/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Livet er for kort til Kandu
Fra : ingelein
Vist : 303 gange
50 point
Dato : 21-01-17 11:58

Jeg har fået mange gode svar og også nogle hug på Kandu. Men den sidste tids lange ventetider på at der i det hele taget dukker noget op på Kandu på min ellers hurtige PC, gør at jeg har besluttet fremover kun at stille spørgsmål. Hvem gider ofre minutter af deres liv på at vente på svar, som man kun har interesse i, fordi man ønsker at hjælpe spørgeren.
Hvorfor er Kandu hurtigere på min Ipad, mens den på PC næsten altid kommer med Time out.?
Ingelein

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 21-01-17 12:17

kandu er et gammelt system der ikke bliver veligeholdt, det er fra før man kunne stille google de samme spørgsmål og få svar med det samme, det er efter hånden bare et spørgsmål om religion enten kan du li kandu eller osse spørger man google og får svar med det samme. eneste forskæl er at her er der en person bagved, hos google er der ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-17 12:20

Måske fordi Ipad henter siden som en mobilside.. som jo ikke fylder så meget som en almindelig webside.

Kandu kører virkeligt dårligt, svinger en del - men alligevel total langsom.
Og som regel (syntes jeg) midt på måneden.

Man kan da også se det antal brugere/spørgsmål der stilles er faldet til næsten et par stykker pr dag - gamle brugere gider ikke ventetiden.
Selv kigger jeg bare ind, når jeg ikke har andet at bruge tiden på.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-01-17 12:27

Ja, det lakker vel mod enden af Kandu
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-01-17 12:28

Nb. Jeg kan se at det er ret egoistisk at forvente svar på mine spørgsmål, når jeg ikke selv gider svare andre spørgere. Sorry.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-17 15:53

Og hvad er så alternativet?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-01-17 16:11

Google eller thema specifikke fora, også på engelsk eller tysk.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 50 point
Dato : 22-01-17 01:12

Kommer her kun af nostalgiske grunde. 14. år, med mange gode oplevelser, især Small Talk kategorien lørdag aften, kunne være ganske underholdende. Men som Fox skriver, så kan man hurtigere få svar på et spørgsmål via Google.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-17 13:07

Jeg har tidlige foreslået et alternativt, velfungerende, kandu, men det har jeg opgivet.

Vi går til Fitness om vinteren, tidligere på en skole med gamle maskiner,
nu i en tidligere industrihal med nye maskiner.

Men der kommer ikke så mange, et stigende antal motionister vender tilbage til skolen,
årsagen er at de overvejende går til fitness for at snakke med andre motionister,
og dem er der flere af på skolen, med mere hygge plads.

Og sådan er det også med kandu,
trods manglende vedligeholdelse bliver gamle kandu brugere hængende,
indtil kandu en dag falder helt fra hinanden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-01-17 13:59

Citat
Livet er for kort til Kandu

Jeg synes nu, den føles længere. Minutterne virker lange, mens man sidder og venter.

Og så har jeg vænnet mig til, at trykke CTRL + A og CTRL + C og hvis nødvendigt CTRL + V.

Så man ikke skal forfatte teksten to gange, hvis Kandu nægter at sende.
Skal man igang igen, med at skrive teksten, kniber det jo med at huske, hvad man skrev første gang.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-01-17 14:42

Det er mere ventetiden jeg øffer over. Når man vil kalde et svar frem, som er adviseret på e-mail, går der noget tid......... og så kommer beskeden om "time out". Det gider jeg simpelthen ikke vente på gang på gang.
Så er det faktisk hurtigere at logge sig ind på kandu og derefter blive ved de spørgsmål man har stillet og hoppe fra det ene indlæg til det andet.
Jeg synes også som Svendgiversen at det er lidt hyggeligt at udveksle synspunkter mellem os gamle. Gad vide om vi skulle starte en FB Kandu gruppe -, hvis den ikke allerede eksisterer?
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 01-02-17 22:24

Tak for svaret Reset.