/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er en overflødig mur nu død
Fra : svendgiversen
Vist : 263 gange
100 point
Dato : 26-04-17 18:47

Vi har haft mange mure gennem tiderne, med forskelligt sigte.

De fleste for at holde fjender ude fra eget land.
Den kinesiske mur, vort Dannevirke m. fl.

Enkelte for at spærre egne indbyggere inde.
Berlin Muren og nu Nordkorea.

Nu lader det fornuftigt nok til at Trump ikke får bevilget en mur tværs over USA mod Mexiko?

Det var vel mest valgflæsk, men det virkede, og hvad var formålet??

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-17 23:44

Citat
Det var vel mest valgflæsk, men det virkede, og hvad var formålet??

At OPHIDSE en befolkning til at hade andre - tvivler på det er stemmer de gik efter - men rendyrket had/ racisme.

Men US? den højere Elite er sgu så bange for noget der virkelig vil/ kan hjælpe den virkelige fattige dele af befolkningen (Obama-care) ? har dog ikke ´hjerne´ til at forstå de ikke kunne lide den ´plan´.

Citat
De fleste for at holde fjender ude fra eget land.
Den kinesiske mur, vort Dannevirke m. fl.

Og så er der diverse Danske bro/ tunnel forbindelser der ALDRIG har kunne tage et større og større antal billister = men helt hen i vejnet - siger politikerne - som hytter deres egen kage/ genvalg.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-04-17 14:32

Racisme?

Mexicanerne er da ikke så forskellige fra os hvide, som mange andre indvandrere,
sorte tidlige slaver, mange dygtige skævøjede og andre.

Målgruppen, som Trump rigtigt ramte, er de dårligst uddannede, fattige hvide,
som nu bliver overhalet af, billige mexicanere, kinesere og endda negre.

Jeg kender et par stykker i LA, sorte, som ser ned på mexicanerne,
men raskvæk benytter deres billige arbejdskraft og god leveret mad på gaden.

Den gæve Cowboy på prærien er forlængst død, nu skal der andre IT boller på suppen.

Og det med muren, de kan da bare sejle uden om.
Jeg har besøgt Trumps golfbane i Californien, og der er megen sejlads vest for.
Endnu flere vil kunne sejle østover fra Mexico til det syd østlige USA.

Om broer, så er jeg enig,
alt for små og smalle broer, og bil køer, mest her i Jylland ved Vejle.

Noget der ville hjælpe er en bro fra Fyn til Als,
så kan vi spare den alt for dyre Femern bro,
som hverken tyskere eller svenskere vil betale til.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-17 10:32

Tak for svaret mig-selv.