/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Sene funderinger
Fra : svendgiversen
Vist : 301 gange
125 point
Dato : 02-09-16 21:00

Et af mine sidste indlæg her på kandu, der jo ikke mere er, hvad det har været.

Min far arvede en lille gård i Trangbæk, vest for Skals, på kun 37 tønder land,
meget var eng og når der var højvande, var den kun halvt så stor.

Min mor kom hertil som tjeneste pige,
hun var dygtig og ville gerne læse videre,
men kun hendes ældste bror fik realeksamen,
som pige skulle hun jo bare giftes.

Her voksede vi op i små, men gode kår,
primært min mor overførte sine ambitioner til os,
og min kloge far, en stor kvæg opdrætter, sagde
at det med at være landmand ikke mere var sagen.

Takket være de nye reformer på uddannelses området
blev både min bror og jeg civil ingeniører,
derfor beklager jeg nye nedskæringer på uddanneles området.

Vi må da kunne finde en løsning,
så primært dygtige danske uddanner sig og ikke alle mulige fremmede får SU?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 125 point
Dato : 02-09-16 22:52

Citat
jeg nye nedskæringer på uddanneles området

Hvad man mister på karusellen? vinder man på...
De rige skal jo - trods tiderne leve som de plejer.

Alt er skåret ned - i dag så jeg en Dansker (Sort som bare dén) sidde og tigge - hvilket er ulovligt, men trods alt, jeg ved han får Offentlig hjælp plus meget andet.

Hvis jeg lavede det nummer blev jeg smidt ud af det Offentlige? kontor og fik sikkert en kæmpe bøde for bedrageri - men skal ikke kloge mig.
Offentlige ydelser er snart kun for rige mennesker der ikke kan klare at holde HUS til flere millioner.. når de bliver fyret med ? efterløn som almene borgere kan klare sig for i flere år.

Det var så min Fredags brandert der lige fik afløb.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 03-09-16 08:32

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-09-16 10:00

Tak for svaret mig-selv.