/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hvor synger nattergalen tæt på Kbh. V?
Fra : cristian2
Vist : 415 gange
40 point
Dato : 05-06-17 19:20

Nattergalen skulle synge ind til Skt Hans. Men hvor langt skal man ud af Kbh (Vesterbro) for at høre den synge. Amager Fælled, Valbyparken, Ishøj?
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-17 20:54
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-06-17 21:11

Kongelunden på Amager i de meget tidlige morgentimer (kl. 03:00) har jeg hørt den så er der ej heller helt så mange overdøvende fly!
MV2

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-06-17 21:16
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-06-17 21:49
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 07-06-17 13:27

Amager Fælled. Jeg har selv hørt den!

..også på Kastrup Fortet og i Kongelunden.

..selv i Villakvarteret i både Eberts Villaby : https://da.wikipedia.org/wiki/Eberts_Villaby, nør Englandparken og området mellem Backersvej og Amager Strandvej.
Jeg gik med morgenaviser & -post i disse kvarterer, så 'oplysningen' er omkring 5 år gammel
Det var ved ½5 tiden om morgen den slog sine sidste triller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-06-17 18:13

Den der mose, der ligger Lige uden for Husum syd for Frederikssundsvej imellem Vestvolden og Motorringvejen, jeg tror den hedder Kagsmosen. Der har jeg hørt nattergal ved højlys dag.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-06-17 18:21

Så på kortet, at den kaldes Viemosen, selv om den er indrammet af Kagsmosestien, Kagssøen og Kagsengen, mens Krak påstår, at Kagsmosen ligger i et etagebyggeri nær ved Herlev station.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 19-06-17 18:25

Tak for svaret molokyle.