/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Run over by a train
Fra : svendgiversen
Vist : 447 gange
131 point
Dato : 27-04-17 17:44

Jeg hørte i dag den skønne beatles sang om jordbær højen,
og så kom jeg til at tænke på noget jeg har lært på engelsk for mange år siden.

Frit oversat, det er over 50 år siden:

Hvad er det der sidder der på muren og ligner jordbær,
Det er far, kørt over af et tog.

Er der nogen der husker den samme sætning på engelsk?

Det er da for barsk til at være fra mine første engelsk bøger??
Hvorfra så???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-04-17 09:31

Hid du oversætter "strawberry fields" til "jordbær højen", kan jeg godt forstå at du har problemer...

God weekend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-17 12:06
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-04-17 13:12
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-17 17:28

Ja rigtigt , ikke strawberry hills men strawberry fields,
men det er ikke det spørgsmålet drejer sig om.

Den gamle beatles sang mindede mig bare om noget jeg har hørt eller læst for mange år siden,
jeg gengiver frit efter hukommelsen:

What is that on the wall, which looks like strawberry?
It´s only Dad run over by a train.

Sikkert ikke korrekt efter så mange år med skole engelsk,
men jeg husker det tydeligt og jeg er vel ikke den eneste der har hørt/læst dette?

Jeg begyndte med at lære engelsk i 1955 til jeg fik priliminær eksamen 1959,
men jeg tror ikke noget så alvorligt ville kunne findes i mine første engelsk bøger??

Jeg havde også engelsk i gymnasiet fra 1959 til 1962,
og det stammer snarere derfra, altså omkring 1960.

Der må da være nogen der har haft den samme oplevelse???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-17 17:48
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-04-17 09:36
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-17 15:57

Så er der altså hele serier om dumme jokes med jordbær pletter i England.

Og jeg er ikke den eneste der har spurgt.

Har endnu ikke fundet lige den jeg husker, og hvor jeg har den fra.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-04-17 16:46

Ja, det er da der henad

Mummy, mummy, what's that stuff ?
It looks like strawberry jam.
Tut, tut, my child,
Its just papa
run over by a tram

Mama! Mama! What is that mess?
It looks like strawberry jam.
Hush my child! 'Tis your Papa...
Run o'er by a tram

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-04-17 13:05

Det var så ikke et tog han var blevet kør over af, men en sporvogn...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-04-17 13:06

Du sætter lige selv et t ind hvor det mangler...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-04-17 18:32

Der er vist en der trænger til at få sine engels-kundskaber frisket op...

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 131 point
Dato : 02-05-17 10:27

When my dad was in high school, his English teacher used to say the following poem out loud:

Mother, mother what is that? It looks like strawberry jam.
Hush, hush my dear, it's your father whose been run over by a tram.

Kidding aside, this really is a serious thing, and sadly people thing that trains can stop instantly or at least as fast as a small car. Even truck drivers have this issue when someone cuts them off on the highway. Last Friday there was a major accident on Interstate 495. Some young numb-nut kid cut a truck off while he was entering on to Route 495 south from Route 213. He cut a tractor trailer off. The truck swerved to avoid hitting him, and people were killed in the accident as they hit the truck which tipped over. I'm not sure if the kid got nailed too or if the truck driver survived the crash.

Trying to beat out a larger, faster vehicle, no matter how slow they may appear, is a stupid thing.

https://forums.auran.com/trainz/archive/index.php/t-93975.html

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-17 14:24

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : magicdude

Dato : 28-01-19 17:50

Du kan eventuelt kigge efter joken her: http://alle-sjove-jokes.dk