/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Vejsidebomber
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 12-04-17 16:31

Ja så er vejsidebomber også blevet et alm. europæisk problem
Alle er vel bekendt med, at Borussia Dortmunds spillerbus blev beriget med en vejsidebombe?

God Påske! Nyd den, det bliver nok en af de sidste I får lov at fejre.

Husk, det er Putin vi skal være bange for.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-04-17 20:43

Tommy, du er LANGT bagefter, vejsidebomber var noget IRA brugte i årevis

https://da.wikipedia.org/wiki/Vejsidebombe

Så, intet nyt, udover det nu er nogle andre religiøse? typer, der bruger vejsidebomber

Mafiaen kunne også (måske knap så religiøst!)

http://denstoredanske.dk/Geografi_og_historie/Italien_og_Malta/Italien_efter_1922/Giovanni_Falcone

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-17 21:31

Det er nu ikke Putin jeg er mest bange for, men yderliggående islamister og Nordkorea.

Og vejside bomber er jo småting i sammenligning med fremtidens drone styrede bomber.

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-17 23:22

Vejsidebombe. Ja, det var også det første jeg tænkte, Tommy.
Stille, men ikke roligt, bliver vi beriget med muslimernes ufattelige foragt for levende mennesker.

Efterhånden ikke en dag, hvor en hjernedød muslim ikke skaber død og ødelæggelse i det før
så fredelige Europa.

Jeg har, som Svend nævner, frygtet for droner. Og det vil komme. Forestil jer et fyldt stadion, der
bliver overfløjet med et dusin droner, fyldt med sprængstof.

Desværre bliver mange af de fremskridt som Vesten skaber, brugt som våben mod os selv. Mobil-
telefoner, internet og de kommende droneangreb. Muslimer er ikke i stand til, at udvikle noget som
helst selv, men nogle af dem kan dresseres til, at bruge nye opfindelser.

Hvad kunne der gøres, hvis der var politiske nosser, og vilje? Efter min mening skulle man først og
fremmest deportere enhver der ikke har ret til, at være her. Det indbefatter afviste, og ikke mindst,
enhver der bliver taget i overtrædelse af landets love.

Det er utrolig svært, hører man fra politisk side, da mange lande ikke vil modtage egne borgere.
Jamen, så må de interneres, som man gør i Ungarn. Så skal der nok ske noget, og tilstrømningen
vil mindskes.

Aller bedst ville det dog være, som Tommy tidligere har foreslået. Forbyd islam i Europa. De fleste
af jer, som er tilbage her på Kandu, husker tilbage til før 90erne, hvor man levede i uskyldig
uvidenhed om islam. Er der nogen som vil påstå, at det ikke var et mere chamerende Danmark.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-17 12:58

Citat
Jeg har, som Svend nævner, frygtet for droner. Og det vil komme. Forestil jer et fyldt stadion, der
bliver overfløjet med et dusin droner, fyldt med sprængstof.
Sjovt, du nævner det. Lige nøjagtig samme tanke har jeg osse haft - og har!

Jeg ved ikke, om I husker en tråd her på Kandu for et års tid siden - ca.....vedr. droneflyvning...... Hvor jeg skrev, jeg havde skudt en drone ned med haglsprøjten. Dronen blev ved med at overflyve min ejendom, og jeg må erkende, jeg var squ ikke tryg ved at ha' den hængende over hustaget - og samtidig følte jeg mig meget provokeret. Og det værste er, dronelortet er lydløst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-17 13:33

Måske det ville være godt med en frekvens-forstyrrer. Hvis de droner ikke aner hvor de skal hen - falde de vel ned på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-17 16:15

Citat
Terror kan begås af mennesker fra alle religioner, mener Københavns biskop. Han har vænnet sig af med at antage, at terrorister er muslimer.

- Der er et voldspotentiale i alle religioner.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-04-12-biskop-har-vaennet-sig-af-med-fordom-kristne-er-ikke-bedre-end-muslimer
Sådan siger Biskop og overhykler i Dansk Folkekirke.

Havde jeg været medlem af Dansk Folkekirke, havde jeg meldt mig ud, Prompte!
Biskopperne er efterhånden så dhimmificeret, at pleasning af ørkenideologien er mere reglen end undtagelsen.

Når overhykleren udtaler: "Terror kan begås af mennesker fra alle religioner"
Er det forsåvidt et vrøvleargument - udtalelsen er ene og alene pleasning af voldsideologien islam. Alle mennesker har jo en eller anden form voldspotentiale i sig. Selv pigespejderbevægelsen "Blå Mejserne" - Ja, selv gamle fru Hansen er voldsparat, når nok er nok.

Dér, hvor hykleren vil hen, er, at sammenligne religionerne ved at sige, at Kristendommen - eller andre religioner - er lige så menneskefjendsk, kvindeundertrykkende og voldsparat som islam - intet er mere forkert.

Hykleren er i bund og grund sat til at varetage kristendommens interesser via Folkekirken, intet andet. Skomager bliv ved din læst, kunne slutbemærkningen lyde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-17 16:37

Jeg er ikke IT-iot for ingenting!

Personligt ville jeg have placeret 'bomberne' MIDT på vejen .Sgu da ik' i 'Siden':

AMTAØRER ...med andre ord
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-17 16:40

Rettelse:

Citat
AMTAØRER

.. Amatører ..( https://da.wikipedia.org/wiki/Amatør ) ...for dælen da også!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-17 16:43

Hvorfor sprænge en vejside af? ...når man nu lige så godt; kunne rydde HELE vejen?

Spild af god Krudt!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-17 20:35

Citat
AMTAØRER

Citat
Hvorfor sprænge en vejside af? ...når man nu lige så godt; kunne rydde HELE vejen?

Molo, for satan da. Sæt nu den mad-sherry tilbage hvor du tog den fra. Sådan en fætter er beregnet til MADEN. Ganske få dråber for at sætte lidt pif i smagen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-17 21:44

Det er ikke mad-sherry, men derimod molo's nye computer, som er så hurtig, at han bliver svimmel.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-17 23:43

Man kan se det for det indre øje: En håndfuld arabere med trykluftsbor i færd med at lave et hul midt i asfalten.

Mvh.
Tonganeseren

Fremtiden ser lidt "sur" ud.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 14-04-17 07:49

Citat
Man kan se det for det indre øje: En håndfuld arabere med trykluftsbor i færd med at lave et hul midt i asfalten

Det billede kan jeg ikke kalde frem. Jeg har aldrig, med egne øjne, set en araber udføre fysisk arbejde.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-04-17 10:49

Nej herrefolket udfører skam ikke manuelt arbejde, det gør de europæiske skatteydere for dem.

Sidste tal viser, at det er ca. 40 milliarder (+) herrefolket koster de skatteydere.
40 milliarder!!! Så forstår man bedre at Efterlønnen blev afskaffet. Der kan jo ikke være råd til velfærd for de danske borgere, hvis der også skal være råd til kulturberigelse.

Mvh.
Tommy
Skaffedyr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-17 10:53

Tommy - du kan vist ikke stave.

kulturberigelse > kulturforringelse

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-04-17 12:42

Citat
kulturberigelse > kulturforringelse
Jeg må give dig ret. Godt set !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-17 14:06

Tonganeseren & Reset -> Nu gør I jer dummere end I er!
Citat
En håndfuld arabere med trykluftsbor i færd med at lave et hul midt i asfalten.

Har I andrig hørt udtrykket: En muldvarp?

Nede fra og op. Man borer sgu da ikke huller først. Næeh... man tunnellerer
(Vist nok et ord jeg selv har fundet på?)

Man benytter en af de dersens computerstyrede selvborende tingester, som man f.eks. udlægger og trækker kabelføringer med, når man vil undgå at grave på tværs af en trafikårer 'oppefra'.

Så slipper man for at arbejde selv!

Ned i et hul med 'sjoveren' (...kan gøres fra f.eks. en nærliggende kælder). Put, put, put ...med strøm fra en dieselgenerator eller el-nettet, tilsluttet en elektro-hydraulisk pumpe med tilhørende kabelstøder. Computeren som styrer selve mekanismen fem til 'målet'?
Det er såmen hyldevare i entreprenør/ingeniør kredse og kan betjenes af en 10 årig skoleknægt.

Så skulle denne midtvejsbombe være placeret korrekt!
Hvor svært kan det være?
DUMME TERROR ARABERE ..alle til hobe
*LOL* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-17 14:15

Apropos Droner:

Amerikanerne skød en IS drone til 2.000 kr. ned ...med et Harpoon missil til 20 millioner kroner! Smart ik'?
Det er dét jeg hele tiden har plæderet for mht. indkøb af såkaldte kampfly. Hva' ska' vi bru' dem til?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-17 14:28

Skal vi kun købe disse flyvende kalkuner:

..fordi vi skal øge NATO forsvarsudgifterne? ..eller kan vi få bedre isenkram for samme penge?

Svenske jagere (JAS 39 Gripen) kan fås til en 1/3 del af prisen. Samtidig kan den operere i arktis, lande og lette fra en alm. landevej eller græsmark, sågar sne/is og kan tankes op af en alm. tankbil.

De næste 1/3 af budgettet kan så bruges på droneforsvar, efterretningsvæsen og cyberkrigere.

Sidste 1/3 del på humanitære opgaver.

Vi ER iøvrigt indtrådt i EUROPOL samarbejdet, så 'den' holdt heller ikke vand, da blå blok prøvede at skræmme os til at stemme JA ved sidste EU valg. Det blev som bekendt et NEJ. Danskerne er heldigvis klogere end politikerne

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-04-17 01:04

Citat
Har I andrig hørt udtrykket: En muldvarp?

Ikke i den forbindelse. Du skræmmer mig med din indgående viden om anbringelse af bomber.
Eller håber i det mindste, vi er på samme side.

Citat
Det er dét jeg hele tiden har plæderet for mht. indkøb af såkaldte kampfly. Hva' ska' vi bru' dem til?

Kan kun give dig ret. Vores "luftvåben" er ikke andet end en gang show off, der skal bevise vores berettigelse i NATO.

Citat
Det blev som bekendt et NEJ. Danskerne er heldigvis klogere end politikerne [Glad]

Lige netop i EU spørgsmål, viser danskerne ofte god dømmekraft. At det så ikke fuldt ud gælder, når vi taler om muslimsk invasion, undrer og bekymrer mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-17 08:07

Reset -> Selvfølgelig har jeg naturligvis en vis ekspertice i folkeforførelse, udrensning og nedslagtning af modstandere.
Jeg stemme jo på Putin
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-17 16:57

Lorteflyet F-35 og vejsidebomber er at sammenligne med: https://da.wikipedia.org/wiki/Maginot-linjen
Det/den/de kan omgås.
[ Hitler indvaderede Frankrig via Belgien ...som nogen måske husker? ]
Så var dén skid slået!
Mit råd til militær '-eksperterne' og '-strategerne' ?
Brug dog den indvendige side af hovedet,samt de midler vi har stående til rådighed og lad være med at forudse og bekæmpe en ' Fjende'.. som ikke findes!
Spørg dog MIG !!!
5. Kolonne
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-17 17:11

Ps. Jeg er et 100 % sikker på; at Kaptajnen også synes, at jeg og mine rabiate meninger bedst bekæmpes/neutraliseres med umådeholdne store mængder af; Sherry og [YOUTUBE]RØD[/YOUTUBE]vin !!
..ik' os?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-17 17:14

Citat
[YOUTUBE]RØD[/YOUTUBE]vin

NIX ... : RØDvin

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-17 17:25

..selvom : Hvidvin heller ikke er at foragte. Lad mig minde om:

https://www.vildmedvin.dk/markus-molitor-haus-klosterberg-riesling-2015.aspx?gclid=COK9-YKkqdMCFUJEGAodqj8K9w#

JA.. det er en REKLAME ..og der kommer een mere her:

https://www.laudrup.dk/da/hvidvin/kubler-breitenberg-riesling/?gclid=CN3Bmp6kqdMCFRJfGQodxLwNqA

</MOLOKUGLESKØR>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-04-17 19:44

Citat
Ps. Jeg er et 100 % sikker på; at Kaptajnen også synes, at jeg og mine rabiate meninger bedst bekæmpes/neutraliseres med umådeholdne store mængder af; Sherry og [YOUTUBE]RØD[/YOUTUBE]vin !!
Ja ja, det er godt med dig Molo.

I anledning af, at jeg er hjemkommet fra Merkel-land forhøjer jeg indsatsen med 100 påinger.

Tak til grænsekontrollen fordi de passer på os..... Så en bil fyldt op med herrefolk blev vinket ind til nærmere kontrol. Nu bliver de stakkels betjente sikkert overfuset med ord som; Racister, fascister, danskersvin, sønner af ludere, osv osv osv....

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 17-04-17 20:09

Citat
Tak til grænsekontrollen fordi de passer på os.....

Ja. Tak for det. Alt imens forsøger den Italienske kystbevogtning, at agere hjælpere for menneskesmuglerne. Denne weekend har man bjerget 6000 i havsnød.

Ifølge den Internationale Organisation for Migration (IOM) er mere end 32.000 migranter og flygtninge kommet via Middelhavet til Europa i går.

Invasionen går efter planen. Det europæiske politikere ser tilfredse til, og gør absolut ingenting.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-17 20:21

Dengang vi luskede over grænsen med lidt varer, var grænsefolkene ikke dem holdt mest af.

Men nu elsker vi dem, og holder gerne lidt kø, så de kan kigge på os alle sammen.

Ps. - Gisp og tænk hvis der en dag er så mange, at der kan laves "erdovan" afstemning i DK

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-04-17 20:27

Citat
Denne weekend har man bjerget 6000 i havsnød
Når invasion-tropperne er reddet, skal de selvfølgelig sejles tilbage hvor de kom fra.

Citat
Invasionen går efter planen. Det europæiske politikere ser tilfredse til, og gør absolut ingenting.
Jeg kan kun give dig ret! Det er fuldstændig sindsygt, det der.

Et flertal af tyrkere i Danmark, har stemt til fordel for Erdogan. Jeg er målløs!! Hvad laver de i Danmark ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-17 21:12

Hvad med at sende de tyrkere i Danmark, der har stemt på Erdogan s diktatur lov
tilbage til Tyrkiet og kun beholde de liberale/sociale,meneskelige tyrkere her i landet?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-04-17 13:22

Citat
Hvad med at sende de tyrkere i Danmark, der har stemt på Erdogan s diktatur lov
tilbage til Tyrkiet og kun beholde de liberale/sociale,meneskelige tyrkere her i landet?

Nu er afstemningen nok hemmelig - det bliver svært at finde den enkelte synder

Det store forkromede 1000 kroners spørgmål er nok; Kan islam i det hele taget forenes med europæisk kultur og levevis ? Hvis ikke, kan der så ikke findes en bedre måde at brænde 33 - 40 milliarder af på..? Hvad med et par super-sygehuse - eller tidligere pensionering af vores nedslidte Håndværkere og ufaglærte arbejdere..? Eller, måske mere personale i vuggestuer, børnehaver, sygehuse, plejehjem/ældrepleje...? Der er da ellers nok at bruge penge på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-04-17 18:44

Hvis vi ser bort fra talsystemet 0 - 9, terror, 72 imaginære jomfruer, sharialov og halshug, hvad har den arabiske verden ellers opfundet..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-17 19:14

Jo Tommy, den arabiske verden har beriget os med meget,
i mange århundreder var de forud for os europæere.

Det var vist Hittierne der først brugte jern,
dengang romerne brugte bronche og vi stenøkser.

Hvis du har besøgt Alambra i Spanien vil du vide hvilken kultur de have før os?

Og fine kameler, unikke heste, arabere, telte og sandaler, ja vi har meget at takke dem for.

Synd at de på det sidste er blevet afledt af nogle med diktatoriske tendenser,
det værste er det arabiske kvinde syn...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-04-17 19:39

Altså alkymister i oldtiden.
Citat
Og fine kameler, unikke heste, arabere, telte og sandaler, ja vi har meget at takke dem for.
Nok ikke araberhesten, den race blev fremavlet i Østrig Ungarn. (Hvor sjovt det end lyder)
Så er der telte og sandaler tilbage....jooooe....jaaaaaaae.... Knuthenborg Safaripark kan nok bruge kamelerne...... Sandalerne....Joooooooe såmænd, på en varm sommerdag........ Telte...jo jo jo, såmænd da, også en brugbar opfindelse.

Hvis vi bruger tidsregningen 18århundrede - til 21århundrede, hvilken opfindelser..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-17 20:53

Ingen mig bekendt, jeg måtte gå et par tusinde år tilbage for at finde opfindelser derfra.

Jeg har spillet golf i Tyrkiet, solet mig og badet på sydkysten,
men ikke noget man kan opleve bedre end i Sydeuropa.

Og så kan jeg ikke lide mentaliteten, bare man kikker på noget, så
Hvad er det vær for dig?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-04-17 21:19

Citat
Og så kan jeg ikke lide mentaliteten, bare man kikker på noget, så
Hvad er det vær for dig?
Mine feriesteder er Tyskland, Østrig, Schweiz, England, Skotland. Sidst, men absolut ikke mindst, jeg elsker at besøge USA - ikke storbyerne, men de små flækker i midtvesten. Der er menneskelig varme, hygge, og omfavnelse - og alt hvad der ikke er direkte forbudt er lovligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-17 18:22

De arabiske 'lærde' var ret dygtige til at skrive af fra Grækere, Fønikere. Indere ..og andet 'godtfolk'.
Dygtige 'oversættere' i 800 -> 1.400 tallet:

https://da.wikipedia.org/wiki/Arabisk_matematik

Det må man lade dem!
Smart nok..? Så futtede de selv det meste af egen litteratur af.
http://synopsis-olsen.blogspot.dk/2011/01/alexandria-biblioteket-hvad-skete-der.html
Citat
araberne under Kaliffen Umar, ødelagde Biblioteket i Alexandria, kort tid efter erobringen af Ægypten i 639 evt. Beretningen fastslår at Kaliffen kendte til insitutitionen, og erklærede at hvis bøgernes indhold ikke stemte overens med Koranen, så var de overflødige, og hvis de var uenige med Koranen, var de som frafald. Under alle omstændigheder var de værdiløse og skulle ødelægges. Bøgerne fra Biblioteket kom på et bål - og benyttedes til at opvarme paladsets bade.

Kilde: http://synopsis-olsen.blogspot.dk/2011/01/alexandria-biblioteket-hvad-skete-der.html
Den harmonerede ikke rigtigt med Koranteksten!
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-04-17 21:40

Nå, vi skal ha' lukket tråden.
Igen igen har Reset overblikket - og ved, hvad hele den fejlslagne muslimske indvandring indebærer.

Atter engang, tak for svaret Reset. Du har da, om nogen, det kølige overblik.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 19-04-17 23:34

Selv tak, og i lige måde Tommy. Heldigvis ser det da ud til, at der er ved at gå en prås op for flere og flere. Måtte det vare ved, så næste valg kunne give et beslutningsdygtigt folketing, som satte Danmarks fremtid på dagsordenen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-17 12:45

Jeg MÅ simpelthen bare diske op med en lille reportage om; hvorfor vi bør kigge os omkring
...inden vi binder os til et Amerikansk 'forsvars-system' som de 'nye' kampfly:

ØSTEN ér RØD!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-04-17 19:35

Det er ikke russerne der er problemet, det er den islamitiske invasion!!!
Russerne har hverken råd til - eller militært isenkram nok til føre krig mod Nato.