/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Etnerkoner på understøttelse
Fra : vagnr
Vist : 326 gange
200 point
Dato : 29-11-16 23:07

Her til aften fik jeg et (desværre ikke helt uventet) indblik i etnerkonernes livsopfattelse.

De kommer fra lande, hvor de ikke skal arbejde, men bare skal forsørges af manden, det synes jeg er helt OK, alle skal have lov at lave deres egne spilleregler i familien, uanset hvor de bor

Men, når de kommer til Dk, skal de stadig forsørges af manden (gensidig forsørgelsespligt), eller kvinderne skal lære dansk, uddanne sig, arbejde og tjene penge til deres egen og familiens forsørgelse, det kan aldrig være skatteyderne der skal forsørge en hjemmegående fordi normerne fra familiens "hjemland" gør at konen ikke gider arbejde, lære dansk, uddanne sig osv. og formentlig gør at deres børn heller ikke klarer sig godt i samfundet?

Og de skal ikke have nemmere adgang til at få understøttelse end andre pga. af "hjemlandets" normer, hvad man godt kan få indtryk af er/har været tilfældet!

Odense kommune er nu ved at gennemgå sagerne, det virker som om en meget stor del af etnerkonerne vil miste deres offentlige understøttelse, de kan ikke dansk, det virker ikke som om de gider arbejde, "jeg har ondt"!

Så må manden (ligesom hesten i kammerat Napoleon/Animal Farm) bare arbejde hårdere!

I Orwells roman bliver man slagtet, når man ikke kan arbejde mere, færre penge virker nok ligeså godt, og lidt mere humant

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-16 05:31

En masse sager skal gennemgås efter ordre fra beskæftigelsministeren, det skal ikke længere være muligt at drive den af grundet deres kultur, desuden har der været lukket får deres syge krav om førtidspensioner siden 2013......................flere tusinde indvandrere har nasset førtidspensioner til sig mens det har været næsten umuligt for syge danskere.
Borgere, politikere osv har råbt op i 20 år, men her i landet er man pisse berøringsangste, oveni er over 60 pæredanskere døde under arbejdsprøvninger siden reglerne blev strammet hvad de blev allerede i 2003 da Claus Hjort indledte jagten, det har kostet voldsomt på flere punkter for pæredanske syge som overlever den "Aktive beskæftigelsesindsats".
Og som bekendt står der aldrig noget om sygdomme og nedslidning i de papirer som vi syge får, kun en linie med "Andre problemer end ledighed"

Indsatsen gælder også danskere som fjerner sig mere fra arbejdsmarkedet i den tid de er under de demotiverende jobcentre, men man kan næsten kun henføre årsagen til et voldsomt bureaukrati som de ansatte på jobcentrene kæmper med, de bruger 3/4 af tiden på administration.
Loven om dagpenge fylder i dag 29-30.000 sider og de får 6 nye hver dag, for 50 år siden fyldte samme 480 sider.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-16 08:13

De kan jo 'bare' lade sig skille/'slå op' og flytte fra hinanden, som det er tilfældet blandt mange par hvoraf den ene ..eller de begge er på kontanthjælp. Det er en ikke ualmindelig praksis blandt etniske Danskere som rammes af kontanthjælpsloftet. Alligevel vil de dog miste 'lidt' penge pga. 225 timers reglen.

Man har sparet 580 millioner (..mindst) på kontanthjælpsloftet, hvorefter man så har bevilget sig selv 10% ( 58 millioner ) af besparelsen i form af øget partistøtte. Det siger vist alt om principfastheden blandt magthaverne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-11-16 08:39

skik følge eller land fly , så kort kan det siges

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 10:45

Lidt for ensidig kritik, prøv at tænke på de stakkels kvinder,
der ikke har noget at skulle have sagt, der hvor de kommer fra,
de må ikke engang gå ud alene og slet ikke uden slør.

Hvordan skal de pludselig kunne arbejde i vort travle og frie samfund,
hvor de hverken kan sprog eller demokratisk omgangsform?
Da min kone arbejde med araberlande, ville de, kun mænd, ikke trykke hende i hånden.

Og kvinderne kan jo ikke blive skilt, de har stadig ansvaret derhjemme, børn, hus og hjem...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 16:11

Og nu er en anden indvandrer kvinde blevet bortvist, bare for at tigge.

Engang stod jeg på Hovedbanen, uden en klink og skulle til Østerbro hvor jeg boede,
da jeg forsøgte at sælge min kuglepen for en billet, fik jeg billetten foræret.

Et sent tak til giveren, der nok selv engang har været i økonomiske problemer.
Men skulle jeg så dengang, for 50 år siden, have været bortvist?

Selv ser jeg ofte folk der tigger, lige her syd for grænsen,
de udvises ikke endnu fra Tyskland.

Der er jo sikkert gode grunde til at en fattig kvinde tigger på gaden,
Hvad er det for et land vi lever i??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-16 16:43

Citat
Lidt for ensidig kritik, prøv at tænke på de stakkels kvinder,
der ikke har noget at skulle have sagt, der hvor de kommer fra,
de må ikke engang gå ud alene og slet ikke uden slør.

Hvordan skal de pludselig kunne arbejde i vort travle og frie samfund,
hvor de hverken kan sprog eller demokratisk omgangsform?
Da min kone arbejde med araberlande, ville de, kun mænd, ikke trykke hende i hånden.

Og kvinderne kan jo ikke blive skilt, de har stadig ansvaret derhjemme, børn, hus og hjem...
Det statements fremmer ikke ligefrem integrationen.

Citat
skik følge eller land fly , så kort kan det siges
Mere præcist og rigtigt kan det ikke siges.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-16 16:53

svendgiversen ->

Citat
Lidt for ensidig kritik..

??? Hvorfra? Fra hvem?

Der er tale om at vi prøver at forholde os til et 'reelt problem' ..for ledige ..på dagpenge ..og for kontanthjæpsmodtagere ...i særdeleshed:
HVORFOR er det så vigtigt; at man ARBEJDER ..medens man er ledig?
Smag liiige på spørgsmålet een gang til!
Takker man NEJ til et 'aktiveringstilbud' ...eller uden anden 'gyldig' grund IKKE møder op?

..så BORTFALDER retten til at modtage ydelser til offentlig forsørgelse:

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=180043

Altså...? Spørgsmålet i tråden hér; har ikke andet ...end hypotetisk relevans!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 19:37

Jeg vidste da godt at jeg fik på puklen i dette forum,
når jeg prøvede at se det, fra de stakkels indvandrer kvinders synspunkt.

Og omkring tiggeri, så skal man helst have et lille udsultet barn på armen,
og, hvis man er en mand, en lille sød hundehvalp, ved tigge skålen.

Ingen kommenterer de stakkels indvandrer kvinders tilværelse, og ingen overvejer,
hvorfor en indvandrer kvinde behøver at tigge i det rige Danmark?

Og ingen anfægter, at man kan bortvises, bare for tiggeri,
hvor mange af jer har ikke prøvet at tage den på stop??

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 30-11-16 20:04

Tak for svaret LuffeA.