/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner er usynlige
Fra : Oldboston
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 18-07-16 15:04

På nogle websites, som jeg bruger jævnligt, er der en del af indholdet, bl. a. mange ikoner, som ikke kan læses. Det gælder blandt andet den webmail, jeg benytter. Jevg ved, at ikonerne er der, og kan derfor klikke på dem, selv om de er usynlige. Når jeg klikker, kommer det ønskede indhold også frem. Men det ser ud ligesom hvis man benytter hvid skrift på hvid baggrund. Jeg har prøvet alverdens ændringer i Personlige skærmindstillinger med forskellige kontrastfarver m. v., men kan ikke løse problemet. Er der et godt råd.?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-07-16 15:09

Hvilke(n) website(s)?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 18-07-16 15:15

Primært mail.com. Det er et website med både gratis og betalt webmail. Hvis du kender det, så kan jeg oplyse, at der i en af de vigtigste sider, hvor man indstiller sine mailregler, er en lang kolonne med en meny, der er udstyret med ikoner, hvor man vælger f. eks. "Settings", "Account", "Security" og mange andre. Jeg ved, at de er der, selv om de er usynlige for øjet, og når jeg fører curseren henover dem, kommer teksten til hvert ikon tydeligt frem,l så jeg kan klikke på det rigtige sted. Men ikonet er og forbliver usynligt, og hvis jeg ikke vidste, hvor det ligger, kunne jeg slet ikke bruge menuen.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 18-07-16 15:33

Måske er mit problem mere generelt, for når jeg arbejder i Excel-regneark sker der ofte det, at jeg ikke kan bruge farvefunktionen. Jeg skriver sort skrift med hvid baggrund, men hvis jeg vælger en anden farve til baggrund eller til fonte, sker der ingen ændring, det5 er stadig sort og hvidt.

Mærkelig nok er det ikke i alle regneark, men kun nogle. Er det mon min opsætning af farver i Windows, der bør ændres?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-16 16:14

Hvilket windowssystem har du kørende.

Du skal lige over i enhedshåndtering og kigge om der meldes om fejl driveren til skærmkort eller skærm.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-07-16 16:53

Opdater Java og Flash.

Oplever det dagligt på DBA med alle browsere og det gennem flere år.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-16 18:56

Hvilken Windows version, Hvilken Browser bruger du?
Når jeg prøver linket mail.com, kommer der besked: "Din forbindelse er ikke privat", når jeg så fortsætter kommer dette billede, og der er ingen ikoner i venstre side der kan klikkes på, der er ej heller link der kan klikkes på.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/78711911/Mail%20punktum%20com%20startside%20-%20usikker.png

Send et link til et billede der viser problemet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-07-16 19:57

Citat
Brassovitski

Dropboks tillader ikke at dele links, med mindre du sender dem på mail.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-07-16 21:32

Underligt med dropbox. Det har jeg aldrig haft problemer med før. Jeg har da tit linket til vejledninger og andet uden jeg har hørt om problemer før. Er du sikker på det ikke er et Kandu problem, og ikke et dropbox problem?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-07-16 21:34

Jeg har lige klikket på linket her på siden, og billedet kommer da fint frem. Måske fordi jeg har oprettet det. Er der andre der heller ikke kan åbne linket?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-16 01:28

Billedet som vises i Dropbox er som jeg ser siden, man skal sikkert være logget ind for at få den omtalte menu.
Jeg gætter på at det er browserens indstillinger at problemet skal løses, måske en tilføjelse som driller

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-07-16 21:14

Citat
Er der andre der heller ikke kan åbne linket?

Ingen problemer, men der er også kommet nye ´tilladelser´ siden jeg jeg brugte siden,
Og så skal man være logget ind, for at se indholdet - det mener jeg ikke man skulle i gamle dage? ½ år siden.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 22-07-16 14:19

Jeg er blevet klar over, at det ikke kun er i Windows, men også i browseren, at der kan ligge en spærring for hjemmesidernes egne farver. Jeg bruger Firefox og har løst problemet ved at gå ind i Firefox menuen, vælge Indstillinger, derefter vælge Indhold, derefter Farver, og blandt de muligheder, der duker op, vælger jeg at browseren skal tillade hjemmesidernes egne farver, i stedet for de grundfarver, jeg ellers selv har fastsat. Det virkede med det samme, og kan måske også hjælpe andre, der har samme problem.
Jeg trak lod mellem jer, der har svaret og Braasovitsjkij vandt points'ene

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 22-07-16 14:19

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-07-16 15:07

Skidt med pointerne. Det vigtigste er at du fandt en løsning. Jeg var slet ikke klar over at der fandtes en indstilling til farver.