/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ældreministeriet.
Fra : Mosebaek
Vist : 533 gange
200 point
Dato : 05-12-16 16:13

Hvor godt synes i, den nye regering er kommet fra land. (Har ikke hørt den store debat i tinget i dag).

Et ministerium, synes jeg allerede har overflødiggjort sig selv, nemlig Ældreministeriet.
Jeg havde troet, der var mere vægt, bag Thyra Frank. Jeg synes det er meget skuffende, hun bare gemmer sig bag kommunerne. Mener ikke hun kan gøre noget for plejehjemmene, da kommunerne har selvbestemmelse. Hvad skal vi så bruge, en "Ældreminister" til???

Efter min mening, et meget letkøbt konklusion. Regeringen er vel trods alt, en del af den lovgivende forsamling, og dermed i stand til at rette op på tåbelige ting, strikket sammen af regioner og kommuner.

Eller ta`r jeg helt fejl. Er hun bare "ansat" som fyld. Altså i ordets bedste betydning.

M.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 05-12-16 16:37

Mosebaek, jeg er enig

Jeg troede først, at Thyra Frank ville gøre noget for de ældre på landets plejehjem, men ak nej, hun giver kommunerne skylden.
Anders Samuelsen bakker hende op
Anders Samuelsen ville have 6 ministerposter. Kuglestøderen har været meget i modvind, så han valgte Thyra Frank, som ikke fik genvalg ved det seneste folketingsvalg. Hvilket valg !!!!!!!
Thyra Frank kan nu sidde mageligt og behageligt i en ministerbil, når hun skal transporteres fra det ene sted til det andet (det hjælper sikkert på hendes slankekur)

Jeg er enig i, at Thyra Frank, som jo selv har ledet et plejehjem (Danmarks bedste) skulle træde i karakter og ændre på forholdene, men men men men nu er det ikke hendes ansvar, da hun nu får en fed ministerløn og gratis bil, så skide være med de gamle

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-12-16 16:55

Citat
Hvad skal vi så bruge, en "Ældreminister" til???
Det er et symbolministerium. Det symboliserer kaffe, kage, bailey og cerutter - og kransekagen er fed pension til Thyra, når ministeriet afsløres.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-16 18:40

Det er vel på linie med CD's Svend Bergstein, der lavede nada i den tid han sad. Skægt nok sad han længe nok til pension, og opfyldte dermed begærlige Mimi's krav om en skive af kagen. Med lov skulle det forbydes at forgylde Djøf'fer og ubegavede folketingsmedlemmer uden nogen former for ledelseserfaring. Dette er udelukkende et stunt for at narko-Anders for tilstrækkeligt med kødben til at han bliver i kurven og gør som Lars siger. Nøjagtigt ligeså grimt som da statsministeren var hende kællingen......Magrethe var det, hende der havde en hånd oppe i hende blondinen.

Så længe vi stemmer socialtistiske tøser (kun på overfladen IRL er vi lige så begærlige som resten af dk), McD opvaskere (tidl statsminister), svindlere af forskellig art - vælg selv blandt især dem fra venstre, bedragere/tyve - Ritt, Melchior mfl, børnelokkere - Jeppe Kofoed, regulært luddovne blondiner og mange mange flere, ind i folketinget og lader dem holde roret, går tingene alvorligt galt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-16 18:46

At Desperat Arrogances bedste kort er venlig dame, der er rar overfor de gamle, er vel symptomatisk. Hun får fra start af mundkurv på, og besked på at glemme alt hvad hun ved. Ellers kan hun vinke ministerbilen goodbye. Så selvom hun var en dygtig plejehjemsleder, kommer vil ikke til at se hende udføre noget som helst. Først skal Anders sige ja og han skal så spørge Lars. Og taburetkløen er slem. Se bare hvor standhaftig Willy var, da han havde fået en taburet. Intet kan udviske krav og politiske mærkesager som en fin titel, en ministerbil og især en fin pension. Bvadr.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-16 19:15

K(S)atteme nogle gode indlæg. Er enig med alle, indtil nu.

Det er simpelthen pinligt, ynkeligt, at se en "minister", hælde sådan en gang mundvand ud.
Jeg havde før respekt for Thyra Frank, men det er godtnok væk nu.

M.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-16 19:44

Troede også der var substans i Thyra, men åbenbart lige så Zenia-blank som Anders. Det er saftsusemig svært at finde en troværdig politiker i dag. Senest er Messerschmidt kommet i grumt uføre, finkerne fra Elendighedslisten der tidligere har tordnet mod enhver form for kapitalisme, svælger sig nu i millionvillaer og forældrekøb. Lykketoft anklager Lars for at være en lille svindler (hvilket nok ikke er så forkert endda), og gramser selv fuldkommen vildt i fælleskassen. Sagde nogen politiker-lede??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-16 19:47

Min GUD..! (..som heldigvis ikke eksisterer )
...og her gik jeg og havde læst hende (Tyra's) udnævnelse som:

ÆDE-MEDISTER..!
Jeg ska' vist ha' pudset brillerne
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-16 19:53

En af mine første chefer var god til at tegne, og han blev tegnestuechef,
noget han overhovedet ikke egnede sig til og ikke magtede.

Jeg er også sikker på gode Thyra, var en god plejehjems leder,
men synd for hende, at hun nu så tidligt bliver hængt ud som minister.

Jeg er sikker på at hun har ret i meget af det hun siger,
nogle kommuner gør mere for de ældre end andre, og nogle gør for lidt for os ældre.

Men det må hun jo ikke sige, som minister i den nye blå regering.
Hun må lære ikke at sige sin mening men: Ret ind til højre...
Efter nærmeste parti leder, Audi Anders, der fejlagtigt fik hende ind som nummer 6.

Jeg tror Tyras udtalelser vil føre til megen debat, især
i de kommuner der svigter svage ældre, og der vil komme forbedringer der.

Tak til Tyra, som nok ikke nyder ministerbilen?
Moralen er: Skomager bliv ved din læst...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-12-16 22:13

De foreløbige kommentarer minder mig om et skrabelod, et nittelod, altså "Skrab, gab og tab!"

Thyra Frank var utvivlsomt en meget dygtig og karismatisk plejehjemsleder (hendes Lotte plejehjem var godt nok 50% dyrere for Frederiksberg kommune end normalt, http://www.mx.dk/nyheder/kobenhavn/story/22172976), og hun blev katapulteret ind i politik på fandenivolskhed og at køre tingene så hendes beboere og personale var glade.

Hvis jeg skulle på plejehjem, ville jeg til enhver tid foretrække Thyras model, med fest, portvin, ordentlig mad, udflugter og farver, i stedet for et plejehjem jeg for mange år siden besøgte, det lå på Ventevej i Frederikssund, med udsigt til kirkegården, og ca. ligeså muntert.

At forvente, at Thyra kan ændre hele det politiske spil fra dag et er helt urealistisk.

Jeg håber hun vil kunne skubbe plejehjemmene mod at være et sted man gerne vil leve sine sidste år, i stedet for noget, man ville overveje at begå selvmord for at undgå!

Det kræver nok, at hun lærer spillet på borgen lidt bedre at kende, men bestemt ikke at hun skal være som alle de andre folketingsmedlemmer?

Og, ikke mindst, at hun i modsætning til alle dem der sætter regnedrenge og andre af de der ækle DJØFere til at lave nye regler om noget de ikke har en stand forskid på, men at hun faktisk først indsamler forslag fra dem der mærker trykket af skoene i plejehjemmene rundt omkrig i landet, inden hun laver systemerne om!

Jeg har nok misforstået noget, men er det ikke netop det de fleste ser som problemet, at der handles hen over hovedet på "almindelige mennesker", at deres erfaringer ikke bliver brugt?
I stedet bliver det hele lavet af de der djøf'ere, der ikke kan stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele!

Spillet på borgen, fx dagens megalange og ret kedelige "debat", består af sproglige/politiske finter, der ikke flytter nogetsomhelst, er det ikke netop det, "vi" alle hader ved politik?

Når og hvis Thyra taler som alle de andre på borgen, har hun mistet sin sjæl, og sin appel til mange af os

Hvis nogen skulle være i tvivl, så stemmer jeg ikke på LA eller andre af partierne i Løkkes selvmålsregering, og er Djøf'er, med 30 år bag mig i div ministerier

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-16 22:36

>Når og hvis Thyra taler som alle de andre på borgen, har hun mistet sin sjæl,...

Helt enig, det er ikke Thyra, der er noget i vejen med.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-12-16 11:54

Hun skal vel kun tage øretæverne for det lort de andre laver.

Nu går pensisionsalderen så højt op til vi skal arbejde til vi dør.
Vi.......jeg er heldig da jeg er født i 1952, det er "ældrebyrden" som har skabt stor fremgang til landet.

Undskyld for at vi ikke er kradset af forlængst og genbrugt til fjernvarme.
Nej, jeg vil ikke omtale den befolkningsgruppe som har tømt kassen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-16 13:43

Citat
Nej, jeg vil ikke omtale den befolkningsgruppe som har tømt kassen
Lad mig gætte. Øøøhhhh...spejderbevægelsen i Danmark..?
Det kan ihvertfald ikke være personer fra Fredens Religion. Danskerne har da fået tudet ørerne fulde af "De beriger -og mangfoldiggør os"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-16 14:43

vagnr ->

[CITAT...et nittelod[/CITAT]

Det ka ' du selv være. Det er vist ikke DIN opgave at give karakterer hér?

Thyra er 'varm luft' i min optik ..derfor min sarkastiske og spydige kommentarer!

..at flytte et område som retteligen hører under social-, finans- eller indenrigsministeriet til?

..og oprette endnu et nyt ministerium?

..er da blot at gi' 'bolden' videre *IMHO*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-16 14:57

Ps. Som jeg plejer at sige (..uden; at Kandu af den grund, ska' bli' til et PLEJEhjem..):

"Del og Hersk" ..synes filosofien bag den 'nye' regering at være?

Magt for magtens skyld ...ikke for folkets bedste vel.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-16 15:05

Under Anker Jørgensen satte man rigets ve og vel i spil for at redde befolkningen fra fallit.

NU..? Sætte man befolkningens ve og vel på spil ...for at redde 'riget' fra fallit.

Hvad lyder mest 'fornuftigt'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-16 15:09

Et anden karakteristisk træk ved disse LA'er er, at udover det er et sammenrend fra de De Radigale og SF., nu de nu også rendt fra sin egen politisk - stærkere end ministerbilen kan køre. Ret efter ministerbilerne var ankommet proklamerede Anders S., at nu sad han i regering og var derfor blevet EU-tilhænger, modstander af topskattelettelser, og iøvrigt var regeringens mand 100%...(læs Løkkes)

"Man har et standpunkt til man tager et et nyt" sagde J.O. Krag i 1966. Men desværre, det er ikke de ord Anders S. fortolker og gør til sine - men Løkkes ord: "Jeg har ikke ændret standpunkt, kun holdning" God dag mand økseskaft

Hvaaaaaeeee, hørte jeg nogen sige: "Politikerlede" ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-16 18:05

Det jeg synes var mest skuffende, var at hun så spontant meldte ud, at det ikke var "hendes bord". Selvfølgeligt kan hun ikke revolutionere ældreplejen, fra den ene dag, til den anden. Men at hun med det samme, afviste at forsøge, tror jeg mange bemærkede.
Gad vist on det var hendes egen/ærlige svar, eller en del af et manuskript, pålagt hende fra "højere sted".

EN FORNØJELSE AT LÆSE DISSE:

Citat
Det er et symbolministerium.

Citat
Se bare hvor standhaftig Willy var, da han havde fået en taburet. Intet kan udviske krav og politiske mærkesager som en fin titel, en ministerbil og især en fin pension. Bvadr.

Citat
Men det må hun jo ikke sige, som minister i den nye blå regering.
Hun må lære ikke at sige sin mening men: Ret ind til højre...

Citat
Jeg håber hun vil kunne skubbe plejehjemmene mod at være et sted man gerne vil leve sine sidste år, i stedet for noget, man ville overveje at begå selvmord for at undgå!

Citat
Nu går pensisionsalderen så højt op til vi skal arbejde til vi dør.
Vi.......jeg er heldig da jeg er født i 1952, det er "ældrebyrden" som har skabt stor fremgang til landet.

Citat
Det ka ' du selv være. Det er vist ikke DIN opgave at give karakterer hér?

Næh.... det er nemlig min.
Citat
NU..? Sætte man befolkningens ve og vel på spil ...for at redde 'riget' fra fallit.

Citat
Et anden karakteristisk træk ved disse LA'er er, at udover det er et sammenrend fra de De Radigale og SF., nu de nu også rendt fra sin egen politisk - stærkere end ministerbilen kan køre.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-16 18:20

Igen igen igen, har prøvet med lange forsvar for Thyra,
hvorfor må hun ikke påtale alt for længe våde bleer på plejehjem.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-12-16 21:11

Thyra Frank har dog trols alt ikke leget pattebarn i medierne for at få sin vilje, ligesom de to andre paphoveder.
Først skaber de sig og vil vælte regeringen, hvorefter bøtten vender for nu kan Anders Samuelsen atter klistre op af sin Lars Løkke, og tilmed fik han en ministerpost, Pave ligeså.
Børnene fik sin vilje, så de har virkelig grund til smil.

Fandt lige noget sjovt, og i må gerne læse med
http://www.bt.dk/kendte/censor-saa-gennem-min-kjole

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-12-16 21:19

Og er det ikke godt at vi nu har fået erfarne Thyra til at vække de dårlige kommuner?
igen kort bare for at se om kandu nu endelig fungerer??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-16 21:22

Mosebaek. må jeg lige låne din tråd for en kort bemærkning..?
Åh tak, jeg vidste du ville sige ja.

Sagen er den, jeg har logget mig ind på den side som hedder "Sådan produceres strømmen lige nu" Jeg har logget mig på via SEAS NVE.

Lige nu blæser det med vindstyrke 8 - 13 alt efter hvor du befinder dig.
Samtidigt har vi in mente, hvordan vores landskab er plastret til med store grimme vindmøller som støjer med såkaldt lavfrekvent støj......Personligt synes jeg, de støjer højlydt.

Men som sagt, jeg er inde på siden og kan se hvor strømmen lige nu - her kl. 21.21

Vindmøller - leverer = 7%
Solceller - leverer = 0% (det er ikke overraskende)
Kraftværker - leverer 76%
Import - leverer 17%

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-16 21:25

Citat
hvor strømmen lige nu - her kl. 21.21
Kan se hvordan strømmen produceres lige nu - her kl. 21.21

(pis tastatur)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-16 22:42

Citat
Mosebaek. må jeg lige låne din tråd for en kort bemærkning..?

Meget gerne....her er frit slaw......som nedenstående også antyder.

Jeg ville nu godt haft solceller, til at trække en luft til luft varmepumpe. Vores stue er på 43 kvm.
Og vi var så dumme, at fjerne en radiator, på grund af andre vindues størrelse. Så det kniber med varmen, når det er rigtig koldt.

Varmepumpen kan jo fås for ca. 15.000 kr. Men æder den så strøm, for evt. besparelsen på gas, eller mere, er vi jo lige vidt.

Og i min fremskredne alder, skal vi helst kunne se en "gevinst", ret hurtigt.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-12-16 09:12

Thyra Frank har gjort det, ingen "rigtig" politiker ville gøre, sagt sin ærlige mening!

Så går hele kommentarkøbing amok

Tommy, jeg går ud fra "vindstyrken" ikke er fra Beaufort-skalaen, hvor 13 er orkan , men m/s?

Optimal vind for en vindmølle ligger på 13 m/s

http://kom.aau.dk/group/03gr512/rapport/vindenergi.pdf

Jeg er glad for vores vindmølleanparter, møllerne står på Avedøre Holme, et industrikvarter, tæt på motorvejen, ingen beboelser bliver støjramt af andet end motorvejen!

Med de nuv. afregningsregler for solceller ville jeg hellere købe vindmølleanparter, vores har givet et pænt afkast

https://www.energitjenesten.dk/nye-afregningspriser-pa-solcelle-el-leveret-til-nettet.html

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-12-16 11:25

Citat
Solceller - leverer = 0% (det er ikke overraskende)
Tidspunktet er 21.21 - altså mørkt. Jeg er i øvrigt glad for de solceller jeg selv har installeret på mit ladetag = 8000 kw/t årligt.

Jeg går ind på SEAS NVE nu kl. 11.22 og ser flg.

Vindmøller = 49%
Kraftværk = 51%
Solceller = 0%

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-12-16 11:36

Citat
Jeg er glad for vores vindmølleanparter, møllerne står på Avedøre Holme, et industrikvarter, tæt på motorvejen, ingen beboelser bliver støjramt af andet end motorvejen!

Med de nuv. afregningsregler for solceller ville jeg hellere købe vindmølleanparter, vores har givet et pænt afkast
Ja ophøjede kunstige priser som gør, at danskerne betaler europas højeste elpriser. Så kan vi altid bilde omverden ind, at vi er ååååhhh så grønne og miljøbevidste.

Jeg ville også gerne ha' vindmøller, hvis jeg fik lov til at opsætte dem i genboens baghave - altså for profitten skyld.

Som sædvanligt fungerer KANDU af helvede til.
Vi burde boykotte lortet,

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-12-16 12:52

Før solgte vi overskydende El fra vore solceller til kun 60 øre pr kwh.
Efter at vi har købt varmepumpe, har vi et lille underskud, men sparer naturgas.
En tilbagebetaling på 2-3 år...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-12-16 14:32

Afregningsmodellen for solceller opsat i 2013 -eller før, afregnes 1 - 1
Overskydende el = 0,60 kr. pr. Kw/t
Derfor blev der også i sin tid advaret imod at etablere større anlæg, end man egentlig havde brug for.
Mit anlægs produktion svarer stort set til det, jeg forbruger. = 8000Kw/t

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-12-16 15:02

Igen kort, 7. gang; hvem laver et nyt kandu?

Sælg ikke El, men tilpas din overskydende solcelle kapacitet med varme pumper...

Men hvad med den våde ble?
Hvordan undgår vi, ligesom familien Heik, dårlige plejehjem??

Ros til Thyra, håber hendes stærkt kritiserede udtalelser vil forbedre forholdene...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-16 15:46

Citat
Som sædvanligt fungerer KANDU af helvede til.

Ja, det er ikke at overdrive.

Citat
Thyra Frank har gjort det, ingen "rigtig" politiker ville gøre, sagt sin ærlige mening!

Det kan jeg sådan set, godt følge dig i. Det undrer mig bare, hvad hun så har at gøre i, hvad jeg vil kalde, et "skygge ministerium". Men hun er sikkert "plantet" der, af "Kompromis" årsager.
Tyder på, hun ikke har haft tid, til at tænke sig om. I bund og grund, tror jeg da Thyra er et godt menneske. Men er nok malplaceret i det "embede".

Ifølge katekismus`s link, har de ydre rammer ændret sig lidt.
Udfra billederne kunne hun godt have snydt mig, i de unge år.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-12-16 18:46

Der nok ingen tvivl om at Thyra har hjertet på rette sted, men hun mangler den politiske "lir

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-12-16 18:52

Fuldstændig umotiveret lukker Kandu ned - MIDT i et indlæg!! for helvede noget amatørpis.
Nå, men jeg fortsætter...........
Citat
Der nok ingen tvivl om at Thyra har hjertet på rette sted, men hun mangler den politiske "lir
"lirum larum snak."

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-12-16 19:12

Citat
Vindmøller = 49%
Kraftværk = 51%

Hvad bruger kraftværket, dansk eller importeret affald, kul eller??

Vindmøllerne har den fordel, at de (næsten) ikke bidrager til klimaproblemer, på linie med vandkraft, solceller eller a-kraft!

Havde jeg en lade, ville jeg overveje solceller.

Men at se parcelhuse med rødt tegltag, sågar sortglaseret tegl, halvdelen dækket af sorte, skinnende solceller, fatter jeg ikke en bjælde af (selvom det snart er jul).

Solceller kunne sikkert pynte på et eternittag

Tak til katekismus for linket til Thyra den yngre.

Det der med sexet tøj til eksamen var (er?) ganske almindeligt i skolen, rygterne om Susanne Bjerrehus for 40 år siden lød at hun brugte modellen på KU

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-12-16 19:33

a. kandu minder for tiden (og mange gange tidligere) en del dårligere end plat og krone, eller måske snarere som en terning.

Jeg har (næsten) vænnet mig til at gemme mine "guldkorn" inden jeg sender, så jeg ikke skal starte helt forfra nok engang!

I så lang en tråd som denne, og mange andre i "politik", kunne der være plads til mange flere reklamer på begge sider af indlæggene, så kunne teamet måske få råd til en bedre webmaster??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-12-16 19:58

Hellere gå rundt om den varme grød end den våde ble,
kort fordi jeg forgæves har sent 8 indlæg om bedre plejehjem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-12-16 15:36

Og hellere bruge penge på omsorg, end på nye bygninger, politiskole og mammut hospitaler...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-12-16 17:52

Vist stadig ledig, hvem tager over?

>DNS-adressen for kanvi.dks server blev ikke fundet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-12-16 00:29

Det forlyder at der skal ansættes vagtpersonale ved plejehjemmene, dels for at beboerne ikke skal gå hjemmefra, og dels for at forhindre indsmugling af rene bleer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-12-16 11:56

Hvorfor er Thyra Frank den eneste minister med faglig kompetence?

http://www.business.dk/debat/hvorfor-er-thyra-frank-den-eneste-minister-med-faglig-kompetence

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-16 10:55

Tak for svaret ans. Og godt nytår.

M.