktion nærmest en pligt til at lade grænserne være åbne.
Det er på sigt - og ikke nødvendigvis det lange sigt - det rene selvmord for den form for civilisation, vi, de vestlige samfund, alt for meget tager som en selvfølge.

Amen!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-10-17 22:21

Citat
men det er jo ikke det du selv mener,
i hvert fald ikke hvad du tidligere har givet udtryk for,

i din kritik af Merkel, og forsvar for Trump.

men vi bliver jo alle klogere hen ad vejen...
Også her har du totalt misforstået det skrevne ord.
Hvis jeg var dig, ville jeg lynhurtigt læse Kaper Støvrings blog igen.
Sidst, men absolut ikke mindst, hvor har jeg konkluderet noget i forbindelse med Kaspers blog?
Jeg stillede spørgsmålet; "Har Kasper Støvring en pointe"? Det var et spørgsmål - ikke en konklusion.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-17 12:06

Undskyld igen Tommy, jeg troede du gav den kloge Støvring medhold.
Og ja, vist har han en pointe...

Ikke siden Villy Brandt har vi haft en tysk forstående leder som Merkel,
håber hendes eftermæle bliver lige så positiv,
men hun læner sig jo ikke tilbage endnu, Jamaica forhandlingerne er i fuld gang.

Noget man aldrig skal sige hverken i industrien eller i politik: "Det sagde jeg nok"

Og sjovt nok lgs hørte jeg lige den skønne sang : "Jeg er sigøjner",
Som om det var noget positivt at være fri uden uden et fast tilholds sted.
Hvordan mon de har det nu med den øgede grænse kontrol?

Enig i at vor lave fødsels rate ikke skal kompenseres med indvandring,
hverken af arabere og slet ikke afrikanere...

Men vi kan måske tiltrække andre, der igen kan berige os??
Den der isolerer sig kommer bagud på sigt...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-10-17 13:26

Citat
Undskyld igen Tommy, jeg troede du gav den kloge Støvring medhold.
Og ja, vist har han en pointe...
Du misforstår igen, kjære Svend.

Prøv nu at tage til stilling til følgende: Er det Merkel -og EU skyld, at de højrefløjspartierne drøner frem? Ja - Nej.

Lad os kigge lidt på Danmark vores fædreland...

Pr 1. januar 1980 registrerede Danmarks Statistik i alt 28.345 personer fra de 57 muslimske OIC-lande. De udgjorde dengang 0,6 procent af den oprindeligt danske befolkning på 4.969.107 personer.

Pr. 1. januar 2017 registrerede Danmarks Statistik i alt 253.425 personer fra de samme 57 muslimske OIC-lande, og de udgør nu 5,1 procent af den oprindeligt danske befolkning på 5.007.197 personer.

Antallet af muslimer steg således i denne periode med 225.080 personer, medens antallet af personer med dansk oprindelse steg med blot 38.090.

Hvis ikke indvandringen af især muslimer stopper nu, bliver Danmark et muslimsk land indenfor en kort årrække.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-10-17 16:25

Interessant, hvad DF's byrådsmedlem i Horsens har gang i. Håber det lykkedes for ham. Selvfølgelig er det ikke betimeligt at danskerne skal tvinges til at spise halalkød. Jeg selv, prøver at at undgå det ved at købe brasiliansk eller argentinsk oksekød.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-17 21:17

Og hvordan tror du så de er døde, dernede i Sydamerika?

Da jeg var barn kom vor lokale fisker og slagtede grisen,
den blev bundet, han skar halsen over på den, og den døde langsomt,
på et tidspunkt stak han den i øjnende og sagde: Nu er den død.

Så blev den hængt op, og dagen efter parterede han den.

Senere kom slagteren i bil med boltepistol,
grisen døde hurtigt uden at lide så meget,
og på to timer var det hele overstået.

I dag kan jeg godt se det humane i den nye aflivning,
men de bedste oplevelser har jeg fra den gamle slagte metode
jeg vidste jo ikke bedre, og vi spillede bold med blæren...

Hvor mange dyr dør i dag med bolte pistiol,
og hvor mange lider en langsom død?

Det værste jeg har hørt om er harpun fangst med hvaler,
de var ofte over et døgn om at dø...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-10-17 21:39

Skal vi ikke bare holde os til slagtemetoder i Danmark anno 2017 - og ikke hvorledes fiskerne(???) slagtede grise i 1950.
I øvrigt er der ingen grise i Danmark der slagtes halal

Slagtemetoder og dyrevelfærd i Argentina er på højde med Danmark - hvis ikke højere. OG, der slagtes ikke halal.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-17 10:12

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-10-17 15:20

Selv tak !