/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Vandrørs gevind til Cola-flaske gevind?
Fra : kai-d
Vist : 1584 gange
300 point
Dato : 12-09-16 15:39

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-16 15:47

du kunne lime det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-16 17:25
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 12-09-16 18:13

Et cola gevind er mærket 149A-66,
nok helt specielt for Coca-Coala, i hvert fald har jeg ikke kunnet finde i gevind oversigter.

Det er lidt over en tomme, nok 1 1/8 in, stigningen er ca. 0.2 in
og dybden af gevindrillen er ca. det samme.

Ud fra disse data skulle du nok kunne finde eller fremstille et egnet cola gewvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-16 21:43

Hos Biltema har de forkromet fittings i 3/8" og 1/4 "

Bor et hul i skruekapslen og spænd noget fittings sammen i låget
http://www.biltema.dk/da/Varehuse/Glostrup/
de har andet end det viste.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 12-09-16 23:19

Hej Eyvind.
Godt tip det med at lave hul i kapslen det kam max blive 2 cm. millimeter gevind for at flasken skal kunne skrues på igen. Opstillingen ender lige nu med et indvendigt eller udvendigt gevind på 2 cm. millimeter gevind så jeg skal fortsætte og klare mig indenfor dette mål.
Prøver i morgen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-16 00:32

Du kunne også prøve dem der sælger ´hjemmebryg´ der kan du købe aftapnings haner til alle formål.
Har et par stykker liggende, som bare skal skrues i et hul (selvskruende) og så er flaske/ andet klar til aftapning.
Mener at have set dem i Biltema/Hnyborg til knap 10.

https://www.google.dk/?ion=1&espv=2#q=aftapningshane
https://www.google.dk/search?q=%C3%B8l+aftapningshane&espv=2&biw=1280&bih=591&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjoqNmG8IrPAhUCXRoKHQlxCMQQ_AUIBigB

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-16 00:34
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-16 00:37

Ellers brug en korkprop og en passende hane/ slange i et hul og så eller på en hane der passer til projectet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-16 13:15
Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 13-09-16 22:23

Tak for svaret svendgiversen.
Tak for rådet, har fremstillet gevind som virker.
Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-16 09:37

Selv tak