/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kommisioner
Fra : omahexen
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 03-11-16 09:23

Jeg har hørt,at der nu skal nedsættes en kommission til undersøgelse af "Tibetet"sagen,og der skulle komme en afgørelse om ca.3 mdr.Hvergang der sker et eller andet usædvanligt,bliver der nedsat en "kommission",som så sidder og diskuterer sagen,mit spørgsmål er:hvad laver de egentlig i de 3 mdr.? Det minder mig lidt om "Admiralens vise"med Jørgen Reenberg.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-16 10:13

Citat
Det minder mig lidt om "Admiralens vise"med Jørgen Reenberg.

Ja, ligheden er der. Så vidt jeg lige hørte i radio avisen, kommer denne kommission først med en konklusion i slutningen af 2017. Fem års "efterforskning".

Men det er jo dansk mentalitet, fremture i noget der er fuldstændig ligegyldigt, og forældet. Frem for at tage sig af de virkelige problemer.

Men der er gode penge at tjene, for advokater og andre "vismænd".

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-16 11:28

Det kommer minimum til at vare to år, før kommissionen har lavet sit arbejde

Citat
6. Undersøgelseskommissionen bør tilrettelægge sit arbejde således, at den så vidt muligt kan afgive beretning om resultatet af sin undersøgelse senest to år, efter at kommissionen er endeligt nedsat.

Hvis kommissionen ikke kan afgive beretning inden det nævnte tidspunkt, anmodes kommissionen om at orientere justitsministeren skriftligt om baggrunden herfor og om, hvornår kommissionen forventer at kunne afgive sin beretning.

Claus Hjort begik i sidste regeringsperiode to grundlovsbrud, ingen konsekvenser.

Der var ikke flertal i tinget for at få det undersøgt!

Tibetsagen bliver heldigvis undersøgt, her er (ligesom med CHK) utvivlsomt tale om et (eller rettere to, det skete igen et års tid senere) grundlovsbrud.

Det havde ovenikøbet en karakter, hvor menige politifolk kunne have sagt fra, fordi ordren (hvis der er givet en) er åbenlyst i strid med grundloven. Deres karriere var nok gået i bakgear som tak

Citat
Men det er jo dansk mentalitet, fremture i noget der er fuldstændig ligegyldigt, og forældet. Frem for at tage sig af de virkelige problemer.

Vi kan ganske enkelt ikke have, at regering og/eller topembedsmænd giver ulovlige ordrer, og bagefter prøver at smyge sig udenom ansvaret!

Så har vi ingen retsstat, og borgerne har ingen beskyttelse mod myndigheders magtmisbrug!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-16 12:51

Netop Kina besøget var jo problematisk, dels har de erobret Tibet og så er de stor handelspartner.
Mon ikke det sidste var afgørende for for politiets handlemåde, nok fra en højere instans?

Hvad er højest en flagstang eller et tordenbrag?
Hvad er bedst, ytringsfrihed eller salg af svinekød??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-16 13:35

Jow, en demonstrant mistede et flag, for fem år siden. Uhauha....den sag må vi godtnok til bunds i.

Hvor langt skal man gå tilbage ? 5, 10, 20, eller måske 30 år. Jamen så lad os da være konsekvente. Undersøg arkiver og protokoller, tilbage til 1953, da Grundloven blev revideret.
Så vil der også være gode ben, at gnave for dommere og advokater.
Så kan vi få lavet nogle flere "Erik Ninn Hansen" sener. Der blev dømt for at følge befolkningens interesser.

I min hukommelse, er der sager imellem, med lidt mere "kød på", end flaget. Bl.a. H.C. Hansens brintbombe eventyr. Nordsø olien. Corydons Dong-salg. For blot at nævne enkelte.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-16 14:37

En kommision holder vel de ansvarlige uden for skud vidde mens det står på, og senere kan samme påstå at kommisionen ikke gjorde deres arbejde godt nok.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 03-11-16 18:20

Citat
Claus Hjort begik i sidste regeringsperiode to grundlovsbrud, ingen konsekvenser.

vagnr: enig i dine betragtninger - hvilke to grundlovsbrud?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-16 18:42

Det ene grundlovsbrud:

DR P1 Orientering d. 9. marts 2009:

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen skal standse sit forsøg med aktivering af mennesker, der er sygemeldt fra deres arbejde. Og de forsøgspersoner, der har fået standset udbetalingen af sygedagpenge skal have tilbagebetalt de penge, der er taget fra dem på grund af forsøget.

Det kræver et flertal i Folketinget nu, efter Orientering i torsdags kunne fortælle, at beskæfigelsesminister Claus Hjort Frederiksen - uden at spørge den lovgivende forsamling - har sat gang i et forsøg, der fratager syge mennesker, den ret til sygedagpenge, de ellers har ifølge loven.

Demokratisk kontrol tilsidesat
Dermed har ministeren reelt ophævet magtens tredeling og tilsidesat den demokratiske kontrol med området. Det slog professor i socialret, Kirsten Ketscher, fast her i programmet.

Og hun får nu opbakning af et flertal af folketingets partier, der ikke mener, de har givet ministeren lov til at gennemføre den form for forsøg.

Skrevet af: Marlene Kønig/Jesper Tynell

Det andet:

DR P1 Orientering d. 7. august 2008:

Det var ulovligt, da beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen bad kommunerne om at bruge 300-timersreglen til tage kontanthjælpen fra ægtepar hvoraf den ene havde et arbejde.

Det slog Ankestyrelsen fast i januar 2008.

Siden har kommunerne skulle gennem sagsbunker og finde frem til de familier, der ulovligt er blevet frataget penge.

Claus Hjort Frederiksen stod i over et halvt år fast på, at kommunerne skulle bruge en ulovlig fortolkning af den såkaldte 300-timers-regel. Derfor blev op mod 250 familier uretmæssigt frataget kontanthjælpen.

300 timers reglen, som et flertal i Folketinget vedtog, betyder at ægtepar, hvor begge modtager kontanthjælp, hver især skal have arbejdet 300 timer inden for de seneste to år.

Ellers ryger den enes kontanthjælp. Men Arbejdsdirektoratet under Beskæftigelsesministeren, har i sin vejledning bedt kommunerne om at udvide reglen til også at omfatte ægtepar, hvor den ene er i arbejde og ikke modtager kontanthjælp, og det er den brug af loven, som Ankestyrelsen underkendte.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen skrev umiddelbart efter afgørelsen i en pressemeddelelse, at han nu ville følge Ankestyrelsens afgørelse og bede kommunerne om at udbetale kontanthjælp til de familier, der uretmæssigt har fået standset hjælpen. Om alle nu har fået de penge, de har krav på, har hverken Arbejdsdirektoratet eller Kommunernes Landsforening oplysninger om.

Medvirkende: Jan Henriksen, Konstitueret chef for Ankestyrelsen i januar 2008, Jan Rix Rasmussen, kontorchef i Københavns Kommune og Jamshid Nadiri, hvis familie har været berørt af 300 timers reglen.

Af Jesper Tynell

Ministre skal have lovhjemmel, det havde CHF ikke=grundlovsbrud.

Godt vi har grundige journalister som Jesper Tynnel!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-16 20:01

Citat
hvad laver de egentlig i de 3 mdr.?
De vrider skattekroner ud af sagesløse skatteborgere. I øvrigt er kommissioner ikke til andet end at lukke op og skide i.

Citat
Godt vi har grundige journalister som Jesper Tynnel!
Jo jo.... Godt vi har ham Men han hedder nu Jesper Tynell.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-16 21:58

Citat
I min hukommelse, er der sager imellem, med lidt mere "kød på", end flaget. Bl.a. H.C. Hansens brintbombe eventyr.

Citat
DER VAR SGU FEJET MEGET UNDER ´isen´
- hvis du tænker på det man ser/ godt gemt væk? i filmen:
http://www.kino.dk/film/i/id/idealisten

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-16 22:31

Citat
- hvis du tænker på det man ser/ godt gemt væk? i filmen:

Lige netop. Både H.C. Hansen og Viggo Kampmann, førte Folketinget og befolkningen bag lyset, om atomvåben fri zone på Grønland.

Den sidste var til dels nok undskyldt, da han var maniodepressiv og havde en stor alkohol forbrug. Med en stor appetit på kvinder. Sverige skulle jo også passes. Men han var en god Socialdemokrat. Som jeg husker ham, kold og arrogant.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-16 22:49

Sjovt nok? at der skal gå så mange år før ´sandhederne´ dukker frem.
Nå, men selv den gang løb ´Gøngehøvdingerne´ om hjørner med Danskerne/ Grønlænderne.
Og der skal såmænd nok dukke andre ubehaligheder frem - med tiden.

Så spild af penge og undersøgelser der alligevel INTET fører med sig = måske en løftet FINGER? gæt selv hvilken.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-16 23:44

mig-selv
Det er nogle baryler, alle sammen. Nu har jeg nævnt nogle "store" Socialdemokrater. Vi skal da heller ikke glemme Morten Bødskov og Ole stavad. Sager som forlængst er glemt.

Når jeg trækker disse her frem, er det mest til ære for vagnr, der har en tendens til at fremhæve den røde fløj for deres høje moral. Mens de borgerlige, pr. definition, er nogle smudsige luderkarle.

Johanne Schmidt-Nielsen, har altid hadet private boligejere. Har lige købt palæ til 6.000000 kr.
Mette Frederiksen har altid hakket på privatskoler. "Vi skal endelig støtte folkeskolen". Bare ikke lige med hendes børn.
Villy Søvndal brugte megen tid på sit raseri mod bilismen. Ikke mindst på grund af forurening.
Samtidig kørte han rundt i en Rover 8 cyl., nok den mest forurenende køretøj der findes.

Ingen af delene er vel grundlovsstridig. Men det viser en moral, meget lig en grisehandlers, tilbage i halvtredserne.

Det får mig til at tænke på denne: Manden lå på det sidste. Han sagde til konen:- Når jeg er død, skal du gifte dig med Thomsen, nede i kæret. "- Nå, hvorfor det". "-Jo, han har engang snydt mig i en grisehandel".

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-11-16 11:38

Citat
Når jeg trækker disse her frem, er det mest til ære for vagnr, der har en tendens til at fremhæve den røde fløj for deres høje moral. Mens de borgerlige, pr. definition, er nogle smudsige luderkarle.
Ja, nu er det jo sådan, desto mere rød du er, desto bedre menneske er du......ifølge venstrefløjen.
Socialdemokraterne v/fru Frederiksen mener endvidere, hvis du bestrider en offentlig stilling er du ikke i stand til at varetage jobbet såfremt du har været på Bordel og købt et hyp fisse.
Jeg ser nu frem til, hvad fru Frederiksens holdning er - f.eks til Jeppe Kofoed-sagen.

Hvis vi går lidt tilbage i historien - ikke mange år -var det nok mest socialdemokraterne der havde hang til øl, fisse og hornmusik.............Hvilket jeg udmærket godt kan forstå, men jeg lider heller ikke af dobbeltmoral, som f.eks., rød blok.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-11-16 12:14

Hvis moral er godt, er dobbeltmoral dobbelt så godt, også kendt som "går den, så går den" må være Messerschmidts, Tulles, Pias, Kofoeds og Espersens valgsprog, mens de skider i egen rotterede!

Det minder meget om Trump!

Det er tåbeligt og dobbeltmoralsk, når Mette F. vil lave berufsverbot for noget der er lovligt, hvis hun mener det må hun få prostitution forbudt!

Prostitutionen vil stadig være der, prisen vil stige, der kommer sikkert færre kunder, og de prostituerede vil blive endnu mere afhængige af alfonser/bagmænd

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-16 12:21

Måske lidt forvirrende:
Citat
Vi skal da heller ikke glemme Morten Bødskov og Ole stavad. Sager som forlængst er glemt.

Ikke glemme...............som forlængst er glemt.??? Nå men, meningen er god nok.

Nu vi er ved det, synes jeg da også "Landsfaderne" Thorvald Stauning og J.O. Krag fortjener at blive fremhævet. Begge arrogante aristokrater. (Typiske arbejdere??????). Begge drak som et hul i jorden. Begge jagtede kvinder, når de ellers kunne stå på benene.

Her kan Løkke`s fadbamse, slet ikke gøre sig gældende.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-11-16 14:34

Citat
Hvis moral er godt, er dobbeltmoral dobbelt så godt, også kendt som "går den, så går den" må være Messerschmidts, Tulles, Pias, Kofoeds og Espersens valgsprog, mens de skider i egen rotterede!
Ja underligt, efter at LA, Konservastive og SF blev opdaget at også de, havde deres klamme fingre i klejnekassen, er TV-sjovnalisterne holdt op med at bore mere i sagen. Hold da op et ramaskrig det ville udløse, hvis også A blev afsløret...........Men nu tager vi det helt roligt, der bliver hvisket rundt om i krogene, at afsløringen kommer efter det folketingsvalg der er nært forestående.

Mht. Pia's udtalelse om, at EU er en rotterede, mener jeg helt klart at konen underdriver. EU er en stor rotterede med EU-kommissionens nye formand, Jean-Claude Juncker som overrotte.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-11-16 15:06

Citat
TV-sjovnalisterne holdt op med at bore mere i sagen

Bare rolig, når OLAF har gravet sig igennem DF's fusk, skal der nok komme lys på DF bedrag igen.

DF's proselytter vil nok, som sædvanlig, vræle om at de bliver forfulgt, mens de EU-venlige slipper. DF fabrikerede systematisk løgne, forfalskede papirer, (Karlsson var pludselig litauer, dagsordenen for et møde var anderledes til EU end det mødedeltagerne fik!) og snød bevidst for store beløb!

Mon dog ikke DF'erne vil give hinanden syndsforladelse?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-16 15:27

Vi er vist enige om at de mange, langsomt arbejdende kommisioner er spild af vore, skatteborgernes penge, og at især de deltagende, såkaldte sagkyndige, mest advokater
tjener alt for meget, ofte ved at komplicere undersøgelsen og forhale sagen.

Men hvem er det der beder om kommisions undersøgelser?
Hvordan får vi begrænset disse omkostninger??
Og hvorfor skal de arbejde i flere år???

Normalt er det de der betaler, der fastsætter terminerne, her er det lige omvendt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-11-16 16:04

Lad os kaste et blik på Taxa-Dan.
Socialdemokraternes fynske spidskandidat i EU-parlamentet Dan Jørgensen har på fem år kørt i taxi for 295.000 kr. og ved at flytte rundt på sine konti til rejseudgifter har han stukket 166.709 kr. i egen lomme - penge han ellers havde lovet at betale tilbage til de europæiske skatteydere, skriver BT.

I de fem år Dan Jørgensen har siddet i parlamentet, har han fået udbetalt to millioner kroner i rejseudgifter, og under valgkampen i 2004 lovede han at tilbagebetale de penge, der blev i overskud på rejsekontoen.

http://www.fyens.dk/indland/Dan-Joergensen-brugte-295000-kr-paa-at-koere-taxa/artikel/1318212

Tjaaaaa, man forstår så udmærket at Mette og Thulesen påtænker at danne regering valget .

Det bliver spændende om Poul Nyrup udtaler den berømte sætning: "Stuerene bliver I aldrig, set med min øjne"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-16 17:16

Nu må vi selvfølgeligt ikke være alt for hård ved vagnr. Hans skønsmaleri, af de røde, kunne jo gå hen og krakelere.
I bund og grund, mener jeg at være rimelig neutral. Er ej heller medlem af nogen politisk parti.

Det jeg harcelere over er den ensidighed, vagnr lægger for dagen, når det drejer sig om vore politikere. Prøv at åbne begge øjne vagn. Der sker "fejl", lumskerier og bedragerier, hele tiden.Ingen fløj,er bedre end andre. Men altid at tørre det af på de borgerlige, synes jeg er plat, barnlig og direkte useriøs.

Ikke mindst når det sker, fra alle sider i Folketinget. Derfor har jeg været lidt hård ved de røde politikere, jeg har nævnt her. Jeg kunne såmænd lave en meget længere liste.Men jeg tror meningen, er sivet ind.

Som Kaptajn-Tommy påpeger, med hensyn til EU midler: DF har været gennem skærsilden. Hvad sker der så bagefter, jo så følger 3-4 andre partier efter, for at få lettet deres samvittighed. Nu mangler vi bare Socialdemokraterne, falder på knæ......det er simpelthen pinligt.

Her er endnu et eksempel, ud af mange:
http://landbrugsavisen.dk/svin/venstre-gjerskov-kan-ikke-l%C3%B8be-fra-ansvar-i-mrsa-sag?utm_campaign=otte%20g%C3%A5rde%20konkurs%20%7C%20danish%20crown%20k%C3%B8ber%20kendt%20skagen-slagter%20%7C%20dlg%3A%20pr%C3%A6sidentvalg%20er%20%26quot%3Bdark%20horse%26quot%3B%20for%20r%C3%A5varepriser&utm_medium=nyheder%2015.30&utm_source=newsletter

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-16 18:03

En strøtanke, mens jeg sad her og skrællede kartofler.........

Jamen er der da slet ingen retsindige, ærlige og sympatiske Socialdemokrater.....jo, selvfølgeligt er der da det.

Lad mig nu tænke....tænke....tænke....hør, den er sgu svært denne her.

Åh jo, der var jo Egon Plejdrup Poulsen. Morsø`s tidligere borgmester. Han var en mand af folket. Utrolig vellidt. Kom desværre ulykkelig af dage, ud for Hanstholm Havn. Fiskeri, var hans store passion. Han trak læssevis af stemmer, også fra borgerlige. Han er savnet.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-16 18:21

Jeg vil godt bekende min beundring for ham, med dette link:

https://da.wikipedia.org/wiki/Egon_Pleidrup_Poulsen

Kendte ham ikke personligt, men har talt med ham i Hanstholm.

Han var det, jeg forstår ved en Socialdemokrat.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-11-16 20:20

Nå! Tilbage til kommissionsarbejdet vedr. Tibet-sagen

Som justitsminister har Morten Bødskov givet forkerte oplysninger til Folketinget om Tibet-sagen. Kan det virkelig passe...????
På baggrund af oplysninger fra Københavns Politi har Morten Nødløgner gentagne gange forklaret, at han ikke kendte til ordren hos politiet.
Det bliver den onde hyleme interessant at høre Morten Nødløgner forklare, hvordan man håndterede sagen øverst i Justitsministeriet. Og ikke nok med det, skal Morten Nødløgner atter engang indrømme at sandheden ligger ham fjern.

Politiker motto: Benægt benægt, lyv lyv. Bliver du opdaget, så undskylder du, og de dumme vælgere stemmer atter på dig.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 05-11-16 08:28

Tak for svaret Mosebaek. Lidt ærgeligt at politikerne ikke læser" Kan du",så kunne de jo se vores mening om dem. PS.vitsen var go.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-11-16 18:45

Selv tak, omahexen.

M.