/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Trump og NATO
Fra : bodillouise
Vist : 218 gange
100 point
Dato : 16-06-17 11:53

Vil NATO kunne forsætte alliancen hvis nu USA endte med at forlade den?
Hvor mange ressourcer kommer USA egentlig med?
Kan Trump godt vælge, at lade vær med at hjælpe andre NATO lande, som ikke har nok millitær, hvis de nu bliver truet af, for eksempel, Rusland?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-17 15:01

Citat
Vil NATO kunne forsætte alliancen hvis nu USA endte med at forlade den?
Det tror jeg, ville blive Nato's dødskys. Selvfølgelig vil Nato kunne fortsætte med at være Nato, men uden bid - nøjagtigt som en tandløs kælling, da stort set alle europæiske lande har skåret ned på deres forsvar.
Så det haster med at opruste..! NEJ!! ikke dannelse af en EU-hær.

Citat
Kan Trump godt vælge, at lade vær med at hjælpe andre NATO lande, som ikke har nok millitær, hvis de nu bliver truet af, for eksempel, Rusland?
Naaaaarh, det tror jeg absolut ikke Trump gør. USA er jo også bundet af Natos Musketer ed "Et angreb på ét Nato land, er et angreb på alle"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-17 19:50

Med eller uden Trump, har Nato nu andre modstandere end Putin / Rusland.
Og hvorfor skal USA altid have hovedrollen som vor allierede beskytter?

Og hvad kan lille Danmark gøre, sende et par soldater til Afghanistan,
nogle tidligere eventyrlystne kommer hjem og skal have socialhjælp...

Den mest realistiske var Glistrup,
opret en højtaler på Bornholm og sig: Vi har overgivet os.

To Kennedy, klogere end Trump, blev skudt, han overlever nok et par år??

Det er IS og Nordkorea vi nu har som vore primære modstandere...

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 23-06-17 22:09

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.