/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Netflix adgang
Fra : kondivand
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 14-07-17 08:33

Jeg har oprettet et Netflix-premium, der giver adgang fra op til 4 skærme, så alle i husstanden kan se samtidigt.

Børnene bruger det også, og de benytter det samme password, som jeg gør. Vi har ikke forskellige password, og Netflix har heller ikke foreslået det. Når jeg går ind via børnenes computere, så ser det ud til, at de kan foretage sig præcis de samme ting, som jeg kan - f.eks. ændre password. Jeg kan godt frygte lidt, at de bruger adgangen, når de er på besøg hos venner og bekendte. Hvis de så ikke får logget ud igen, så kan vennerne i princippet gå ind og ændre password, og dermed overtage kontrollen over Netflix, så jeg ikke selv kan komme ind længere.

Er det en reel bekymring eller kan det ikke lade sig gøre?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 14-07-17 09:36

Du skal oprette en profil til hvert enkelt medlem af familien, så det kun er dig der kan administrere kontoen!

Det er en lang forklaring, og den giver Netflix meget bedre end jeg

https://help.netflix.com/da/node/10421

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 14-07-17 09:54

"Det er kun den primære profil på en Netflix-konto, der kan foretage bestemte kontoændringer, f.eks. opdatering af e-mailadressen eller den adgangskode, der er knyttet til kontoen."

Jeg har allerede oprettet profiler, og det virker som om, at de også kan gå ind og ændre adgangskoder, selvom jeg er den der oprettede adgangen til Netflix.

Tænker også, at hvis samme adgangskode vi alle bruger, hvordan ved Netflix, så hvem af dem som er logget ind, der rent faktisk er den primære bruger. Måske via den IP-adresse jeg benyttede, da jeg oprettede adgangen oprindeligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-17 21:00

Hvis du bruger samme adgang så er det den første som logger på = master og kan ændre.
Lav dit master password om og giv så ungerne et andet password. Så kan du sove roligt.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 16-07-17 20:16

Eyvind: tak for dit gode råd - synes bare ikke jeg kan se, hvordan jeg gør det?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 25 point
Dato : 16-07-17 21:27
Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 23-09-17 10:09

Tak for svaret Eyvind.