/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Spørgsmål om varmeregnskab.
Fra : vedikkealt
Vist : 278 gange
300 point
Dato : 11-10-17 16:37

Spørgsmål om varmeregnskab.

Vi er 15 lejligheder i en udlejnings ejendom med pænt store fælles arealer.

Vores lejlighed er 115 kvm. medregnet den del vi også har af fælles arealet, sådan er det efter hvad jeg ved i ALLE udlejnings ejendomme.

Vores varmeandel bliver derfor beregnet ud fra de 115 kvm. da vi jo også skal betale noget af varmen i fælles arealet.

Og det er så her det bliver mærkeligt for mig.

For 4 ½ måned betaler vi så 3157 kroner for de 115 kvm som er inklusiv fælles arealer.
Nedenunder står der så Fælles faciliteter + Varme fælles lejlighed ( noget udlejning ejendommen har ) og varmt vand fælles....det beløber sig så til ialt 2398 kroner.

Ialt en varmeregning på 5555 kroner for 4 ½ måned.

Så kommer vi til spørgsmålet.

Kan en udlejer opkræve varme for fælles faciliteterne samtidigt med at der med i de 115 kvm for lejligheden er inklusive fælles arealer.

Skal udlejer ikke selv betale for det forbrug der i værksteder kældre - fællesrum o.l....ud af den husleje vi betaler ?

Håber ikke spørgsmålet blev for rodet.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 300 point
Dato : 11-10-17 21:57

Citat
Skal udlejer ikke selv betale for det forbrug der i værksteder kældre - fællesrum o.l....ud af den husleje vi betaler ?

Nej.

Jeg bor almennyttigt, og her figurerer "drift af vaskeri", "drift af beboer-lokale" o.l. i regnskaberne.

Citat
Vores lejlighed er 115 kvm. medregnet den del vi også har af fælles arealet, sådan er det efter hvad jeg ved i ALLE udlejnings ejendomme.

Vores varmeandel bliver derfor beregnet ud fra de 115 kvm. da vi jo også skal betale noget af varmen i fælles arealet.

Det fælles areal der er med i lejlighedens kvm plejer at være opgangen, og her er der vist sjældent opvarmning.

Hvis udlejer skal betale det ud af lejeindtægterne, så vil det jo bare medføre en huslejestigning, så det kan jo gå ud på et.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-12-17 16:05

Tak for svaret Troldepige.