/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Handling kræver administrator rettighed
Fra : HansBay
Vist : 1255 gange
20 point
Dato : 16-06-16 21:02

Hej

Jeg har win10 og openoffice. Når jeg skal åbne en vedhæftet doc-fil får jeg ofte meddelelsen:
Den handling, der blev anmodet om, kræver administratorrettigheder.( stien til filen er Appdata\Local\Temp\filnavn.doc)
Men er er kun en enkelt bruger på computeren og det er administrator. Desuden kører openoffice som administrator.
Hvad kan jeg gøre ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-06-16 21:48

Højre klik kør som administrator

Kommentar
Fra : HansBay

Dato : 16-06-16 21:51

Men der må da være en mere permanent løsning ?

Kommentar
Fra : HansBay

Dato : 16-06-16 21:54

Og hvorfor sker dette kun ved doc filer og ikke pdf, jpg etc. ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-16 22:01
Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 20 point
Dato : 17-06-16 14:03

Du skal i kontrol panelet og starte "Standardprogrammer" og vælge hvilket program der skal åbne .doc filerne.

Kommentar
Fra : HansBay

Dato : 17-06-16 14:20

Alle typer af doc filer står rigtig i standard programmer. Det må være noget med rettigheder til at åbne doc. filer i temp. Hvis man tager en doc fil fra temp og kopierer den ud på skriverbordet og klikker kommer samme fejl !

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-16 14:50

prøv om du åbne filen med dette, det er trods alt en TEMP fil som kan være defekt:
https://notepad-plus-plus.org/

Kommentar
Fra : HansBay

Dato : 17-07-16 08:00

Problemet er løst. Selv om standard programmer stod rigtigt pegede filerne ikke på det rigtige program når man højreklikkede på filerne. En afinstallation af openoffice og gen-installation løste problemet. Webnoob var tættest på en løsning og får pointene.

Godkendelse af svar
Fra : HansBay

Dato : 17-07-16 08:01

Tak for svaret webnoob.