/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows lukker ned??
Fra : Dodala
Vist : 296 gange
300 point
Dato : 29-04-17 17:54

Hej derude
Har en ældre stationær pc, når den har været tændt i et par timer lukker den ned og skærmen skriver logoff og så begynder der en bib lyd hele tiden ...bib bib... og det forsætter bare.
Hvad er der galt med pcén er den ved at dø....

please help

Citta

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-04-17 18:47

Den er nok ved at trække det sidste åndedrag...

Det er jo svært at sige ud fra den sparsomme beskrivelse -
hvad er det for en computer, hvilket styresystem kører den med o.s.v. o.s.v.

Du kan jo som en start prøve at diagnostisere computeren med f.eks. Ccleaner

https://www.piriform.com/ccleaner

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 29-04-17 19:36

Kører win 10 pro 32 bit

HP Pavillion 9153.sc

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-04-17 19:38

Hvilken BIOS har den?

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 29-04-17 19:54

Ved ikke lige hvilken bios det er ,men der er en kort lyd efterfulgt af en lang lyd/bib ??

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 300 point
Dato : 29-04-17 20:11

Disse bib's er en fejlkode. Jeg har ikke lige kunnet finde den kode, men check om din CPU kan være blevet overophedet. Luk maskinen op og se på CPU-blæseren og køleribberne til den. Hvis der ligger støv og snavs på den så rengør den. Brug en støvsuger og en vatpind. Prøv herefter om det har hjulpet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-17 10:48

BIB koder er som regel hardware relateret og har sådan set ikke noget med Windows at gøre.
Tjek lige om du kan finde noget her der passer:
https://support.hp.com/rs-en/document/c02222922

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-17 10:50

NOTE:
The following codes can vary depending on BIOS version.
Beeps
Description
1 short beep and 1 long beep
Memory problem
2 short beeps and 1 long beep (repeats 5 times)
Unable to initialize video or video card required but not installed

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-17 10:52

Åben maskinen, støvsug den grundig, derefter tager du alle stik ud et efter et og sætter det på plads igen, det samme med memory blokkene. Hvis maskinen er ret gammel, kan der sagtens være opstået en dårlig forbindelse et eller andet sted som følge af ir/tæring.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-17 10:54

Maskinen behøver jo ikke at være ved at dø, fordi den er af ældre dato. Jeg kører selv med en DELL Studio XPS der er over 8 år gammel, og den fungere perfekt efter en udskiftning af begge harddiske og grafikkortet. Den kører Win 10 64 bit.

Godkendelse af svar
Fra : Dodala

Dato : 30-04-17 11:34

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-17 15:48

Tjahh! Hvad blev konklusionen?????

Citat
støvsuger og en vatpind.
iøvrigt er en meget blød pensel, f.eks. en sminke pensel/børste bedre end en vatpind.

Sådan en her f.eks.: https://www.parfumdreams.dk/Vie-Long-SL/Pensel/Sminkepensel/Pudder-og-foundationspensel/index_44675.aspx

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-04-17 17:10

Citat
iøvrigt er en meget blød pensel, f.eks. en sminke pensel/børste bedre end en vatpind.

Tjaaaa, nu har jeg selv brugt en vatpind de gange jeg har skullet rense køreribber og blæser. Men man kan jo selv finde ud af hvad der ligger bedst til en selv.

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 30-04-17 17:30

Konklusionen er at efter rengøring kører den igen OK.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-04-17 18:28

Det var jo godt så...