/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Beredskab af reserven
Fra : svendgiversen
Vist : 269 gange
100 point
Dato : 07-10-16 20:43

Det undrer mig ikke, at der er skåret ned på beredskabet,
og det undrer mig heller ikke, at så mange nu forlader det.

Men hvad laver de, når der hverken er orkan eller stormflod?

Vi har jo officerer i reserven og sikkert også andre steder,
der kun bliver indkaldt, når krige eller andet truer.

Hernede har vi frivillige brandværn, der ikke engang får løn.

Hvad med at oprette et beredskab,
med medarbejdere der har normalt arbejde i rolige tider,
men som skal stå til rådighed når det gælder.

Der kan sikkert findes et passende, mindre beløb, for at de står til rådighed,
og vi kan spare endnu mere på et normalt unødvendigt beredskab.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-10-16 21:40

Løn når folk skal stå til rådighed 24/7/365 i en 20 års periode ?
Glem det, havde det eksisteret i form af f.eks 500 kr/md var det blevet sparet væk forlængst, og nu sparer de så meget overalt at det generelt går ud over ALLE..........politikerne tror at man kan få et samfund til at køre når beregningerne alene udgår fra reneark

Jeg tvivler på at de kan klare en meget alvorlig situation, så lad os håbe at den aldrig opstår

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-16 23:20

Du glemmer at brandstationen har en fast bemanding udover de frivillige brandmænd
Beredskabet skal fungere når der behov og det kan det ikke hvis ikke der er en fast bemanding, denne faste stab uddannes mellem udkaldene, tro endelig ikke at de ligger på sofaen og venter på at der sker noget.
Forsvaret er også et eksempel, soldaterne er i beredskab hvis der skulle opstå behov, det kunne det frivillige hjemmeværn ikke klare alene, og vores dyrt indkøbte jagerfly er ikke købt for at blive brugt til angreb på en eventuel fjende men for at stå i beredskab hvis det bliver nødvendig, de kan heller ikke bemandes med frivillige der har et job ved siden af, et tænkt eksempel: Et indtrængende fly fra et andet land må vente indtil der lander et fly med en frivillig jagerpilot som kan flyve jageren og afvise den indtrængende
Citat
vi kan spare endnu mere på et normalt unødvendigt beredskab
beredskabet er ikke unødvendig og der er allerede sparet for meget, både på det civile og militære beredskab

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-16 09:46

Tak for svaret o.v.n..