/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
teamviewer vs skype
Fra : denevigeuheldige
Vist : 291 gange
50 point
Dato : 25-06-16 23:44

Jeg synes at skype er ret tung at danse med og er ikke helt tilfreds med programmet, så jeg er begyndt at se på mulighederne for en alternativ mulighhed, nemlig på teamviewer, som jeg umiddelbart synes ser ud til at være et noget bedre valg. Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres evt. personlige erfaringer med teamviewer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-16 23:52

Hvad med at afslutte nogle af dine tidligere spørgsmål?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-06-16 00:45

Kun godt at sige herfra, hvis du tænker på online hjælp.
Programmet er gratis, så længe du ikke tjener penge på at bruge det.
Selv svigermor er det lykkedes at finde QS versionen og give mig adgang til at hjælpe hende hjemmefra

Der er dog én ting du skal vide...
Jo nemmere det er, jo hurtigere bliver der ringet efter dig

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-06-16 02:03

Udmærket program, men pas på med hackere, men sådan er der jo så meget:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=teamviewer+og+hackere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-06-16 02:04
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-16 15:57

Altså - skal vi lige dele spørgsmålet op i to dele.

Skype:
God til at skrive i begge retninger
God til at snakke med
God til at sende filer mens man snakker
God til lange SMS'er (koster lidt)
God til at ringe op til udlandet på lokal takst (koster lidt)
God til at holde møde
God til billedesamtale

Teamviewer:
God til at styre andres computere (når den anden tillader det)
Bruges stort set ikke til andet.

Alle forbindelser er ikke hurtigere end den svageste hastighed.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-07-16 09:32

Bruger kun teamviewer til at styre andres computere, og når de har fået besked på at starte TeamViewer (altså ikke noget med auto start med Windows)

Bruger kun Skype til Chat og tilnød samtale ( har ikke Skype kørende til dagligt), til kort samtaler mobil eller VOIP, længere kald 99% VOIP.
PS. For det mest når jeg bruger Skype er min status Invisible

Til styring af maskiner derhjemme bruger jeg VPN og RDP/SSH, og kun muligt fra specielle IPs

Kan ikke se hvorfor du vil erstatte den ene med den andet, da de bruges til forskellige formål.
Men ja Skype er blevet alt for tung og sløver mange maskine ned, det kan tydeligt ses/mærkes det er Microsoft som har overtaget Skype.
Heldigvis er det sjældent jeg nu har behov for Skype, så det bliver nok afinstalleret snart.