/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Update Fejl 8024200F?
Fra : storemolle
Vist : 530 gange
70 point
Dato : 27-04-17 22:20

Jeg ikke installere denne update : April, 2017 preview of Monthly Quality Rollup for Wimdows 7 for x64-based Systems (KB4015552)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-04-17 23:12

Windows 7 er jo på vej ud, det kunne tænkes det er derfor...

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 27-04-17 23:40

Windows 10 virker ekstremt dårligt på min PC der også en del problemer med windows 8.1.

Så jeg virkelig behov for help til at løse dette problem.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-04-17 08:39

Det kan være du er nået til det punkt, hvor du må overgive dig og købe noget tidsvarende maskineri...

Der er jo stærke begrænsninger på hvor længe Microsoft suporterer deres ældgamle software...

men måske her:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4015552/windows-7-sp1-windows-server-2008-r2-sp1-update-kb4015552

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-17 10:57

Så lad være, du kan fjerne X når du opdaterer manuelt.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 28-04-17 12:08

marken84 : Min pc is en i7 intel processor fra 2011 eller 2012.

Citat
Det kan være du er nået til det punkt, hvor du må overgive dig og købe noget tidsvarende maskineri...

Der er jo stærke begrænsninger på hvor længe Microsoft suporterer deres ældgamle software...

men måske her:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4015552/windows-7-sp1-windows-server-2008-r2-sp1-update-kb4015552

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 70 point
Dato : 28-04-17 12:57

Jeg synes sådan generelt, at opdateringer er noget overvurderet. Ja, jeg ved godt de fleste er uenige. Meen......jeg har tre pc`er:

Win 10 bærbar årg. 2016. Foreløbig opdateret.

Win 7 bærbar. årg. 2011. Ikke opdateret et ½ år. Slået fra grundet update navne "Syd-Sudan" ???

Win XP stationær årg. 2004. Har ikke fået opdateringer, siden 2014.

Gæt hvilken der kører mest problem frit. Ja, nemlig: Win XP`en.

Og den klarer nøjagtig det samme, som de to andre. F. eks. kører Google Earth, meget bedre her, end på Win 10. Hvor det kører elendigt. (Ryk - frys).

Win XP`en er også mindst lige så kvik på nettet, som de to andre. Bruger den også mest, til redigering af billeder og tekst filer. Klarer sådan set alt.......har aldrig kørt bedre, siden der blev stoppet med opdateringer. Alt i mails, foregår også på denne.
Den arbejder med Firefox og Chrome, som smurt.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-04-17 13:07

Tja, der er også dem der mener de kører lige så sikkert uden sikkerhedssele i bilen...

Det går jo også gevaldig indtil DEN dag!

Det er jo sikkert ikke for sjov der gøres en masse tiltag for at holde computerne opdateret med det seneste sikkerhedssoftware.

Men selvfølgelig er der altid undtagelser fra reglen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-17 13:21

Citat
opdateringer er noget overvurderet

Helt enig, min 7 er kun opdateret med Service Pack 1, og det var en nødvendighed da nogle af mine programmer ikke kunne køre uden.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-04-17 13:41

Citat
Windows 7 er jo på vej ud, det kunne tænkes det er derfor...

Det er da et tyndt argument.
Selv om der ikke er support på et OS vil opdateringer stadig kunne installeres og selv om det er 3 eller flere år siden opdateringerne er frigivet. Geninstallere du XP i dag på en maskine vil opdateringerne stadig være tilgængelig. Desuden så er der support på Windows 7 indtil januar 2020.

Du skal prøve og stoppen Windows Update servicen.
Gøres nemmest i kommando prompt med denne kommando net stop wuauserv
Dernæst skal du finde mappen C:\Windows\Softwaredistribution og omdøbe den til fx SoftwareDistribution.old så skal du starte servicen igen med denne kommando net start wuauserv og så sørge efter opdateringer igen og se om de ikke bliver installeret.

Lidt Google på den fejl kode du skriver giver denne beskrivelse hos MS The file names contained in the update metadata and in the update package are inconsistent. hvilket kunne tyde på at den downloadede opdateringe er fejlbehæftet og derfor vil min løsning virke.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 28-04-17 14:13

webnoob : Jeg for hjælp fra micsoft support service lige nu og siden kl.12.00.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-17 15:09

Jeg er ikke ude på at forlede nogen til at droppe opdateringer. Absolut ikke.

Skal måske også lige pointere, at netbank m.m. bruger jeg ikke på XP`en.

Jeg har været med, siden de glade dage med Commodore 64, over Win 3.1, 95, XP, Win 7,til nu Win 10. Og jeg mener bare at den største form for sikkerhed, ligger i tastatur-chaufføren.

Har aldrig haft hverken virus, eller blevet hacket. Og guderne ved, jeg har været meget rundt på internettet.

N.B: Jeg har også altid sikkerhedsseler på i bilen.

M.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 28-04-17 19:40

Microsoft support medarbejder sagde efter kan prøve at arbejde med pc`en i flere timer. At opdateringen måske allerede er installeret da den være klummet sammen , eller at jeg skulle vendte til næste måned da der kommer en ny preview of Monthly Quality Rollup for Wimdows 7 for x64-based Systemer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-04-17 20:59

Arg det virker som en ny supporter.
Hvis du har powershell på din computer kan du prøe og fyre denne powershell af.
Get-MSHotfix|Where-Object {$_.HotfixID -match "KB4015552"}

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 28-04-17 21:02

Jeg ved ikke hvad en powershell er for noget jeg aldrig hørt om det før?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-05-17 17:08

Skift knapcellen (batteriet) i computeren. Det hedder CR2032 og koster 20 kr. i Netto for 2

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 16-05-17 14:22

Citat
Stouenberg : Skift knapcellen (batteriet) i computeren. Det hedder CR2032 og koster 20 kr. i Netto for 2

Det løste ikke problemet at skifte batteriet ud med et nyt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-05-17 09:27

Powershell er stort set det samme som kommandoprompt, det kan det samme og mere.
Du kan finde powershell ved at søger efter det i windows menuen eller du kan klikke på Start / Alle programmer / Tilbehør / powershell højre klik på powershell og vælg kør som administrator.
Der kopiere du så scriptet ind. Jeg har rettet det lidt da det jeg skrev først ikke virker.
Get-Hotfix | Where {$_.HotfixID -like "KB4015552"}

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-05-17 13:29

Citat
Jeg synes sådan generelt, at opdateringer er noget overvurderet. Ja, jeg ved godt de fleste er uenige.

Ja det kan man da sige eller hvad?

https://www.computerworld.dk/art/239988/det-stoerste-ransomware-angreb-nogensinde-det-vi-ved-om-wannacry-indtil-videre?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=dispatch+16607

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 24-05-17 13:14

Efter jeg geninstalleret windows 7 løste problemet sig selv. Jeg ved bare ikke hvem jeg skal give de 70 point?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-17 13:45

Tag du da bare den første den bedste - de points er jo i sig selv ganske værdiløse...

Det var da en god ting du fik det til at køre igen - forstår bare ikke du stadig kører med det forældede system et i lyset af de seneste dages polemik omkring WannaCry virus

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 24-05-17 14:30

Ok. min Computer kan ikke køre windows 10. alt for mange windows blå skærme måske det min ram der er noget galt med

Godkendelse af svar
Fra : storemolle

Dato : 24-05-17 14:34

Tak for svaret Mosebaek. Jeg geninstalleret windows 7 det løste problemet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-17 15:22

Citat
Ok. min Computer kan ikke køre windows 10. alt for mange windows blå skærme måske det min ram der er noget galt med

Det kan du til dels have ret i - rammene er sikkert gode nok, der er nok blot for få af dem til at klare WINDOWS 10...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-17 15:33

Selvtak storemolle. marken84 har ret i det point halløj. Godt du fik det "stannet" igen.

Og selvfølgeligt, er det bedst at have en opdateret komputer. Men stadigvæk, mener jeg, at det allerbedste er at have øjne der ser..... og vurderer hvad man klikker på.

M.