/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværkskort
Fra : ThomasCSR
Vist : 399 gange
500 point
Dato : 10-08-16 17:16

Jeg opdaterede driveren til mit netværkskort.
Nu kan jeg kun få forbindelse over wifi.
Jeg prøvede at fjerne den og installere den igen. Det hjalp ikke.
Det var i øvrigt dumt, for på den måde blev der "tidligere driver" den samme som den nye.
Yderligere viste det sig, at systemgendannelsen var slået fra.
Jeg har en Win 10 installationspartition, men jeg bryder mig ikke om tanken at skulle bruge den.
Er der nogen, der ved, hvordan jeg får den Ethernetforbindelse op at køre igen?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-08-16 17:18

Kør en systemgendannelse til før du kvajede dig og opdaterede din driver!

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-08-16 17:25

Det er jo netop det sure. Systemgendannelsen viste sig at være slået fra ??

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-08-16 09:35

Hvis du dog har en wifi forbindelse er der da noget. Gå i enheds håndtering og fjern kortet. Instaler det igen og se om ikke det løser sig selv. Hilsen Steen.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-08-16 09:49

Det har jeg desværre prøvet uden held.
Nu har jeg skrevet til Intel. Så håber jeg, at de vil give et link til en tidligere version af driveren.
Jo, wifi er fin ti mail og browser, men det tager en krig, at flytte mange gigabyte til og fra a netværksdrive.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-16 10:02

Har du lukket WiFi når du søger nyt netværk, har du genstartet dit modem.
Har du set i enhedshåndtering efter bemærkninger.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-08-16 10:07

Modem har været genstartet. Enhdshåndtering siger, at "denne enhed virker korrekt.
Hvis jeg bruger wifi og sætter netstikket i, dør wifi også, og jeg bliver nødt til at genstarte (uden netstikket i)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-16 10:08

Når det er en præinstalleret computer er det computerproducenten som har ansvaret, de har nogle gange egne ideer med hardware, men klart i samarbejde med f.eks. Intel, derfor skal man helst hente drivere der.

Såkaldte driver-booster programmer skal man holde sig fra, de kan finde sådan noget som harddiskdrivere som jo er en fast del af Windows og som sådan aldrig behøver opdateringer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-16 10:08

Ja for du har vel været her:
https://downloadcenter.intel.com/?_ga=1.33001214.1500409962.1470902487

Du kan jo nemt se navnet på dit netkort her:
Højreklik på startvinduet og vælg enhedshåndtering
fold netværkskort ud med pilen

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-08-16 10:52

Jeg har været inde på Intel og fundet en automatisk "Update your drivers", men jeg vil nødig hade andre drivere til at bringe mere uorden.
Jeg har ikke prøvet at gøre det manuelt endnu, men hvis Intel (som netop har svaret og bedt om yderligere oplysninger) ikke kan hjælpe, må det være det næste.
Det er en HP, jeg har, og jeg ved, at HP elsker at lave alting lidt anderledes. Det skulle ikke undre mig, om de bruger en "skræddersyet" driver.
Jeg tror, jeg vil surfe lidt på HPs sider.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-08-16 11:11

Til mig-selv:
Hvordan mener du - lukket for wifi, når jeg søger..
Jeg skal vel ikke søge efyer net, når det er via kabel

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-16 11:50

Den driver der tidligere har virket er jo stadig installeret på maskinen. Du skal bare have den 'Koplet' sammen med kortet igen.

Vista maskine, jeg har desværre ikke en Win 10 maskine til rådighed her hvor jeg er.

Gå i enhedshåndtering, højreklik på kortet, vælg Egenskaber,
klik på fanen driver,
klik på Opdater driver,
vælg IKKE "Søg automatisk", men "Gennemse computeren efter driversoftware"
Vælg "Lad mig vælge på en liste over enhedsdrivere på computeren"
I næste vindue får du så en liste med drivere, der skal være flueben i "Vis kompatibel hardware".

Hvis der er flere forskellige drivere at vælge imellem, må du afprøve dem en efter en, indtil kortet virker igen.

PÅ de HP maskiner jeg har haft fingre i var der installeret noget HP software til administration af netkort, dem har jeg i alle tilfælde afinstalleret og ladet Windows standard styring af netkort overtage uden problemer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-16 11:58

Citat
Hvordan mener du - lukket for wifi, når jeg søger..
Gik ud fra det var en ekstern ´dongle´ du havde, ikke indbygget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-16 12:01

Ja det er en rigtig god idé at kigge på HP´s hjemmeside.
http://support.hp.com/dk-da/drivers

Der finder HP selv den maskine du har eller du kan bruge nummeret som står på bagsiden af computeren.

Og så kan du samtidig hente resten af driverne til din HP.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-08-16 12:02

Nej. det er indbygget. Og det er IKKE wifi, der er problemet . Det er kablet forbindelse. Dongle og scanning er til wifi.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-08-16 12:10

Jeg har prøvet HP's support. Der er ikke noget til min maskine med windows 10.
Den er nok ikke leveret med win 10 af HP, så der er ingen hjælp at hente der. Jeg har fået et link af
Refurb, hvor jeg har købt PCen, men det er igen til HP, hvor jeg ikke kan finde win10 driver. (Linket er http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=5071181&lang=en&cc=dk)
Jeg har prøvet Brassovitski's metode. Ligegyldigt hvad jeg vælger, får jeg at vide, at bedste (nyeste) version allerede er installeret.
Jeg begynder at få mistanke om, at der må være andet end driveren, det er galt med.
Der bliver sendt og modtaget pakker, og "denne enhed virker korrekt" kunne lede tanken hen på : hvilken enhed er det så, der ikke virker???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-16 12:25

Har du prøvet at nulstille dit modem, lille hul i siden af det, som der skal en en lille spids genstand ind i, og hold den inde et stykke tid - ved ikke om det virker, men et forsøg værd

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-16 12:25

Citat
Jeg har en Win 10 installationspartition

Ergo er den leveret med Win 10, men så skal den jo også være ret ny, jeg ved så ikke om der står Win 10 i genopretningspartitionen efter at der blev opgraderet fra 7 eller 8 gratis, som på min ikke så gamle 8.1...............mens jeg tog en morfar.

Har du prøvet tricket med at slukke for modemet og tænde igen efter 10 minutter ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-16 13:02

Gå ind på HP hjemmesiden og hent en driver til netop din maskine - altså en win 8 /8.1 driver
Den passer sikkert også til win 10

1. Fortæller enhedshåndteringen noget om den driver.

2. Hvad hedder det netkort - altså ikke wifi netkortet.

3. Hvis du nu fortalte præcis hvad den hp hedder, er det måske nemmere at hjælpe.

Jeg kender et par HP maskiner og så kunne jeg måske finde en driver.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-08-16 13:11

Det er en EliteBook 8760w med Windows 10 64

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-16 13:55

For det første, der er flere der foreslår at nulstille modemmet, det er der jo ingen grund til, hvis WiFi forbindelsen er i orden, er der jo forbindelse ud af huset, og så fungerer kabeldelen også, såfremt altså at modemmet ikke er kaput.

Når du skriver at der sendes og modtages pakker, er du så sikker på at det er via kablet forbindelse?
Har du deaktiveret alt andet?

Normalt vil der være 2 små dioder indbygget i netstikket på maskinen, så vidt jeg husker lyser den ene konstant når der er forbindelse og den anden blinker når der transporteres data.

Hvis dioderne lyser/blinker, virker forbindelsen.

Tag evt. et kig her: http://h20565.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?sp4ts.oid=5071180&docLocale=en_US&docId=emr_na-c02838571

Hvis HP Connection Manager findes på din maskine, kan det være den der driller.

Citat
Der bliver sendt og modtaget pakker, og "denne enhed virker korrekt" kunne lede tanken hen på : hvilken enhed er det så, der ikke virker???

Der findes altså masser af snavs der spærrer for trafik på netkortet. Det kan være en tilfældighed at du har fået noget skidt på maskinen samtidig med at du har rådet rundt med driveren, eller opdaterede du driveren fordi det ikke virkede?

Når Windows skriver at enheden virker korrekt er det hardwaren der virker korrekt, og Windows kan komminikere med hardwaren, det er ikke ensbetydende med at du kan få noget igennem, der kan ligge noget software som spærrer.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 11-08-16 14:10

Jeg ved ikke om man skal tage denne side seriøst eller? Men det ser ud til at de kan levere varen, hvis du stadig tror det er driveren der er problemet.

http://www.driverscape.com/manufacturers/hp/laptops-desktops/hp-elitebook-8760w/1236

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-08-16 14:48

Tak for svaret Brassovitski.
Jeg var løbet lidt sur i det og gik en tur.
Da jeg kom tilbage prøvede jeg igen og dennegang deaktiverede jeg kortet (ikke fjerne driveren, som jeg har prøvet et utal af gange).
Jeg gik i BIOS og satte alt til Default. Genaktiverede kortet, og nu spiller det skisme.
Jeg ville gerne have givet point til alle for jeres indsats, men det kan man desværre ikke.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-16 14:55

Hovedsagen er at du fik det til at virke.
Jeg tror ikke der er ret mange her på sitet der går så højt op i point. Men det er selvfølgelig rart at ha nogle og dele ud, når man skal stille et spørgsmål.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-16 15:06

Herligt...............man er nogle gange klar vil en indlæggelse når der ikke er netforbindelse