/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Farveller Polle
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 11-01-17 19:21

Farvel og tobak til Barack Hussein Obama.
Igennem 8 år har den vestlige verden – mere eller mindre - været regeret af en stor-grædende præsident, som har lige så let til tårer som en hysterisk rejekælling. Obama Husseins feministiske politik har ført til pleasning af hele den rabiate muslimske verden. Obama's øllebrøds-politik og rundkreds samtaler i gulvhøjde i bedste småbørnspædagogiske stil, har snarere ført til nedsmeltning end en opstramning af al sund logik, og hvor samtlige hvide mennesker pr. automatisk er racistiske.

USA har i den grad mistet indflydelse overalt i verden. Rusland driver rundt med stormagten efter forgodtbefindende. Mellemøsten står i brand. USAs forhold til Israel og til Europa er blevet forværret. Obama lader sig snyde af iranerne, samt efterladt amerikanerne en gæld på 19.000 milliader dollars.

Farveller Barack Hussein Obama. Hils godt og ha' det hjemme.

Danmark bør undskylde for slaveriet på De Vestindiske Øer
Mener kultureliten med Claus Bryld, historiker, professor emeritus i spidsen for hylekoret. Dronning Magrehte skal være den, der undskylder for hele det danske folks vegne.

Ja, altså........Jeg -eller min far og mor, samt bedsteforældrene har ikke bedrevet nogen form for slaverier ! Sååååååå, jeg kan næppe tænke mig, at jeg – aller andre, der er født efter slaveriet ophør skylder nogen form for undskyldning.
Såååååååååååå......... hus forbi, Claus Bryld. Men du personligt, kan sikkert finde en eller anden du skylder en undskyldning.

Volden er faldende !!
Ordene tudes direkte ind i øregangene på folket med håbet om, at folket så også tror på det. ”Volden er faldende” Gu' er den ikke nikke nej! LØGN i den grad. Danskerne har aldrig oplevet så meget vold som vi gør nu.

Til sidst.
Ikke nævnt et ord om EU, men det skal nok komme.
____________________________________________________

Husk, det er smalltalk, så bare klø på.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-17 19:35

Er det skjult reklame for de nye borgerlige?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-01-17 19:45

Jeg tror,at du lige skal vente på,hvad Donald Vladimir Trump finder på !

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-17 19:46

Citat
Er det skjult reklame for de nye borgerlige?
NEJ!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-17 20:15

Og jeg husker Martin Luther King, "I have a dream".
Obama var jo lige den drøm der gik i opfyldelse.

Men der er mindst lige så stor racehad som før Obama kom til magten.

Min niece er gift med en stor, sort neger i LA Californien,
og her ser også de sorte ned på meksikanerne.

Det samme gør Trump, selv om han har udnyttet dem groft.
Vi er nu svækket i forhold til Putin, der har støttet ham.

Og med den store kulde i Grækenland og andre sydeuropæiske lande,
dør tusindvis af flygtninge af kulde i tynde telt lejre, noget vi ikke kan være bekendt.

Selv støtter jeg Merkel og hendes menneske syn.
Men også hun er nu presset.

Og der bliver aldrig fred i mellemøsten, ikke i vor tid...

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-17 20:42

Jamen det bliver da en lise for sjælen, når muslimen smutter ud af Det Hvide Hus. Den ringeste præsident i mands minde. Om det bliver bedre med den næste, er svært at forudse, men det kan da næsten ikke blive ringere. Det må også fryde Israelerne, at få en kristen tilbage i førersædet.

Undskyld, undskyld, undskyld. Det selvhadende venstreradikale feminist segment har så helvedes travlt med, at den hvide mand skal sone forfædrenes synder. Gu skal vi da ej. Det har vi ingen lod eller del i.

Med hensyn til volden, så har du ret. Sidst det blev fremhævet, var det baseret på hvor mange henvendelserne skadestuerne havde fået. Den var faldende, men selve den anmeldte vold, var stigende. Altså løgn, løgn og atter løgn.
Ren og skær damage control for at berolige befolkningen om hvor rædselsfuldt indvandringen ødelægger Danmark.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-17 20:56

Jeg glemte et par ting, min kone var i Sydafrika før min tid og nåede at hilse på Mandela,
hvad har vi, den hvide mand, ikke gjort mod andre, apartheid, eller hvad det nu hedder.
Der var bænke og busser kun for hvide, nu dør afrikanere fra det varme Afrika af kulde her.

Og Ja, USA har mistet indflydelse,
men hvordan har de behandlet de oprindelige indboere, indianerne?

Jeg har en kollega der har lært sig russisk,
det er et meget rigt sprog med mange nuancer.

Også her har vi vist medvirket til et vestligt tsar regime, der førte til oprør og kommunisme.
Efter Lenin og flere andre kammerater, Stalin og nu Putin.

Sandsynligvis bliver hverken de eller Trump familiens arvtagere,
dem der bestemmer fremover, det gør snart de skævøjede, og gør det noget?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-01-17 23:58

Citat
Og jeg husker Martin Luther King, "I have a dream".
Obama var jo lige den drøm der gik i opfyldelse.
Nej, nej og atter NEJ! Martin Luther King redegjorde for sine drømme og visioner om en fremtid i USA hvor alle, uanset race, kan leve sammen i harmoni som ligeværdige borgere.
Den havde ikke meget med negerpræsidenter at gøre. Jeg bruger ordet "neger" fordi Martin brugte selv ordet.....Masser af gange.

Citat
Selv støtter jeg Merkel og hendes menneske syn.
Men også hun er nu presset.
Merkel har et dårligt menneskesyn. Hun er ved at ødelægge hele Europa. Det lykkedes ikke for tyskerne før og under 1. verdenskrig. Heller ikke under 2. verdenskrig, nu prøves der så for 3. gang. Om det lykkedes denne gang..? Tjaaae sandsynligheden taler for det - desværre.

Citat
nu dør afrikanere fra det varme Afrika af kulde her.
Mit råd til dem skal være: Rejs tilbage og få varmen.

Må I sove behageligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-01-17 00:23

Muslimerne er farligere end nogensinde, og iranerne er det mindste problem da de er shiaer og ikke nær så agressive som sunnierne og de andre, desuden er de i undertal hvis det kommer til alvorlig krig mellem de to store fraktioner, de har snerret ad hinanden siden 1400-tallet.
I Iran er der mindre enklaver af både jøder og kristne som lever i fred i området, de er hundreder af år gamle, men var nok også væk hvis der var kommet en storkrig på iransk territorium, og Iran sørger for at holde Al Queda og andre ekstremister ude.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 12-01-17 19:40

Citat
Og med den store kulde i Grækenland og andre sydeuropæiske lande,
dør tusindvis af flygtninge af kulde i tynde telt lejre, noget vi ikke kan være bekendt.

Endnu en ting, som den hvide europæer skal have dårlig samvittighed over. Ikke mig, nej.
Jeg kæmper stadigvæk, med at forstå, hvorfor de skal rejse 4000 km gennem 6-7 sikre lande,
for til sidst, at lande i feks Danmark. Man kunne selvfølgelig argumentere for, at den sindssyge
østtyske kælling, som udsendte invitationen, tog sig af dem. Men som du selv siger. Hun
er presset. Med god grund.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-17 19:50

Reset, jeg havde i går kun 21 grader i min stue, og trykkede så på varme pumpen,
så i dag havde jeg 23 grader og trykkede den anden vej på kun 22 grader.

Hvordan tror du de stakkels flygtninge har det i tynde telte uden varme?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-01-17 21:18

Citat
Danmark bør undskylde for slaveriet på De Vestindiske Øer

Hvorfor det når meget af det er foregår på "jobcentrene" den dag i dag er lige så slemt, de værst syge danskere bliver jagtet til arbejdsprøvninger på ned til 5 minutter, mindre syge skal arbejde 226 timer om året, har ikke råd til medicin under kontanthjælpslofte og en stor flok dygtige ledige og raske helt op til 64 år bliver sendt ud som gratis arbejdskraft 13-26 uger om året hos nærige virksomheder og bliver modregnet i deres opsparede pensioner ..........altimens kriminelle afrikanere og romaer får lov til at gå i fred i årevis på kontanthjælp da de er dækket ind af konventioner.
Vi har fået elementer af kolonitiden tilbage, blot er det nu pæredanskere det går ud over da venligboere insisterer på Danmank stadig skal forsørge meget af den 3. verden hvor borgerkrige og undertrykkelse aldrig holder op.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 13-01-17 09:06

Citat
Reset, jeg havde i går kun 21 grader i min stue, og trykkede så på varme pumpen,
så i dag havde jeg 23 grader og trykkede den anden vej på kun 22 grader.

Kun 21??? Det er den temperatur, jeg sigter efter at ha. Alt over er frådseri.

Citat
Hvordan tror du de stakkels flygtninge har det i tynde telte uden varme?

Tror da det har det koldt. Men, hvad vil du gøre i en verden der bliver forøget med 80. mio mennesker årligt., fortrindsvis i de egne, hvor man i forvejen har problemer med at forsørge sig selv.
Det er skruen uden ende, når mennesker/regeringer ikke selv tager hånd om deres situation.
En ting er sikker. Hvis vi fylder Europa op med overskuddet fra MENA landene, dør vi ganske langsomt, kulturelt såvel som økonomisk.
MENA: https://en.wikipedia.org/wiki/MENA

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 13-01-17 19:54

"Hvordan tror du de stakkels flygtninge har det i tynde telte uden varme? "

Hvis de fryser kunne de jo LØBE hjem, S å får de nok varmen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-17 22:14

Bortset fra at jeres menneskesyn i det bedste fald er uden empati, har i så tænkt over med de konspirationsteorier i så tydeligt dyrker, at det kunne være at der lurer en langt større fare i baggrunden? Vi har aldrig haft så meget overvågning og selv Huxley og Orwell må vel vende sig i deres grav! Hvem vil have en fordel ud af at prøve at sætte splid? Våbenindustrien, menneskesmuglere, narkokarteller, nationalister, eller what ever? Lurer det totalære samfund lige om hjørnet? Det er jeg mere bange for end truslen fra muslimer og væmmeligboer og negre for den sags skyld! Man har jo lov til at tænke selv uden man frivilligt overlader det til grådigheden og de lette løsninger!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-01-17 19:46

Lige en undskyldning over jeg ikke har passet min ”tråd” i nogle dage, men arbejdet skal jo passes og skatten skal betales, ellers er der ikke råd til den velfærd vi alle sukker efter.

I sin iver efter at please kulturberigelsen er der flg. kontingenter i Viby IF Svømning.
Danskere betaler 1600 kroner for en sæson, hvorimod ‘etniske kvinder’ kan få det samme for 1000 kroner, 600 kroner billigere. Eneste forskel er etnisk ophav. Klokkeklar racisme, jf. gældende lovgivning.

Indmeldelsesgebyret er på 100 kr. som betales første gang.
Passive medlemmer betaler 50 kr. pr. år Kontingent børn 1000 kr. for en sæson.
Kontingent pensionister 1000 kr. for en sæson
Kontingent etniske kvinder 1000 kr. for en sæson.
Kontingent voksne 1600 kr. for en sæson.
Aktivitets kontingentet opkræves pr. ½ år.”
Jo jo alt går efter planen.

Jeg er ikke racist, men..../ sæt selv ind …................................................................/

Hahahaha... ordene ”jeg er ikke racist” er ikke mine, men Gentofte/Hellerup venligboernes, som for mindre end et års tid siden udtalte, at de var flove over at være danskere. Nu får de så chancen for at være gutmenchen..... så har det ingen interesse. De vil kun være gode overfor de mennesker naboen har i baghaven.....

I en artikel for et par dage siden læste jeg at disse gutmenchen mente, at disse asylanter hørte til i udkantsdanmark, hvor husene er billige og ejerne af disse småhuse, var fattige og dårlig uddannede. De kunne så passende få fuldskægsbørnene fra kamelland, og samtidig tjene en skilling – så kan vi holde vores aupairpiger. Det er jo også en form for ulandshjælp.

Obama......Gud fri mig vel.
Udtaler, at han deltog i en følelsesladet middag vedr. Hillarrys valgnederlag – og fortsætter; Allerede efter 5 min. måtte jeg have lommetørklædet frem og tørre mine tårer.

Et andet tudefjæs – Stoltenberg.
Soldater og kampvogne fra USA er torsdag begyndt at rulle ind i Polen. Det er den største opbygning af militære styrker siden den kolde krig.
Regeringen i Moskva siger, at det truer Ruslands sikkerhed.
Op mod 3000 amerikanske soldater skal stationeres i Nato-landene Polen, Estland, Letland, Litauen, Rumænien, Bulgarien og Rumænien.

Sig mig, er Nato ved at starte 3. verdenskrig – eller er den allerede i gang..?

Fedegrisen Hjort fra venstre, så eddermugme meget alvorlig ud, da han fortalte de måbende tv-seere, at Rusland havde missiler der kunne nå København....
Er det nogen nyhed..?
Da jeg var soldat i 80/90serne, havde Rusland masser af missiler som kunne nå København.

Det store spørgsmål.
Hvad skjuler fedegrisen..?
Hvad skal regeringen opnå, imens befolkningen har focus på ”de fæle russere”..?

Hvorfor blev der ingen opmærksom rettet imod Obama ,da han hackede og aflyttede Mutti Merkels -og derved Tysklands telefoner/computere..?

Tilsidst skal det handle om små sko – eller små nosser.

Citat
For mere end halvandet år efter, at klinkegulvet i præstegården i sjællandske Glumsø blev genstand for en heftig debat om æstetik og kulturarv, ligger teglstenene stadig diagonalt i et bestemt menighedslokale. Og sådan må de ikke ligge, mener Kulturstyrelsen, der har forlangt, at klinkerne drejes en kvart omgang, så de ligger på langs. Ifølge menighedsrådet i Glumsø-Bavelse-Næsby Sogne vil det koste næsten en halv million kroner at efterkomme kravet fra Kulturstyrelsen.
(TV2)
For helvede da, har vi ikke andet at bruge vores penge på, end flueknepperi.

Citat
Har i så tænkt over med de konspirationsteorier i så tydeligt dyrker, at det kunne være at der lurer en langt større fare i baggrunden? Vi har aldrig haft så meget overvågning og selv Huxley og Orwell må vel vende sig i deres grav! Hvem vil have en fordel ud af at prøve at sætte splid? Våbenindustrien, menneskesmuglere, narkokarteller, nationalister, eller what ever? Lurer det totalære samfund lige om hjørnet? Det er jeg mere bange for end truslen fra muslimer og væmmeligboer og negre for den sags skyld! Man har jo lov til at tænke selv uden man frivilligt overlader det til grådigheden og de lette løsninger!
Hvad hvis du tager fejl.....?
Mig bekendt, så dyrker jeg ingen konspirationsteorier.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-01-17 01:09

Rolig nu lige ven Det jo ikke alle de negre og muslimer der er til fare, det jo sådan set dig selv! 3 % af befolkningen kan da ikke rokke ved din überbevisning? Der er da stadig 97% tilbage? Det er da ikke nok til at true?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 15-01-17 11:15

Citat
3 % af befolkningen kan da ikke rokke ved din überbevisning? Der er da stadig 97% tilbage? Det er da ikke nok til at true?

Hm. Husker da, at en enkelt muslim på det nærmeste lammede Munchen sidste år. Resultat; 9.myrdede, og 27. sårede inden kujonen endelig tog livet af sig selv.
Forestil dig så lige, hvad en større gruppe kunne udrette i et koordineret angreb. Det kalder jeg en trussel.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-01-17 17:19

Citat
Rolig nu lige ven [Glad] Det jo ikke alle de negre og muslimer der er til fare, det jo sådan set dig selv! 3 % af befolkningen kan da ikke rokke ved din überbevisning? Der er da stadig 97% tilbage? Det er da ikke nok til at true?
Kære "lige" ven.
Ja altså, ifølge Berlingskes undersøgelser så er der "blot" 4,1 procent muslimer i Danmark.
Bare alene den procentsats, afviger jo en del fra den verden, du befinder dig i.

Hvorledes forklarer du så disse tal fra Danmarks statistik...?
Antallet af indvandrere og deres efterkommere fra ikke-vestlige lande, der er dømt for kriminalitet er steget eksplosivt: Der er tale om en stigning på 40,4 % - og det drejer sig især om mennesker fra Somalia, Irak og Libanon.
(Kilde Danmarks statistik)

Og nok så væsentligt: En Wilke-måling for Jyllands-Posten fortæller blandt andet, at hele 77 procent af danske muslimer mener at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-01-17 19:33

Pampervældet - eller rottereden, for nu at bruge Pia K's -lige i solar plexus - ord for EU.
Dette pampervælde ønsker nu en fælles EU-hær som skal beskytte EU. Et EU, som pamperne har den frækhed, at kalde for Fredens projekt......Fredens Projekt!!!! Ha ha ha ha ha, skal vi lige lad den stå et kort øjeblik.

EU er tværtimod med til at forringe europæernes daglige tryghed gennem sit forræderiske "Wir schaffen das" og lykkeriderne fra Afrika og Mellemøsten holdt derefter sit indtog i diverse hovedstæder med vold, voldtægter, røverier og andet kriminalitet til følge.
Der var skutte meget ”fredens projekt” over det stunt.

Men til ordet egentlige betydning af ordet, ”Fredes projekt”
EU påstår jo, at det er EU der er garant for freden i Europa, selvom alle ved det er løgn.

Ifølge SIPRI Yearbook, som rummer en oversigt over de 20 største våbeneksportører i verden beregnet ud fra mængden (regnet ud fra såvel kvantitet/antal som militær kvalitet / hvor effektive eller destruktive de er). Som enkeltland er USA fortsat størst, Mange andre EU-lande eksporterer militært isenkram, så selvom USA stadig er godt med i kapløbet, så har de fået baghjul. Men det er ikke en ærefuld førertrøje, EU har trukket over sig. Den er ikke gul, men blodrød. Især når EUs våbeneksport også går til uro- og krigsramte regioner som Mellemøsten.

Forestil Jer, Jean Claude Altid Fuld, være medbestemmende om, hvordan EU-Hæren...........Nej, jeg tør ikke tænke tanken til ende....

Advarsel.
Kære Kanduer. Lad være med at skrive negativt om EU, da EU har oprettet en ”liste” alle kommer på hvis der skrives negativ om EU – og positivt, f.eks. om Rusland.
Iben Thranholm er kommet på listen. Om hun er ked af det? Nej, det tager hun vidst som en hædersbevisning

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-17 20:25

Mig bekendt holdes der i næste uge et første møde i en ny EU bygning til mange millioner €,
Sikkert med behagelig opvarmning.

Måske lige før EU opløses, og hvad har vi så fået ud af det?

Og hvis der ikke mere findes et ansvarligt EU,
hvem skal så tage sig af de mange frosne flygtninge i telt lejre i Sydeuropa??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-01-17 20:43

Citat
Og hvis der ikke mere findes et ansvarligt EU,
hvem skal så tage sig af de mange frosne flygtninge i telt lejre i Sydeuropa??
De skal være i flygtningelejre i nærområderne, som betales af den vestlige verden i form af ulandshjælp. De områder flygtningene kommer fra skal jo bygges op igen, derved er arbejdskraften jo i området.

Citat
Måske lige før EU opløses, og hvad har vi så fået ud af det?
Ja altså, den menige mand har ikke fået noget ud ad det - og har aldrig fået noget ud ad det - bortset fra EU-pamperne. Et alm. menig EU-pamper har i omegnen af 5 mill. i årsgage når div. tilskud regnes sammen. Blyantspenge, rejsegodtgørelser, lejlighed, pampermiddage, osv osv.

Citat
Mig bekendt holdes der i næste uge et første møde i en ny EU bygning til mange millioner €,
Sikkert med behagelig opvarmning.
De pampere har altid gjort det behageligt - især for dem selv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-17 21:12

>De pampere har altid gjort det behageligt - især for dem selv.
Helt enig, og jeg påpeger jo bare en hel afsindig forskelsbehandling i EU.

Og det er ikke bedre i USA, hvor Obamas sociale love nu bliver skrottet.

Håber der stadig, efter EU og Trump, igen findes mennesker med næstekærlighed...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-01-17 21:39

Citat
Og det er ikke bedre i USA, hvor Obamas sociale love nu bliver skrottet.
Ja, dem Obamacare skulle hjælpe, har ikke råd til at tegne forsikringen.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-01-17 09:03

Citat
EU er tværtimod med til at forringe europæernes daglige tryghed gennem sit forræderiske "Wir schaffen das" og lykkeriderne fra Afrika og Mellemøsten holdt derefter sit indtog i diverse hovedstæder med vold, voldtægter, røverier og andet kriminalitet til følge.

Det er der vist ingen tvivl om. Kast et blik på nedenstående fortegnelse.
Nu er al kriminalitet ikke udført af muslimer. Men når Malmø opnår en flot andenplads, tør jeg godt
vove den påstand, at det skyldes den store muslimske befolkning. Det er altså fremtiden, hvor store
muslimske samfund forsamles.
https://www.numbeo.com/crime/region_rankings.jsp?title=2017®ion=150
Citat
Håber der stadig, efter EU og Trump, igen findes mennesker med næstekærlighed...

Synes, vi altid har vist stor offervilje, når det gjalt donationer sydpå. Tror også det vil fortsætte. Hvis vi da stadig har råd. Det vil vi ikke have, hvis hjælpen skal foregå herhjemme. Det er for dyrt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-17 11:18

Har lige løst en kryds og tværs i hjemmet, et af citaterne var:
Had afskaffes ikke ved Had, men ved Kærlighed...

Og det var hverken en muslim eller en kristen, der indså dette, men Budda.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-17 13:20

Rettelse: Buddha.

Måske skulle verden gå over til hans verdenssyn, inden care bliver helt afløst af egoisme?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-17 13:57

Svend, fat det nu..!
Obamacare hjælper ikke de fattige syge mennesker - tværtimod, Obamacare stiller de fattige dårligere i sundhedsvæsnet.
De eneste Obamacare virkelig hjælper er Sygeforsikringsselskaberne, som kommer til at tjene styrtende med penge.

Oveni hatten -hvis man nægter at tegne en forsikring, så bliver man pålagt en ekstra straf-skat. 1. år $95 eller 1% af gross-income per person, 2. år $395 eller 2% af gross-income per person, og 3. år $695 per person eller 2,5% af gross-income.

Vær glad på amerikaners vegne over, at Trump afskaffer Obamacare.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-17 16:31

Trump beskylder nu Merkel for at hun har ladet en million flygtninge komme til Europa,
der er jo endnu flere illegale mexicanere i USA.

Og så skal tyske bilfabrikker betale ekstra told for biler til USA, hvis de er lavet i Mexico.
Og det kommer fra Trump, der i stor stil har udnyttet billig mexicansk arbejdskraft.

Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-01-17 18:18

Citat
Trump beskylder nu Merkel for at hun har ladet en million flygtninge komme til Europa,
der er jo endnu flere illegale mexicanere i USA.

Det vil du vel ikke bebrejde Trump for. Han er ikke indtrådt i embedet. Bebrejd Hussein Obama.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-17 19:23

Jeg bebrejder ikke Trump for de mange indvandrere sydfra,
kun at han har udnyttet dem til egen fordel,
og så fordi han kritiserer Europa for at tage imod langt færre flygtninge.

Ikke i nyere tid har en amerikansk præsident opfordret til splittelse i Europa,
Vi skal jo være gode ved og hjælpe hinanden, i Europa, USA og over hele verden.

>Had afskaffes ikke ved Had, men ved Kærlighed...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-17 19:46

Citat
>Had afskaffes ikke ved Had, men ved Kærlighed...
Det synes jeg, du skulle fortælle Imamerne i Moskeen.
Du kan starte her: https://www.facebook.com/pages/Ja-til-moskeen-i-Grimh%C3%B8jvej/695655083831373

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-17 23:34

Margaret Thatcher kaldte engang Europaparlamentet for ”et Mickey Mouse-parlament”, og samme holdning kom til udtryk i danske Ritt Bjerregaards ”det er jo ikke noget rigtigt parlament”. Nej, det er netop ikke noget ”rigtigt parlament”, for et rigtigt parlament er nationalt og suverænt.

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/andersvistisen/ECE9295034/morten-loekkegaard-og-venstre-giver-sin-stoette-til-bruxelles-vaerste-eufanatiker/

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-01-17 23:49

Citat
Margaret Thatcher kaldte engang Europaparlamentet for ”et Mickey Mouse-parlament”, og samme holdning kom til udtryk i danske Ritt Bjerregaards ”det er jo ikke noget rigtigt parlament”.

Ved snart ikke hvad man skal kalde det der dernede. Rotterede? En ting er sikker; der sidder en masse mennesker, som har et særdeles godt udkomme. F,eks. 3. præsidenter, som vel og mærke ikke er folkevalgte. Det er dog ikke det værste. Det værste er, at de har overtaget al væsentlig lovgivning fra nationalstaterne. Mon ikke det snart får ende.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-17 08:37

Obamacare or ...... what the fuck !

USA er udpræget liberalistisk på begge fløje og næsten hele befolkningen, de får ALDRIG tilnærmelsesvis den danske velfærdsmodel når det angår sundhedssektoren eller andet.
Jeg studerede hjemmesiden lidt der hvor folk skulle oprette sig, der var mange rullebokse for folks behov om de ville have mere eller mindre forsikringsdække af et brækket ben eller af en dyb flænge, småskader er "billige" at få lavet så dem kunne man fravælge for at spare forsikringspræmie, men til gengæld er en fuldforsikring for et par års kræftbehandling med usikkert udfald rasende dyr, det vil selv de rigeste ikke betale 30 års forsikringspræmie til da chancen for at de får brug den er mindre, og sker det endelig kan de let rejse pengene selv.
I princippet ville de fattigste stadig blive hægtet af i Obamacare, det er stadig dyrt at få syet en flænge, de amerikanske læger tager sig mildt sagt godt betalt, men inden Obamacare var der også gratis eller meget billig lægehjælp under de sociale love for dem der ikke havde nogen penge og heller ikke kunne rejse dem, det fortsætter under alle omstændigheder.
Amerikanske læger scorer virkelig kassen og nogle trækker sig helt tilbage når de bliver 50 år., men de har som alle andre læger en lang studenter- og kandidattid hvor de uundgåeligt arbejder på hospitaler hvor de laveste socaile klasser og kriminelle kommer ind ramt af skud eller en flaske whisky i halsen eller med dybe psykiske problemer, AL erfaring kan bruges når de nogle år efter udelukkende kun vil have de stenrige patienter i Beverly Hills.
I debatten om Obamacare glemmer folk tit en væsentlig ting, industrikrisen i USA kar jo kradset i mange år, især bilindustrien har ikke villet omstille sig til mindre biler, og det har KOSTET, se bare Detroit der i dag er en spøgelsesby, som led i besparelser har industrien mere eller mindre fjernet sygesikringen i arbejdernes overenskomster, den dækkede også når folk kom til skade uden for arbejde og fik sygdomme der intet havde med arbejdet at gøre, ergo er/ var ordningen kollektiv for alle de der var i arbejde. "Kollektiv" er et ord som langt de fleste amerikanerne i grunden ikke bryder sig om da det stinker af kommunisme, men det rammer så de allerfattigste selv om de heller ikke kan lide kollektivisme, de anvender sig meget af lokal privat hjælp til maduddeling m.v. det har kørt på skinner i mange år i USA og der er begyndt at dukke mere op i Danmark, grundet regeringens voldsomme indgreb i kontanthjælpen som også rammer de syge hvoraf mange ikke har råd til medicin, det er en direkte forbrydelse, men politikerne er pisse lige glade.
Vi har sygesikringen "Danmark", og der er lige startet en anden som udelukkende dækker tandbehandlinger, fælles for dem begge er at man ikke kan komme ind og omgående få dækket når man har fået et stort behov for medicin eller nye bisser, men "Danmark" er jo gammelt, og meget billig i gruppe 5 som dækker meget, det er sgu domt at mange unge ikke har meldt sig ind, en del er dog med da de kom ind via familien da de blev født, de skal aktivt melde sig ud hvis hvis de ikke vil betale de småpenge, jeg har været medlem i godt 30 år, det har givet underskud for mit vedkommende selv om jeg har fået et par gode beløb til tænder, briller og lidt dyr specialmedicin, men resten er ikke forsvundet i et bundløst hul, netop grundet enkle regler så nogle ikke kan udnytte det, dækningerne hænger også nøje sammen med mere eller mindre offentlige tilskud, "Danmark" giver ikke noget til "okkulte" behandlinger
Men så er der også den fordel at "Danmark" ikke er et selskab hvor direktører og aktionærer skal have snablen langt nede i kassen, og kapitalen ikke bliver sat i lottospil på børsmarkederne.

Apropos bisser har jeg et tip til dem der kunne få brug for det.. For et par år siden indførte regionerne en ordning hvor patienter med et stort forbrug af psykmedicin oog visse andre præparater som bekendt får tænder der bliver skøre som glas, ved ansøgning kan folk få dækket proteser og stifttænder (undtagen guld) hvis de selv betaler 1800 kr pr år, det er på en måde engangsbeløb, når alle folks bisser er ude og de har fået proteser der kun behøver småreparationer kan de stoppe betalingen, den skal falde een gang før eller under behandlingen og kan ikke indbetales i rater.
Jeg skal også have renoveret madskuffen i bunden, den øverste del fik jeg lavet for 15 år siden, men jeg er på kontanthjælp og venter 3/4 år da går jeg på pension, men i mit tilfælde dækker "Danmark" ikke proteserne, kun al det blodige gravearbejde....... av for satan, men det er også en slags penge.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-01-17 20:23

Overskrift i Ekstrabladet:
Skar halsen over på sin egen mor: Dansker risikerer at blive dømt til døden
En 30-årig dansklibaneser risikerer dødsstraf, når shariadomstol i De Forenede Arabiske Emirater i dag behandler sag, hvor han er tiltalt for at dræbe sin egen mor

http://ekstrabladet.dk/112/skar-halsen-over-paa-sin-egen-mor-dansker-risikerer-at-blive-doemt-til-doeden/6492592

Det pisser mig i den grad af, at han bliver kaldt, en dansker.
Manden er ikke dansker, han bliver aldrig dansker - ikke engang en europæer. Manden er pal-araber, og det bliver han ved med at være til hans dødsdag.

Manden har dansk statsborgerskab - desværre, og derved er han en dansk statsborger -Og bliver aldrig andet.! PUNKTUM!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 17-01-17 22:22

Citat
Manden er ikke dansker, han bliver aldrig dansker

Heller ikke i min verden. Nu er jeg jo heller ikke venstre radikal. Ifølge dem, er jo nærmest hele verden danskere, hvis de ønsker det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-17 22:33

Dansker ?

Blodsægte pæredanske rådner op i Thailand når de har en smule stoffer på sig, blot en enkelt har et par muslimske gener står politikerne i kø for at redde personen og få denne hjem til evig forsørgelse selv om forbrydelsen er foregået laaangt væk fra Danmark.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-17 18:44

Jeps, så er alt solgt. Bil, hus, garderobe, alle våben - kort sagt, alt! Endda til meget billige penge. Skide god handel forøvrigt.
Jeg solgte rup og stup, fordi, jorden går jo som bekendt under i morgen når Trump bliver indsat som præsident.....har jeg læst i de rigtige aviser - de aviser, som har de helt rigtige meninger.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 20-01-17 17:16

Citat
Jeps, så er alt solgt. Bil, hus, garderobe, alle våben - kort sagt, alt!

Klogt træk. Måske man skulle bede banken om at stoppe alle betalinger, og få lidt nydelse ud af den sidste tid.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-17 17:37

Inden I sælger arve sølvet, vent lige et par minutter og se om han også afviger
fra tidligere præsidenters tale i sin indvielse som ny amerikansk præsident.

Skal vi nu se og høre på ham i 4 år,
mon ikke han snart dummer sig så meget, at han bliver afsat før tiden?

Jeg har nu genhørt flere af Obamas taler, alle med god in-tension,
men han havde jo ikke det nødvendige flertal, i modsætning til nu Trump.

Hvordan kan verdens hidtil førende nation i nyere tid vælge ham??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-17 18:39

USA er jo kun en del af nord og syd Amerika,
men Trumps tale gik overvejende på America again.

Meget lød hult under de indledende og efterfølgende taler,
og jeg er nu helt sikker på at May er mere klar over hvordan verden hænger sammen i dag.

Global Britain er klogere end et egoistisk USA.

So help me Good, hvilken gud,
der er flere Buddaer og Hinduer end Kristne og næsten lige så mange Muslimer.
Så mon ikke en navlebeskuende Trump snart skulle se verden i øjnene.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-17 18:45

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-17 19:15

No objektions, vi er altså (næsten igen) enige.

Både Obama og nu Trump var/er guds benådede talere, begge uden manuskript.

Desværre minder Trumps tale mig lidt for meget om en nu for længst afdød
og endnu mere egoistisk national taler: Der Fürer...

Obama var god nok, sikkert den sidste halv sorte USA præsident i min tid.
Jeg venter med klogere May til mit eget spørgsmål.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-01-17 06:29

Citat
Obama var god nok,

Vil give dig ret i, at Obama er et oratorisk talent. Om det er godt nok til , at blive betegnet som "god nok", må vi overlade til eftertiden. Hvis du følger mit link, vil du se, hvordan diverse amerikanske undersøgelser ranker Obama. Sjældent topplacering. Få af dem er naturligvis up to date.
https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_rankings_of_presidents_of_the_United_States

Citat
Desværre minder Trumps tale mig lidt for meget om en nu for længst afdød
og endnu mere egoistisk national taler: Der Fürer...

Pas nu på Svend. At du ikke falder i den MSM muddergrøft der sætter lighedstegn mellem nationalisme/fædrelandskærlighed og nazisme. Det er ikke fair, det er også forkert.
Amerikanerne, i hvert fald Trumps vælgere, vil kalde det for patriotisme.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-17 17:13

Citat
No objektions, vi er altså (næsten igen) enige.
Næh Svend, vi er langt fra "næsten enige"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-17 18:22

Det er så latterligt at se alle spelt-kællingerne rundt om i verden demonstrerer i mod en lovlig, og demokratisk valgt præsident.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-17 18:49

Og hvorfor mon, jeg lagde mærke til at han ofte holdt pauser i sin tale: Make America Great again,
så også de dårligst uddannede amerikanere kunne følge med.

Og dem hører vi jo heldigvis ikke til...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-17 19:02

Og hør så lige hvad to af vore klogeste og mest erfarne politikere siger lige nu, Uffe og Lykketoft.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-17 19:09

Citat
Og dem hører vi jo heldigvis ikke til...
Nej nej, vi er jo danskere.

I øvrigt synes jeg slet ikke det klæder jer Clinton-tilhængere, at kalde Trump-vælgere for; "de dårligst uddannede amerikanere"
Det lyder lidt elitært. Jeg frygter lidt de næste skridt I tager, er, at de slet ikke skal ha' stemmeret........I opfører Jer lidt AH agtig.....for nu at bruge Jeres egen argumentation.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-17 19:15

Citat
Og hør så lige hvad to af vore klogeste og mest erfarne politikere siger lige nu, Uffe og Lykketoft.
Et par gamle virkelighedsfjerne halvtosser.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-17 19:38

De to gamle halv tosser har vist mere erfaring end os to tilsammen,
og det er ikke Putin de advarer imod, men Kina, der snart ejer... Gæt selv...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-17 19:41
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-17 20:32

Nej du linker til "forfatteren" Horace Bloom!!! En nul-bon i stort set alt.

Helt OK med mig, at nul-bonnen Bloom har skrevet pamfletten, men at du linker ham.... Her skuffer du mig. Jeg troede faktisk du var klogere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-17 21:00

Jeg beklager, kender ikke Bloom,
linket sendte jeg kun fordi jeg så ikke er den første der sammenligner Hitler med Trump.

Og det var kun deres oraltiske talegaver jeg sammenligbede.

De har jo ellers ikke meget tilfælles,
Hitler var en lille sortsmusket østriger, der fablede om de overlegne blonde arier,
Trump ligner en sådan med hentehår.

Ud over de gode talegaver har de ikke meget tilfælles,
ud over at de begge forsøger at overbevise deres vælgere med gode slagord,.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-17 21:50

Citat
De har jo ellers ikke meget tilfælles,
Hitler var en lille sortsmusket østriger, der fablede om de overlegne blonde arier,
Trump ligner en sådan med hentehår.
Nu gider jeg ikke at tale om Hitler i diskussionen om Trump. Der er ingen sammenligning overhovedet - og Hitler er historien, som vi meget gerne skulle lære af.

Om Trump har hentehår eller ej - eller om han er pilskaldet, rager mig en høstblomt.
Men en ting er sikkert, og det er, at det er så skidegodt at Trump er blevet præsident. Farvel til det politiske korrekte. Nu kaldes en skovl for en skovl og en spade for en spade. OG, nu bliver terrorister endelig kaldt ved rette navn - nemlig, Radikal Muslimer. Og Radikale Muslimer skal væk fra jordens overflade. De har absolut ingen eksistensberettigelse.

Speltkællingerne demonstrerer over, at Trump er sexistisk...? Javel ja...... Trump bruger de ord, som man hører hver eneste dag i skurvognen på arbejdspladsen, på bodegaen eller på gaden når mænd snakker sammen.

MEN!!!!!! Trump er dog ikke så sjofel og kvindekrænkende som Bill Clinton - Hillarrys mand.
Var der ikke noget om, at Bill Clinton, da han var Præsident, stak en cigar op i fissen på en ung Praktikant på en 17 - 18 år. Bagefter kaldte han pigen for en løgner, en forvirret ung kvinde med sexfantasier.
Hvad var Hillarys reaktion...? Hvad var speltfissernes reaktion...? NUL, ingen reaktioner, fordi, Bill var jo sådan en pæn mand, der aldrig kunne finde på at bruge ordet NEGER, Eller sige; en skide radikaliseret muslim.
Kys mig i røven altså!
For helvede da, hvor er jeg glad for at der endelig er kommet et mandfolk "til byen".....med hentehår eller ej, rager mig en skid.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-01-17 07:16

Trump sidder ikke længe, jeg ved dog ikke om der er noget i forfatningen som kan afsætte ham, bortset fra en sag som Nixon eller direkte kriminalit eller meget alvorlige sager.

Han er snu nok til at balancere på kanten af forfatningen men jeg glæder mig faktisk til der kommer alvorlige anklager om forfatningsvigt der kan bringe ham til fald, man er jo ikke en vårhare og han kan få et slagtilfælde eller uhelbredelig psykose, eller skabe sig meget vanvittigt.
Noget andet er at hvis det sker kan USA komme i en farlig situation både indenrigs- og udenrigspolitisk hvor der kan blive raslet med våben, så mon ikke republikanerne har et helt regeringshold i dybeste hemmelighed til omgående at hele Trumps indre kreds på 5 minutter ?
Præsident eller ej, landet SKAL køre indtil nyvalg, en dansk regering fortsætter jo også som "forretningsminesterium" når den har udskrevet valg i utide grundet manglende opbakning eller mistillidsvotum, ministrene fortsætter på et folketingsmandat, og svære forhandlinger på f.eks. EU plan kan fortsætte hvis det der skal siges i forvejen har et flertal bag sig, det oplevede vi for nogle år siden hvor den siddende regering stoppede indtil nyt valg, men vores udenrigsminister fortsatte nede i EU ..........man sagde ligefrem at han var den bedste da han var mest inde i sagerne, og i EU er de sgu ligeglade med om et medlemsland er blevet "inaktivt"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-17 09:51

Mine kritiske udtalelser sig om Trump er det rene vand i forhold til denne debat artikel
i Jyllands Posten: "Tølper, Taber, Trump" af Per Nyholm.

Sjældent har jeg læst noget så negativt om en person, nu USA s præsident...

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 22-01-17 10:40

Citat
Sjældent har jeg læst noget så negativt om en person, nu USA s præsident...

Det kan ikke være anderledes, når det gælder Per Nyholm. Han er en sur gammel giftsnog, som ikke har ret meget positivt, at sige.
Jo, EU, manden er supereuropæer, hvilket selvfølgelig får ham til, at hade Trump, der som bekendt, ikke er imponeret af EU. Du må ikke læse sådan noget Svend

Citat
Speltkællingerne demonstrerer over, at Trump er sexistisk...

Og Hillary har stadigvæk problemer med sin Bill. Det får vist aldrig ende.
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=Aa8MojwQ5yI[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-17 11:07

Må jeg ikke læse hvad der står i min avis, så er der jo ingen grund til at holde den.

Men må Jylland Posten trykke sådan noget?
Og kan Nyholm ikke anklages for injurier??

Under alle omstændigheder er det jo ikke gavnligt for vore forhandlinger med USA,
når lille Lars, langt nede i rækkerne, engang mødes med Trump.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-01-17 11:56

@svendgiversen

Nu er Trump jo hvad vi siger i Danmark en "farverig person" som er valgt, og der kan forventes hvad som helst, ligesom da Mogens Glistrup og Jacob Haugaard blev valgt ind.
Jeg ved sgu ikke lige hvor han står, mest liberal, som faktisk er et fyord i USA, det hænger sammen med at nogle i fordums tid ville stifte et parti hvor liberal indgi navnet, og der blev nedlagt forbud, men begge kamre er også noget liberale, det er jo USA.

Mogens var målrettet, Jacob ville bare tage pis på os alle sammen, men i en TV udsendelse engang sidste år fortalte han seriøste at godt nok lykkedes det ham at ryste dem lidt inden for murene, men pludselig skulle han også sidde og tage stilling til ting og sager som folkevalgt, altså indgå i aftaler, og så var det med at finde det stramme ansigt frem.
Trump fjernede Obamacare i går med et dekret, altså diktatorisk, det må danske ministre også, men de gør det kun hvis det skal være nu og her for at stoppe noget groft, fint nok, men de skal forlkare sig bagefter.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-17 18:50

Citat
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=Aa8MojwQ5yI[/YOUTUBE]
Godt link, reset. Det er tydeligt at se hvad liderbukken Clinton, tænker på.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-17 19:18

>Jeg troede faktisk du var klogere.

Nu er der dig der skuffer, Tommy,
efter mange alvorlige anklager mod Trump og hans menneske syn,
kommer du bare med en gammel anklage mod en tidlige rivals kones gemal.

Lige nu diskuterer vi, i dit spørgsmål,
om en dansk politiker kan udtale så slemt om Trump og slippe godt fra set..

Og hvad det kan komme til at betyde for vort lille lands handelsaftaler fremover...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-17 20:23

Citat
kommer du bare med en gammel anklage mod en tidlige rivals kones gemal.
Det er skam ikke en anklage, men kolde kendsgerninger. Clinton stak en stor havannacigar i fissen på den 17 - 18 årige praktikant, Monica lewensky for der efter at påstå, hun var fuld af løgn og led af sexfantasier.
Du husker vel Bill's løgn: "I did not have sexual relations with that woman, miss Lewinsky."

Citat
Lige nu diskuterer vi, i dit spørgsmål,
om en dansk politiker kan udtale så slemt om Trump og slippe godt fra set..

Og hvad det kan komme til at betyde for vort lille lands handelsaftaler fremover...
Intet!

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-17 18:30

Tak for svaret Reset.