/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Overvågning
Fra : svendgiversen
Vist : 260 gange
100 point
Dato : 07-02-17 15:14

Vor nærmeste nabo har fået video overvågning,
der også dækker vor indkørsel og dele af vor private have.

Ikke fordi vi har noget imod det,
det kunne jo være en fordel hvis vi også fik uønskede gæster,
men er det lovligt?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-17 15:25
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-17 16:06

Ved det ikke, tror det ikke.

Men....da vi for nogle år siden, fik monteret to udendørs lamper, med Bevægelsessensor, forklarede elektrikeren, at den absolut kun måtte dække vores egen indkørsel.

Det er jo så, to forskellige ting. Og måske var det bare for, at lyset ikke skulle tænde, hvis der løb en kat i naboens have.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-17 16:26

>Det er selvfølgelig heller ikke tilladt at overvåge hvad der sker på din nabos grund.

Det anede mig, men vi har ikke tænkt os at klage.

Jeg ved ikke om naboen på den anden side,
der er endnu mere overvåget end os, vil gøre det.

Og om overvågning af offentlig vej,
naboens tre video kameraer peger alle ned mod Gendarm Stien,
noget af det mest offentlige vi har her i Sønderjylland.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-17 23:24

Citat
Ikke fordi vi har noget imod det,

Så lad ham optage hvad ham vil - de optagelser der bliver lavet, kører som regel i LOOP og bliver automatisk slettet efter XX antal timer og afhængig det system han bruger.
Citat
det kunne jo være en fordel hvis vi også fik uønskede gæster,
men er det lovligt?

Hammer ULOVLIGT.. alt hvad der foregår i ´privaten´ er HELLIGT - med mindre hækken/ hegn er nede i græshøjde - og hvor til?fældige turister kan tage billeder - de må dog ikke offentligføres uden tilladelse.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-17 10:26

Tak for svaret molokyle.