/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænding
Fra : omahexen
Vist : 250 gange
200 point
Dato : 26-02-17 08:24

Jeg har forsøgt at brænde en CD som mp 3 på min nye PC.Når jeg har min brændingsliste,og vil overføre til disken,vil den kun acceptere ca.26 numre (normal længde) den CD,som jeg vil brænde på,er en 700 MB.Jeg har på min gamle PC kunne brænde en MP 3.Jeg bruger Windows media player,og Win 10.Skal jeg bruge en anden type CD,eller hvad er problemet ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-02-17 09:26

Hvis du nu først lægger alle de filer du vil brænde ind i en folder, højreklikker på folderen og vælger egenskaber, så kan du se hvor meget det hele fylder. Så kan du i første omgang få styr på om det hele kan være på skiven.

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-17 10:26

Jeg kan ikke lige huske hvordan, men du skal brænde filerne som datafiler. Windows Media Player brænder så vidt jeg husker altid i "musik-format".
Jeg bruger derfor http://www.freerip.com
Som altid, når man henter "Free", skal man holde grundigt øje med flueben, der siger, at man vil have installeret alverdens ragelse med. I dette tilfælde skal du klikke på "skip" og i næste windue "skip" en gang til. Så kan du hente programmet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-02-17 11:00

Jeg tror ThomasCSR har ret i at du ikke får filerne konverteret korrekt så de gemmes i et forkert format. Jeg går ud fra at det er musikfiler du vil lægge på en skive, når du skriver mp3 filer. Jeg mener faktisk at der er en rip funktion i mediaplayer. Følgende er på en PC med Windows Vista og Mediaplayer version 11.0.6002.19378 fra 2006, om der er lavet ændringer siden, ved jeg ikke, da jeg ikke har adgang til min Win 10 maskine her hvor jeg er lige nu.

Når du har isat en musik CD, så kig øverst ca. på midten i Media player, der er der et menupunkt der hedder "Kopier fra CD ("rip"), når du klikker på pilen nederst på denne "Knap" kommer der en undermenu, hvor du vælger format - MP3, som standard står den til WMA som fylder forholdsvis meget. Bithastighed bør minimum stå til 128.
Hvis du vælger menupunktet "Flere indstillinger", kan du bestemmer hvor de rippede filer placeres.
Når du er færdig med at rippe, skal du så bare brænde numrene over på en CD, med det i Windows indbyggede brænder program eller downloade BurnerXP, som er et udmærket gratis brænder program. Det virker i alle Windows versioner.
https://cdburnerxp.se/downloadsetup.exe

Her er noget hos Microblød: https://support.microsoft.com/en-us/help/15062/windows-burn-rip-cds

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 27-02-17 19:45

Tak for svaret ThomasCSR. Jeg kunne brænde filerne som "data",udmærket kvalitet,men man kan ikke overspringe numre på bilradioen,men det kan man leve med.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-02-17 20:33

Du kan ikke springe i numrene lige præcis fordi du har brændt som data, når du gør det har du i princippet gemt som en sammenhængende fil. Du skal rippe numrene til mp3 først så gemmes de som enkelte musikfiler.