/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Figurer
Fra : omahexen
Vist : 322 gange
200 point
Dato : 18-02-17 19:31

Hvad kalder man den form for bevægelse,hvor mennesker bevæger sig rykvis ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-17 19:45

Robotsimulering............og jeg har set et par gode af slagsen.
Men det er nok ikke det du tænker på.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-02-17 07:21

spørg pewdiepie, han ved alt.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 19-02-17 08:31

Jeg tænker på de "kunstnere"ofte helt i hvidt,som bl.a.står på gågader m.m.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-02-17 09:00

Mimikere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-02-17 09:02

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-17 14:50

Et fænomen som blev 'opfundet' i 80'erne og kaldes: "Electric Boogie" eller "Break Dance".

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-17 14:52

Ps. ...nu om dage kalder man vist blot denne form for bevægelse til 'rytmik' for "Moves".

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-17 15:08

Undskyld stavefejlen
Det hedder naturligvis ikke 'break' ..som betyder; utæthed/læk, men BRAKE-dance. Hvilket hentyder til at brake betyder stop eller afbræk/gå itu. Brake-dance indeholdt samtidig også flere acrobatiske elementer. Dette udsprang af 'moden' med fredelig STREETFIGHT mellem rivaliserende grupperinger i gademiljøet. Så som at snurre rundt på hovedet (issen), ryggen eller flik-flak,'ormen' mm. for at vise hvor fysisk kontrolleret og stærk man var.

Så svaret må blive: Electric boogie ...eller Electric moves.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 19-02-17 19:38

Jeg har prøvet jeres forslag,men uden held.Jeg prøver lige at forklare det lidt bedre,det drejer sig om personer,der kan stå bomstille i længere tid uden at bevæge sig,jeg har engang set det i" skjult kamara." Folk bliver ganske forskrækkede,når de opdager,at det ikke er en figur.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-17 09:16

På dansk "levende statue"

https://www.youtube.com/watch?v=dmDshvwUG_s

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-17 09:28

https://en.wikipedia.org/wiki/Living_statue

Jeg oplevede det i Barcelona. Utroligt, at de kunne stå stille, i så lang tid. De bevægede sig, når der blev lagt penge til dem, for så igen at stå helt stille. En oplevelse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-17 09:35
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-17 11:52

Denne robot-simulering så jeg første gang i Bellacenter på amager til en biludstilling.
Han stod og kiggede på en bil og og gik pludselig hen og hilste på en tilskuer.
Det er mange år siden og han bevægede sig nøjagtigt som en robot.
Rundt omkring på feriestederne - især Spanien er der ret mange af disse statuer.

Ps. Min kone mener også at jeg kan sidde stille uden at røre en finger i lang tid............
og tjene en skilling.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-17 19:49

Det kan også være det, der kaldes MannequinChallenge

https://en.wikipedia.org/wiki/Mannequin_Challenge

omahexen, hvordan så de "figurer" ud ? Var de udklædt eller bare dem selv, der stod helt stille ?

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 20-02-17 20:14

Tak for svaret ans.De klip med snemanden er virkelig gode !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-17 16:46

Nåehh.... Jeg troede du mente noget i stil med dette:

</MOLOKYLE>