/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Win7 live mail
Fra : lgs
Vist : 285 gange
300 point
Dato : 14-05-17 15:15

Jeg er begyndt her i den forlængede week-end at få flg. meddelelse, når jeg vil sende mail:

"Den server, som computeren er tilsluttet anvender et sikkerhedscertifikat, der ikke kan godkendes.

Certifikatets CN-navn stemmer ikke overens med den sendte værdi"

Jeg har internet og tv via den lokale antenneforening fra Yousee, så umiddelbart må det vel være dem, der har et problem at rette? Meddelelsen munder ud i spgm. om jeg alligevel vil benytte serveren, og jeg svarer ja, hvorpå mailen går igennem og modtages.

Har googlet spgm. og kan se, at det ikke er noget ukendt problem, men nogen løsning mener jeg ikke at have fundet. Antenneforening har ikke reageret på min henvendelse endnu og Yousee´s jungle har jeg opgivet at finde rundt i, så er der nogen her, der kan hjælpe ud over at give mig ret i, at det er DEM, der har et problem at løse.
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-05-17 15:58
Kommentar
Fra : lgs

Dato : 14-05-17 17:43

Siden mit opslag her er der kommet en opdat. (patch?) - den første i månedsvis, fordi opdat. vel ikke kommer mere til Win7? - som tilsyneladende har elimineret problemet, og det er jo det vigtigste.
Lader spgm. stå åbent lidt endnu for evt. andre kommentarer.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-05-17 04:31

Nogle udbydere af mailtjenester er begyndt at bruge nyere mailprotokoller for at opnå forbedret sikkerhed og stabilitet. Disse udbydere af mailtjenester fungerer muligvis ikke længere med Windows Live Mail.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 15-05-17 16:08

Så er meldingen der igen - det syntes ellers ligetil, da den forsvandt efter Win7-opdateringen.
netop: dit link, som viser sig at være til Malwarebytes - som jeg forøvrigt i lang tid har haft installeret - virker ikke umiddelbart indlysende, så venligst uddyb.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 16-05-17 14:50

Kan det være forkert port https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger

YouSee gennem bolig- eller antenneforening
Har du bredbånd gennem din bolig- eller antenneforening, skal du opsætte din YouSee Mail med bestemte serveroplysninger. Følg den vejledning, der passer til dit mailprogram og brug serveroplysningerne herunder.

Indgående postserver: pop3.foreningsmail.dk
Udgående postserver: asmtp.foreningsmail.dk
Der skal sættes flueben ved krypteret forbindelse ved både indgående og udgående postserver.
Der skal sættes et flueben ved 'Min server kræver godkendelse (SSL).
Der skal sættes et flueben ved 'Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse'. Dette skal markeres i nogle programmer.
Indgående port: 995
Udgående port: 465

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 16-05-17 23:35

Tak "katekismus" o.a.
Jeg kontrollerede disse serveropl., som alle syntes at være som de skulle, måske pånær flueben ved kryptering - "måske" skriver jeg, fordi det i mellemtiden er blevet umuligt at komme i forb. med Live mail ved ikonet på proceslinjen, m.a.o. jeg er afskåret fra Live mail. Kan derfor heller ikke se, om Yousee måtte have svaret mig på mail.
Nu synes der så kun den mulighed at stille op i Yousee-tlf-køen som nr. 123 eller mere.
Fortsættelse flg...............

PS: da jeg har Win7 er det vel umuligt at hente en ny Live mail ned - opdatering kører bare i en uendelighed uden at opdatere.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 17-05-17 17:24

som jeg skrev tidliger er det ikke alle der understøtter live mail mere.

find et andet email program.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 19-05-17 15:37

For god ordens skyld denne opdat.:
Yousee kostede mig videre til Microsoft, der kun - da jeg har Win7 - kunne hjælpe med en Q&A hjemmeside.
Senest svarer Yousee, at der er problemer med Foreningsmail - der arbejdes på det - men intet om forventet tidspunkt for løsning. Dette, at der er problemer med Foreningsmail, som jeg er tilsluttet, er det hidtil mest lovende svar.
MEN - Yousee ville jeg ikke drømme om at entrere med efter dette forløb. Advarslen være hermed givet videre.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 19-05-17 18:20

Tak for svaret katekismus.
Her sidst på eftm. ser problemet ud til at være løst - åbenbart et internt Yousee-problem.