/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Slukker andre for 220v PC-er om natten ?
Fra : kai-d
Vist : 362 gange
300 point
Dato : 20-04-17 16:49

Jeg har faktisk al-tid slukket for 220v om natten, gør andre det ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-04-17 16:54

Nej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-17 17:07

ja

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 20-04-17 17:26

Comp1=Ja og Comp2=nej

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-17 17:42

Ja, sammen med router og andet der koplet til pc.
Træls at starte router op igen, men der spares trods alt lidt penge på det hele.
Mit bliver slukket hver gang jeg lukker pc.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-04-17 18:30

Ja

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-17 18:51

TDC/yousee modem + router + egen ruter er tændt 24/7

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 20-04-17 20:17

Jeg vil også prøve at lade det være tændt, og se om de genere jeg har oplevet ved at slukke for PC-en.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-04-17 20:21

Husk nu at lukke den ned via Windows.

Jeg tror IKKE du sparer noget strøm ved at slukke på 220V kontakten, når PC er lukket ned.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-04-17 20:58

Jeg slukker min stationære om natten, men jeg slukker ikke for routeren. Burde jeg mon det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-04-17 21:10

Du kan - måske - spare 30 kr. i strøm om året.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-04-17 21:23

Citat
Du kan - måske - spare 30 kr. i strøm om året.

Så er der vist andre steder det er nemmere at spare.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-17 21:24

Citat
Jeg slukker min stationære om natten, men jeg slukker ikke for routeren. Burde jeg mon det?

Du sparer penge? nogle siger op til 500.- pr år + alle andre genstande der bruger strøm i nattens løb = en pc er aldrig helt slukket med mindre du går ind i Bios og ændrer på det - kan pt ikke lige huske hvad det hedder, men når det er sat rigtigt, så er alt på pc lukket ned - normalt kan man hente strøm ud af usb porte på en slukket pc og har du tastatur/ mus på ledning eller dongle så bruger det også strøm i nattens løb.

Eneste tidspunkt jeg lader min router stå åben, er hvis jeg laver fil overførelser gennem netværket, og det kan som regel vente til engang ved lejlighed.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-17 21:27

En ´støvet´ pc bruger også mere strøm end normalt - så frem med ´fejekosten´.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 20-04-17 21:48

En slukket computer som er i 220v stikkontakten kan sagtens bruge 8 watt.

med 8000 timer/år ==> 8*8000*2/1000=64 kr /år.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-04-17 22:01

Citat
Du sparer penge? nogle siger op til 500.- pr år + alle andre genstande der bruger strøm i nattens løb

Jeg mener der engang var et TV-program hvor de undersøgte hvad man kunne spare ved at slukke for el-apparater om natten, i stedet for at lade dem stå på stand-by, og så vidt jeg husker var det ca. 100 kr. pr år. pr. el-artikel

Og det eneste jeg har på stand-by, udover routeren, er mit TV. Så det går jo nok.

Citat
En ´støvet´ pc bruger også mere strøm end normalt - så frem med ´fejekosten´.

Den bliver jævnligt støvet af. Den er ovre sin første ungdom, så jeg gør hvad jeg kan for at passe på den.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-04-17 22:04

8.000 timer slukket PC er ALT for meget.

Så er den "kun" tændt maks 3 timer om dagen, så forbruget er meget mindre.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 20-04-17 23:27

Jeg støver den da jævnligt af med trykluft

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 20-04-17 23:33
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-17 23:34

Citat
Jeg støver den da jævnligt af med trykluft

Det gør jeg også - det ligger sig bare andre steder i ´hytten´.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-17 11:48

Jeg bruger min bærbare som støvsuger.
Det den ikke hiver ind og sætter fast i køleribberne bliver trukket hen til skærmen.
En gang hver 3. år bliver "støvsugeren" renset.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 21-04-17 15:56

Natslukker altid for såvel stationær pc som modem, men ikke primært ud fra sparehensyn. Derimod ud fra en forestilling om at "pirater" vil kunne hijacke min pc til brug for de masseamgreb, man læser om.
Er det helt hen i vejret?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-04-17 16:06

Ikke, hvis du selv tror på det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-04-17 15:22

Alle computere bliver slukket, men min router, switch og System x3400 M3 server køre 24/7.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 25-04-17 08:10

Tak for svaret mig-selv.