/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kandu eller hvad
Fra : mig-selv
Vist : 519 gange
10 point
Dato : 19-12-16 14:38

Til ejeren af siden, få den i orden eller luk den.

I kan vel ikke for alvor mene at siden bare ligner noget der burde virke.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 19-12-16 15:10

Det er vi jo nogen der har sagt mange gange, for døve øren.

Mit første forslag var et alternativ til kandu:
kanvi.dk , men ingen vil påtage sig opgaven.

Så lokkede jeg vor mest aktive kandu bruger, molo, med
molosoft.dk, men den slugte han heller ikke.

mig-selv.dk lyder jo ikke rigtigt, men måske kan du finde et bedre navn og tage over?
Eller måske kender du en anden, der har den nødvendige ekspertise??

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 19-12-16 15:57

Kandu´s formål er at sælge annoncer - og logisk set at få nogen til at læse disse annoncer. Ja, undskyld disse banale konstateringer.
Udebliver disse annoncer har vi vel en situation a la Den korte avis.
Vi, der ellers har Kandu som et fast programpunkt i hverdagen, har vel logisk set kun et at gøre: gøre annoncørerne opmærksomme på utilgængeligheden til Kandu og at annoncekroner derfor er mere eller mindre spildt.

Nu venter jeg så kun på at få min adgang blokeret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-16 16:08

Nej, kandu´s formål:

>Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper og vidensdeling.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-16 18:51

svendgiversen, du skal da ikke klage. I november 2016 formåede du at deltage i 49 forskellige spørgsmål og i denne måned, som ikke er afsluttet endnu 29

De brugere, der klager, har I sendt en e-mail til kandu, eller er det bare her i kategorien "kandu" at der bliver klaget?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-16 19:39

Og du kom igennem første gang ans, det gjorde, mig-selv, jeg og mange andre ikke.
Sådan som jeg har opfattet spørgsmålet, er det en kritik af kandu, ikke en personlig statistik.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-16 21:25

Ja, måske skal vi spørge kandu´s ledelse om hvad problemet er?
og, hvis det er et kapacitets spørgsmål, en oversigt over, hvornår der er spidsbelastning??
OG HVORNÅR IKKE???

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-12-16 07:31

kandu virker ligesom blinklyset på en bil ,virker ,virker ikke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-16 20:45

Hovedproblem:
Et forum som Kandu kræver klart et domæne der ikke koster meget, grundprisen for hvad der skal være på harddisken er heller ikke et problem.........masser af plads får man i nakken i vore dage.

Men..........et forum på Kandu hvor folk er online længere tid ad gangen kræver en bred motorvej som indgang til serveren hvor der er god trafik 19/24/365 eller mere, er der reklamer med skal der skabes forbindelse til andre servere med "kliktællere" som afregner reklamerne, det går lynhurtigt, men skaber lige så hurtigt flaskehalse.
Folk bruger nu Adblock o.a. for at stoppe tæppebombning af reklamer der lægger små helt uskyldige cookies ind på vores egne harddiske og så svinder reklamekronerne...........og så har ejeren af et domæne som Kandu et problem da voldsom trafik naturligvis kræver betaling for mere end normal trafik.
I starten af internettets historie var der snæver plads, derfor var det meget brugt at arbejde off-line og så sende, eller blot læse en hel side, desuden kostede det en halv bondegård at have et 56k opkaldsmodem kørende, off-line bruges næsten ikke mere, og er klart ubrugelig når man roder med sine få penge på netbank eller køver på nettet da tal og oplysninger skal ind på serveren omgående, ellers bliver de sandsynligvis hacket hvis computeren er inficeret med keyloggere.

Normallervis er der lukket på Kandu, dog ikke helt fast, mellem 02-05, det tilskriver jeg oprydning på serveren af cookies m.m, og der er mange andre domæner på serveren.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-12-16 21:41

svendgiversen

Citat
Og du kom igennem første gang ans, det gjorde, mig-selv, jeg og mange andre ikke.
Sådan som jeg har opfattet spørgsmålet, er det en kritik af kandu, ikke en personlig statistik.

1. Jeg har ikke udtalt mig om at jeg "kom igennem første gang"

2. Jeg har bare konstateret, at du trods problemerne på kandu, har formået at deltage i spørgsmål hver eneste dag (af og til flere spørgsmål på samme dag)
Hvad er det egentligt du klager over? Brug dog ventetiden til at gå en tur med din hund

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-12-16 09:43

Citat
2. Jeg har bare konstateret, at du trods problemerne på kandu, har formået at deltage i spørgsmål hver eneste dag (af og til flere spørgsmål på samme dag)

Nu er det jo ikke et must at deltage.
Jeg er kun inde få sekunder, overskuer lynhurtigt rækken af nyeste indlæg og ud fra overskriften vælger at se hvad der sker, har andre svaret på problemer med næsten svar som jeg kunne give lader jeg tråden i fred.
Kandu har behageligvis næsten undgået politiske debatter, og vi der deltager i disse er andre steder..... klart voldsommere men også morsommere hvis man kan klare mosten og først og fremmest stå ved sine ord.
Svendgiversen er en hyggefyr ligesom jeg der blot vil nyde vores otium, vi har stødt sammen et par gange, men så vælger vi begge at stå af og kan holde kammertonen næste gang i en ny debat

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-16 12:36

Tak igen, ans, for din moderlige omsorg, Debbie har fået sin morgentur.

Også tak til dig Luffe for de pæne ord, ja her hjælper vi jo og opmuntrer hinanden.
Hvem mon der så lever længst, dig, mig eller et stadig ringere kandu?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-16 14:27

Det er et problem der stået på i mere end et ½ år. Jeg lavede en tråd dengang som kandu.dk slettede på grund af at jeg kritiserede dem - dengang var der ikke megen hjælp at hente fra andre af kandu's brugere. Læs også http://kandu.dk/Spg176325.aspx - så god fornøjelse mig-selv med dit forehavende.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-16 16:25

Beklager Bent, at jeg ikke støttede dig dengang,
men i juni har vi andet at lave, i modsætning til nu.

Og jeg er også blevet udelukket,
jeg er vist en af dem der har kritiseret kandu´s ledelse mest,
en enkelt gang, helt useriøst, noget jeg beklager meget.

Men hvis man ikke kan lide lugten i bageriet...
>Eller måske kender du en anden, der har den nødvendige ekspertise??

Så må man finde en anden og bedre platform...
Noget for dig Bent at tage over, til et nyt bedre kandu, der virker hver gang???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-16 18:00

Jeg har i dag kunnet glæde mig over kandu Spørgsmålet om selvmord er blevet slettet, men det skete først efter at brugeren havde accepteret et svar
Jeg mister respekten for de brugere, der giver råd om selvmord

svendgiversen, hvis du med dette

Citat
Og jeg er også blevet udelukket

mener at du har fået slettet et spørgsmål på kandu, så forstår jeg kandu.
Det var da du ville slægtsforske/snage i ejeren af kandus liv og levned

Citat
tage over, til et nyt bedre kandu, der virker hver gang???

Din samleverske har jo i sin familie en it-ekspert, var det ikke noget for ham at starte et forum?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-16 18:06

Citat
Beklager Bent, at jeg ikke støttede dig dengang,
men i juni har vi andet at lave, i modsætning til nu.
Det er muligt, men det forhindrede dig ikke i at deltage i 19 andre spørgsmål. og det er noget vrøvl at tro at der bare kan laves et andet forum. Det kræver både expertise og masser af penge.

Det bedste for sitet ville være hvis annoncørerne reagerede, idet de får ikke det de betaler for.
Så et godt initiativ mig-selv håber din henvendelse hjælper. Selv bruger jeg ikke megen tid herinde mere.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 21-12-16 18:19

ref. bent juul:
Citat
Det bedste for sitet ville være hvis annoncørerne reagerede, idet de får ikke det de betaler for.

som jeg tidl. har foreslået har jeg selv fulgt op med henvendelse "Spildte annoncekroner - jeg er blevet ledt til jeres side via jeres annonce i Kandu.dk - jeg synes I skal vide, at Kandu det meste af tiden er utilgængelig og har været det i lange-lange tider – herom kører der en debat på Kandu (når man ellers kan komme ind på sitet)" til 6 annoncører, der tilfældigvis var på sitet.
Én har svaret at ville annullere sin annoncering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-12-16 19:33

Citat
Det kræver både expertise og masser af penge.

Det vil jeg nu ikke påstå, en hjemmeside til 200.- om året og et gratis CMS og så er du kørende.
http://www.opensourcecms.com/
Problemet med de gratis CMS er at de er nemme at ´nedlægge´ for hackere, men med daglig backup skulle man ikke tabe for meget data.

Og så er kandu vist på dutterne igen? indtil næste gang.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-16 19:37

Citat
Og så er kandu vist på dutterne igen? indtil næste gang.
Nåh, ikke her på Sjælland

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-16 19:51

Ok, jeg fortryder igen, at jeg som gammel slægtsforsker,
dengang, også lidt utilfreds med kandu,
søgte efter den daværende kandu ejers, måske, jødiske baggrund.

Det har jo ikke noget med den gode målsætning for kandu at gøre,
hvor vi jo hjælper hinanden.

Men når kandu ikke længere virker optimalt, så har jeg nu forstået
at det vil koste en formue at starte et alternativt kandu, eksempelvis kanvi.

> at Kandu det meste af tiden er utilgængelig og har været det i lange-lange tider ...
Det er netop her mig-selv og andre, at vi skal ramme dem på penge pungen.

Man kan jo ikke udmelde sig af kandu,
hvor mange er døde, og hvor endnu flere har forladt kandu.

Hvor mange er vi tilbage og hvor mange reagerer på de mange søde annoncer?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-16 20:02

Skal du lave et site der fungere optimalt kan det ikke gøres på den måde du beskriver mig-selv det kræver professionelt hostting med ubegrænset trafik, samt programmør der kan målrette sitet præcist til brugen. Men det er ikke interessant - det handler mere om kandu vil beholde sitet og ikke alt det vrøvl der kommer fra svendgiversen om et alternativ.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-16 20:15

svendgiversen

Citat
Det har jo ikke noget med den gode målsætning for kandu at gøre,
hvor vi jo hjælper hinanden.

Det sidste jeg læste, hvor du ville hjælpe, var et råd om hvordan brugeren kunne begå selvmord

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-12-16 20:19

Tak, Svendgiversen.

Vi ønsker vel bare at komme værdigt herfra, enten på et sekund eller med god smertedækning de sidste dage som min kære mor.
Jeg har det godt psykisk som du ser i min egen tråd, men har grinet så meget at det forstærkede smerterne i mine arme og andre steder grundet den damned diskus i min nakke, jeg er stædig og arbejder konstant på at forbedre dagligdagen, heldigvis med en sund økonomi MED besparelser, så medmindre andet sker er jeg optimist, det var et helv*** i den håndfuld år jeg var under jobcentret, som det sker for mange andre, men jeg har lynhurtigt lagt det bag mig for at få det bedre, desværre er der mange som ikke klarer det så godt, især de mange unge med børn, fucking hjerteløse politikere !!
Nå, nu skal vi ikke stjæle tråden fra "mig-selv"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-16 20:35

Nej, og ingen har vel taget min anvisning til selvmord alvorligt.

Og, som jeg opfatter det, er der ingen kloge kandu brugere, der vil starte et bedre kandu.

Så må vi leve med det vi har, med alle skavanker, både fysiske, økonomiske og psykiske.

God Jul til jer alle...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-16 03:59

@mig selv.

Google som lever fedt på reklamer men også skaber en masse jobs har selv kreeret det største problem, når man søger på ord kommer der på et splitsekund masser af links, og alene klik på links når folk klikker på noget "brugbart" giver et pres på servere og jjemmesider, tit kan man jo ikke bruge noget af det der står på siden, eller blot et hint som kræver mere og anden søgning, Kandu er ikke fri for den trafik.

Google vil jeg ikke kritisere i sig selv, alene det at de de kun bruger små reklamer selv er en fordel, og så er styresystemet i vore Android-telefoner jo billigt og godt...........jeg ved sgu slet ikke hvad licensen koster eller det er ren open source, men en forudinstalleret fabrikslicens til Windows 10 koster 2-300 kr, det holder den førdige pris nede på en computer nede, uanset om den koster 2000 og opefter i detail.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-16 10:29

Citat
kræver professionelt hostting med ubegrænset trafik, samt programmør der kan målrette sitet præcist til brugen.

Jow Jow, men det koster ikke en formue at have en hjemmeside ved en host, de par sider jeg har haft kostede et par hundrede om året og der var fri trafik - men om det holder i virkeligheden??
scootergrisen oprettede en side som var temmelig populær på et tidspunkt, også med et gratis CMS:
http://scootergrisen.dk/forum/
Og holder man sig til ren TXT så skal der ikke særlig megen plads til.
Og optimere siden til Google´s søgninger kan man betale sig til, eller købe et program der ligger siden blandt de bedste søgeresultater, men du har da ret i at det vil kræve lidt af ejeren - men det gør den slags - og her tror jeg at kandu´s ejer er stået af, og bare lader ´haven´ gro til, og engang imellem tager det værste ukrudt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-16 22:21

Citat
de par sider jeg har haft kostede et par hundrede om året

Og velfungerende forumsoftware kan man få gratis.
Men............netetikkette er så bombet i de nye tider at man skal bruge lang tid på at beskytte sidens kildekoder, skjule mailadresser, forhindre spam og kopiering af billeder som man i nogen tilfælde VIL have beskyttet, selv pædofile henter billeder og redigerer dem til totalt sygt brug, så er det næsten bedst at undlade billeder på en hjemmeside, små børn er kun uskyldige og søde alle sammen.

Og så skal man gemme en opdateret kopi på egen computer til brug når en hjemmeside eller hel server bliver hacket.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-16 23:52

Citat
Men............netetikkette er så bombet

Helt enig - især når skidtet kommer ind af bag-vejen, og man som normal bruger af en HOST som ikke har en chance for at forebygge den slags - min side blev nedlagt af ´værten´ grundet den såkaldte Politivirus/ lignende havde sneget sig ind på mit domaine - og den er/VAR altså meget svær at stoppe i sin tid = sikkert derfor jeg fik skylden = de kunne ikke fjerne den.

Og sådan lidt uden for emne, så har warez dk (for dem der kender siden) også været totalt umulig, de har endda ikke sikret sig en backup der er mindre end et ½ år gammelt = sløseri.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-16 21:45

Tak for svaret svendgiversen.
Citat
Mit første forslag var et alternativ til kandu:
kanvi.dk , men ingen vil påtage sig opgaven.

du kunne jo bruge KANDU.COM/ andet og listen er lang over den slags - skal da gerne starte et ´kandu.EU - andet´ men tvivler at der er nogen der gider bruge det.
For det første er der ikke tilgang til ´gammel data´ som visse mennesker åbenbart tror vil følge med på et andet forum - det starter fra intet og ... frem ad.
Det er set før, at brugere her inde?? der har lavet et lille Forum for upload af billeder og andet.
Men når alt kom til alt blev de stadig hængende her inde med nedetid og det virker ikke MAX

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-16 10:20

Selv tak og Ja.

Gamle kandu brugere bliver på et stadigt ringere kandu...